hallo, ik heb enkele vraagjes: -mijn vriend en ik hebben een goed sexleven(elke dag vrijen),nu zeggen ze en lees ik veel over dat dat het zaad uitput! ik heb een boek gekocht "zwangerschap voor dummies" en daarin staat dat mannen met "gezond zaad" dat dat geen kwaad kan,maar mannen met minder goed zaad om de dag moeten klussen omdat die wel meer kans maken op zaad-uitputting. wat denk jij daarvan? -ook heb ik nog een vraagje rond de temp! mijn temp is altijd vrij hoog(37°c) en bij mijn ei gaat deze niet omhoog terwijl ik wel de eisprong voel!is hier dan minder kans op bevruchting? -ik heb altijd een regelmatige cyclus van 28 dagen!rond de dagen dat ik vruchtbaar ben,vrijen we veel! nu heb ik vandaag (26nov) mijn ei en hebbben we de afgelopen dagen goed geklusd! hoeveel procent kans heb ik eigenlijk om nu zwanger te zijn? -heb jij nog eventueel tips om de kans te verhogen om zwanger te worden? alvast bedankt! groetjes sofie
hoi Sofie, de meningen zijn verdeeld over hoe vaak je moet vrijen. Doe gewoon wat jullie fijn vinden. Als je man jong en gezond is maakt het inderdaad niet uit voor de zaadkwaliteit. Veel belangrijker is dat hij niet rookt en drinkt! Je temp maakt niet uit, het gaat erom dat je een eisprong hebt, de temp is een methode om dat te ontdekken, maar als je het voelt is dat veel betrouwbaarder. Je zwangerschapskans is ongeveer 20% per maand. Meer tips: lees eens het artikel over kansen om zwanger te worden dat ik heb geschreven bovenin deze site. Succes! Mirjam
dank je voor je antwoord! ik heb dan nog een vraagje: -elke maand voel ik mijn eisprong,maar dan voel ik dat ongeveer 4 a 5 dagen!en de dagen daarna voel ik soms lichte steekjes in mijn lies! welke dag is het dan eigenlijk wanneer mijn ei springt? en ook heb ik de dag nadat mijn ei gesprongen is pijnlijke borsten,maar gisteren en vandaag niet,kan jij mij zeggen hoe dat dat komt? groetjes sofie