Hai meiden, er moet bij mij 14 kilo af en het liefst zo snel mogelijk. Hebben jullie tips hoe gezond af te vallen zonder dat de borstvoedin schade ondervind??? Weet dat er belangrijkere dingen zijn maar baal erg van mijn gewicht nu
Herken het wel.. maar je bent echt net bevallen: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie wondertje! Geef het even tijd.. ik moest na mijn bevalling ook ruim 17kg nog kwijt.. en pas twee mnd na de bevalling ben ik begonnen wat kwijt te raken. Nu nog 4,5kg te gaan tot oud gewicht Let op wat je eet, vooral veel gezond en gevarieerd eten, 3x per dag eten.. veel water drinken en lekker wandelen achter de kinderwagen. Niet/minimaal snoepen en niet/minimaal frisdrank drinken.. Dit zijn de dingen die hier uiteindelijk wel gewerkt hebben.. Heel veel succes en geniet vooral van jullie wondertje!
Wat bedoel je met 'het moet' en 'snel'? Moet je geopereerd worden en daarvoor eerst afvallen? Of is het toch een wens van jezelf omdat je baalt van je gewicht? In dat laatste geval zeg ik: doe rustig aan, gun je lichaam de tijd om geleidelijk aan af te vallen. Is gezonder voor jou, gezonder voor de voeding en dus gezonder voor je baby. En meer kans dat het effect blijvend is. In het eerste geval zou ik advies inwinnen van de arts die jou heeft verteld dat je snel zo veel moet afvallen. (ik ben m'n 18 zwangerschapskilo's afgevallen in 6 mnd van volledig BV geven zonder dieet of veel sporten, maar het is echt heel verschillend per persoon.) Tips die altijd gelden, dus ook voor iemand die BV geeft: - eet gezond en regelmatig (3 maaltijden en 2 gezonde tussendoortjes) - eet vooral groente, volkorenproducten en evt. vis of mager vlees - drink veel, vooral water en evt. kruidenthee - kom in beweging; niet te veel en te heftig, je lichaam is nog aan het herstellen, maar wandelen, fietsen, zwemmen of low impact aerobics zijn heel goed
Hey, Ik was nu 20kg aangekomen van mijn zwangerschap en na een maand moest er nog 14 kg af. Ik dacht dat komt nooit goed (bij mijn zoon 26kg aangekomen en na 1 jaar 24 kg afgevallen), maar ik ben gewoon gestopt met snoepen en gezond gaan eten. 8 weken na de bevalling ben ik begonnen met hardlopen (3x per week) en toen mijn meisje 4 maanden oud was, was ik al 24 kg afgevallen. Je moet het even de tijd geven. Je moet nu echt nog eerst herstellen van je bevalling, maar ik snap echt dat je ervan baalt! Het komt goed!!!
Inderdaad, geef het de tijd. Als je gewoon gezond eet en beweegt (wandelen bijvoorbeeld) dan komt het goed. Snel afvallen is niet gezond, ik geloof dat met bv er max een pond per week voor staat. Anders komen er te veel schadelijke afvalstoffen via de melk bij je kleine. Bij M zat ik na een jaar zonder lijnen op minder dan mn prezwangerschapsgewicht, bij T ook (hoewel ik dat er ook weer een beetje heb bijgesnoept) ...
Rustig aan. Je bent net bevallen! Hoewel ik je heel goed begrijp, ik was 35 kg aangekomen in de zwangerschap. Zit nu nog 10 kg boven mijn startgewicht maar daar hoef ik niet perse naar terug. (was misschien wat weinig ) Maar ik was de eerste maanden 15 kg kwijt geraakt, eigenlijk vanzelf. De overige 20 bleven hangen en daarvan ben ik er nu dus 10 kwijt sinds april, door gezond te eten, veel water te drinken en veel te sporten. Maar met BV mag je idd niet meer dan 500 gr per week afvallen ivm de afvalstoffen en let ook op je productie, die er ook op kan reageren als je misschien minder gaat eten en/of meer gaat bewegen. Je bent net bevallen dus ik zou lekker even rustig aan doen. En afwachten, want hoeveel vrouwen vallen er niet gewoon af van het borstvoeden!
Van wie moet dat, alleen van jezelf? Ik zou echt niet gaan lijnen de eerste maanden. Bv vraagt een hoop energie, je moet nu gewoon goed eten. Ik was 30 kilo kwijt in 10 dagen, puur en alleen door bv te geven, ik at als een slootgraver, werkelijk waar! Maar wel gezond; dus lekkere volkorenboterhammen, fruit, sap, goed avondeten etc.
ik was 10 kg in 10 dgn afgevallen(laatste 3kg verdeelt over 3 mnd)..ik zou gewoon ehct goed en gezodn eten! dat scheelt een hoop hoor! voldoende eetmomentjes en niet minder eten ofzo! schiet nie op als je een bv dip ofzo daardoor krijgt! en wat extra beweging! ik wandel vaak een uur heen en uur terug naar iets, lekker veel wandlen met die kleine!
ja na de bevalling, maar jij bent ook pas 3 weken verder...wie weet is het er in een maandje af!! geniet nog even van deze tijd en hou je hier niet mee bezig joh...het komt ehct wel..mits je gezond eet en voldoende beweegt..laat te veel vet en suiker staan
ik let gewoon op wat ik eet en snoep niet en het afvallen gaat hardstikke snel juist door de borstvoeding. Ik zou het gewoon lekker rustig aan kijken. Haastige spoed is zelden goed!
Ik ben na mijn kraamtijd nog 15 kg kwijtgeraakt. Ik ben weer voorzichtig gaan sporten en ik heb heel veel gewandeld achter de wagen.. maar ik heb ook enorm veel gegeten, mijn lijf wilde gewoon zoveel energie voor de bv denk ik. Ik zou eerst eens even aankijken of je niet vanzelf gaat afvallen door de bv en anders lekker veel gaan wandelen achter de wagen, lekker gezond eten en vooral jezelf niet uithongeren met allerlei dieten.
De eerste 6,5 kilo was er direct af (ochtend na bevalling, dat was dus baby, vruchtwater, placenta, bloedverlies en vocht). Daarna heb ik lang niet op de weegschaal gestaan. Ik vermoed dat er de eerste twee weken nog vrij veel aan vocht af is gegaan, ik zweette me in elk geval een ongeluk. Uiteindelijk dus 6 mnd gedaan over totaal 18 kilo. Is toch heel netjes? Snel afvallen, zeker als dit niet 'vanzelf' gaat is gewoon riskant voor je als je BV geeft, en je hebt inderdaad de kans dat er afvalstoffen uit je vetcellen gaan vrijkomen en in je melk terechtkomen (eigenlijk zelfde reden waarom je als zwangere niet mag diëten). Bovendien is de kans dan helemaal groot dat je allemaal leeg vel overhoudt bij je buik, dat zal ook tijd nodig hebben om weer een beetje strak te trekken. Ben je wel lichter, maar echt fraai is dat niet.