Denk inderdaad dat je gelijk hebt Emily. Ze houden in hun berekening rekening met die korting. Maar ze zeggen 'inhouden' dat impliceert dat ze toch daadwerkelijk er iets mee doen. Wat volgens mij helemaal niet kan.
hihi ik denk ook dat ze het anders bedoelt dan ze heeft getypt, want heb nog ff gegoogled en kan niets vinden over werkgevers die het inhouden. Ik werk bij een gemeente trouwens...
je hebt recht op minimaal 16 weken zwangerschapsverlof. als je bij met 36 weken met verlof gaat, en pas bij 42 weken bevalt krijg je niet 12 weken, maar gewoon 10 weken. want je hebt recht op minimaal 10 weken bevallingsverlof. zelfs als iemand met 34 weken met verlof gaat, en pas bij 42 weken bevalt, krijgt die ook nog 10 weken bevallingsverlof, en die persoon heeft dan in totaal 18 weken verlof gehad. kijk maar op de site van de rijksoverheid
Nee bgbi, ook wanneer je 4 weken tevoren met verlof gaat en 2 weken overtijd loopt dan verschuift je werkdatum. Anders zou immers iedereen 6 weken tevoren gaan stoppen. Ik ben beide beide kinderen 4 weken te voren met verlof gegaan en ben bij beide overtijd gelopen.... daarmee verschoof ook mijn eerste werkdag door naar achteren.