zwanger en zonnebank

Discussion in 'Gezondheid' started by Dora en Boots, May 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

hoi!
    Binnenkort gaan we op vakantie naar Curacao! Was al begonnen met zonnebanken en ben er net achter dat ik zwanger ben!
    Mag ik nu nog wel onder de zonnebank?

Groetjes Natas

2. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ik geloof niet dat al die sterke stralingen goed zijn voor je kleintje, maar zeker weten doe ik het niet...En gefeliciteerd trouwens!

3. Rooos

Rooos Actief lid

Mar 20, 2008
    149
    0
    0
    Vries
    Je mag wel onder de zonnebank, maar het wordt afgeraden omdat de kans op zwangerschapsvlekken (of hoe het ook maar weer mag heten) groter wordt. Dit geldt overigens ook voor de 'gewone' zon. Goed insmeren is dit jaar dus extra belangrijk!

Van harte en alvast een fijne vakantie!

4. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Hi.

Het mag wel maar de vraag is of je het lekker vindt. Veel vrouwen krijgen het erg snel warm wanneer ze zwanger zijn. En sommige vrouwen voelen zich er beter bij als ze iets over hun buik heenleggen.
    Als je zwanger bent loop je inderdaad het risico op een zwangerschapsmasker maar dit geldt zeker niet voor iedereen (ik geloof zelfs dat het een minderheid is die het krijgt). Je komt er alleen pas achter als je het al hebt :confused: Goed smeren dus.
    Geniet van je vakantie!

Oja, mocht je willen gaan duiken: dit wordt echt afgeraden als je zwanger bent!

5. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Ben er ook al onder gegaan toen ik het niet wist en heb het vandaag een kwartiertje gedaan. Ik kijk wel hoe ik me erbij voel, want op het internet wordt ik echt niet wijzer.......

Bedankt voor de tip over het duiken!
    Helemaal niet aan gedacht natuurlijk!

6. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

Jan 19, 2008
    2,513
    0
    0
    Arnhem
    Ik heb gehoord dat je de 1e 3 maanden beter niet kan zonnen omdat t vruchtje dan zijn grootste ontwikkeling maakt, daarna kun je wel zonnen maar heb je idd heel veel kans op vlekken die pas na de zwangerschap weggaan.
    Ik weet het dus niet zeker, je vind overal andere informatie!

7. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Ik las net helemaal boven aan een stuk met tips van lotte. Daar staat bij dat je de 1ste drie maanden beter niet onder de zonnebank kan gaan ivm temp. verhoging.

Share This Page