Hallo, ik wil graag voor mijn kinderen (net 1 en net 2 jaar) een tablet kopen. welke is voor wie leuk? Voor de jongste een ander soort natuurlijk als voor de oudste. Ik wil trouwens geen discussie ontlokken over het wel of niet goed vinden en hoe lang kinderen erop zouden mogen spelen... ik zoek gewoon gebruikerservaringen Alvast bedankt!
onze dochter heeft de mijn eerste tablet spelenderwijs en toch een leerzaam iets uiteindelijk van vtecht geloof ik ja :d erg leuk hoor heeft ze nu al even
Mijn zoontje heeft gewoon die van mij in gebruik. Kan hij ook lekker filmpjes op kijken en spelletjes. Nu is het een kindje dat erg zorgvuldig met dingen omgaat, dat scheelt.
Wij hebben ook de Storio 2 van Vtech. Ideaal, kan tegen stootje, kindvriendelijk in gebruik en je kan zelf instellen wat ze er op kunnen doen
Mijn zoontje mag soms op mijn Ipad. Ik heb er een Fisher Price hoes om gekocht, voor het geval dat. Paar apps opgezet en tekenfilmpjes kijken. Werkt prima.
Wij hebben de Yarvik Junior tablet... Hierop is een kinderomgeving... Dit houdt in dat ze alleen kunnen downloaden van de (aparte) playstore wat gratis is.. Ook zijn er veel voorgeprogameerde filmpjes van bijv donald duck, dora, umizoomi enz enz... Nadeel is... Het meeste is in het engels...
Mijn dochter heeft de ipad mini. Ze zit er niet de hele dag en ook niet elke dag op. Maar zit standaard in mijn handtas. Als we ergens naartoe gaan gaat ie mee. Is echt ideaal. Je kan er ook films opzetten, erg handig als je lang moet rijden of ergens moet wachten. Al die speciaal voor kinderen gemaakte tablets zien er erg leuk uit maar zijn erg beperkt. Sterkte met kiezen!!
Op die leeftijd zou ik een leuke tablet voor mezelf uitkiezen en er wat apps en filmpjes voor de kinderen opzetten. Ik vind android fijner dan apple, dus ik zou voor samsung/asus/acer etc gaan. Als het echt je bedoeling is om de kinderen alleen een tablet te laten gebruiken, dan zou ik ook iets van Vtech nemen.
Een kinderomgeving kun je op elke tablet installeren, is gewoon een app. Voordeel van een kindertablet is dat je je er niet in hoeft te verdiepen, maar verder is het eigenlijk een gimmick. Voor filmpjes (wel online) is de kinderkijkbuis app (onder android in elk geval beschikbaar) erg goed.
Wij hebben een iPad Mini (met zo'n siliconen stuiterhoesje, dat is wel een must ). Persoonlijk zie ik het nut van een speciale kindertablet niet zo.
Hmm... een eigen gewone tablet dus... misschien ook wel een idee ja. nu speelt hij op de mijne, maar al dat per ongeluk gedownload en verwijderd is niet zo leuk