Hoi, al jaren vind ik een bepaalde naam mooi voor een eventuele dochter en nu is het zover; we krijgen een dochter! Vind de naam kort maar krachtig, stoer en ook wel weer lief. Ook mijn vriend vond deze naam al jaren mooi; Sam en de tweede naam is een vernoeming; Catharina. Dus Sam Catharina. Het enige waar ik bang voor ben is dat we een hoop reacties krijgen dat het toch een jongensnaam is. Hoe kijken jullie tegen deze naam aan en hoe vinden jullie de combinatie? (Heb het al's eerder gevraagd maar het bericht is weg sinds de wijziging van deze site). alvast bedankt!
Ik vind Sam een echte jongensnaam en sowieso ook niet mooi. Catharina vind ik wel heel mooi! Maar als je deze naam al jaren in je hoofd hebt, zou ik 'm gewoon kiezen hoor, er heten wel meer meisjes Sam!
Ik vind het heel leuk! En Sam echt een jongens- en meisjesnaam! Zie een stoer maar ook heel schattig meisje voor me bij de naam Sam Ben niet dol op namen als Catharina, maar vind de combinatie wel mooi klinken! Dus ik zeg: doen!
Ik vind het een ontzettend leuke naam, stond ook op mijn lijstje! Maar mijn vriend wil deze naam niet, overigens niet omdat ie het een jongensnaam zou vinden hoor!
Ik wilde altijd mijn dochter Samantha noemen en dan als roepnaam Sam, maar mijn man vind het helemaal niks. Nou had ik trouwens hetzelfde idee bij deze baby, maar dan met Alexandra en dan roepnaam Alex. Maar helaas ook deze keer krijg ik het niet voor elkaar. Ik zou dus zeggen: gewoon doen. En de combinatie gaat ook wel.
Op internet is er een site waarop je kunt zien hoe vaak een bepaalde naam aan een kind is gegeven. In 2008 hebben 581 jongens de naam Sam gekregen en 139 meisjes.
Eerlijk gezegd vind ik Sam echt een jongensnaam. Ik had een collega waarvan de dochter ook Sam heet en mensen denk eigenlijk altijd dat het dus een jongen is. Maarrrr, als het voor jullie DE naam is moet je het uiteraard gewoon doen en schijt hebben aan wat andere mensen (zoals ik, haha) ervan vinden.
ik vind het ook leuk! de combi vind ik heel apart, een stoeren meisjesnaam en dan een klassieke verwijzing erachter, heel geslaagd wat mij betreft!
Wij hebben Samantha overwogen, omdat dat dan in dagelijks gebruik idd Sam zou worden, en dat vonden we wel erg leuk. We vinden alleen Samantha een te harde klank hebben, dus die is afgevallen. Gewoon Sam zou ik zelf alleen voor een jongen kiezen - vind ik echt te mannelijk. Maar hey, tegenwoordig kan alles, lijkt het, dus als jij het leuk vindt: lekker doen...
@sjorsje grappig, die alexandra, alex heb ik ook Ik hou van mooie echte meidennamen die afgekort kunnen worden tot een stoere unisex naam.
Hoi meiden, Wat leuk al die reacties, bedankt ! De meningen zijn verdeelt, maar dat is ook wel de verwachting, we doen het ook wel, maar vind het leuk om te zien hoe de buitenwereld er op reageerd. Kan het niet met vriendinnen ofzo overleggen hè Kan wel, maar wil dat niet. Hoop op nog wat meer meningen
Welnee,ik vind Sam best kunnen voor een meid! Ik ken ook jongens die Anne en Kim heten,maar dat vind ik minder. Ik had ook een vrouwelijke collega die Dion heette,terwijl ik dat een jongensnaam vind,maar het paste wel bij haar.
Ik vind Sam een hele leuke meidennaam! Zeker met een mooie klassieke naam erachter, hele gave combinatie! Groetjes Lara
Als het van Samantha zou komen, zou ik het leuk vinden, Samantha Catherina vind ook nog erg mooi. Maar alleen Sam vind ik niets, sorry.. te jongens-achtig. Catherina vind ik sowieso erg mooi
Ik vind het wel een leuke naam, maar ik hoor 'm wel ontzettend vaak in mijn omgeving. In het laatste half jaar zijn hier 3 Sam's (meisjes) geboren.
Ik vind Sam voor een klein meisje leuk en ook nog voor een leuke, vlotte vrouw maar niet meer voor een oudere vrouw.. en tja, je moet wel je hele leven met je naam!
Bedankt voor jullie reacties! Zowel negatieve als positieve reacties, dat is prima, het is natuurlijk ook een kwestie van smaak,maar waar ik bang voor was (alleen maar negatieve reacties of opmerkingen dat het toch een jongensnaam is) blijven uit, dus ik ben rustig ! groetjes