Hallo, Wil even mijn verhaal met jullie delen , ben er namelijk erg wanhopig en onzeker geworden.. Dit is mijn eerste zwangerschap het was ongepland maar zeker niet ongewenst. Ik heb vorige week maandag mijn eerste echo gehad ik zou die dag dan ook 8 weken en 6 dagen moeten zijn volgens de telling van de vk. Het werd een inwendige echo omdat we niks konden zien via de buik, toen we de baarmoeder gevonden hadden zag je een klein propje onder aan de rand van de baarmoeder.. Het hartje kloptte langzaam zei de vk.. Nou konden het 2 dingen zijn of ik zou nog minder ver zijn dan volgens de telling , of het duidt op een miskraam.. ☹ Ik moest dus over 10 dagen terug komen voor een herhaal echo, ik ben deze afgelopen week echt niet mezelf geweest (afwezig,stil enz.). Heeft iemand hier ervaring mee gehad en het zelfde meegemaakt ? Alle verhalen zijn welkom , ik ben benieuwd. Mijn dank is groot!
Hoe ver was je volgens de echo? En wanneer was je laatste menstruatie en wanneer je eerste positieve zwangerschapstest?
Ik neem aan dat je geen ovulatietesten of temperaturen hebt gedaan zodat je weet wanneer je eisprong was, omdat je zegt dat het ongepland is. Dan kan het dus heel goed dat je gewoon minder ver zwanger bent dan de berekening van de vk. De vk houdt standaard rekening met een cyclus van 28 dagen (zelfs als je weet dat je bijv een laat ei hebt gehad). Ik ben bij mijn eerste zwangerschap ook met hetzelfde geconfronteerd als jij nu. Volgens de berekening zou ik al 3 mnd zwanger zijn toen ik de eerste echo kreeg, maar het was 6.2 weken. Die zwangerschap is helemaal prima verlopen, ik ben gewoon veel later zwanger geraakt dan de berekening van de vk (erg lange cyclus). Maak je niet teveel zorgen hoor, als ze op de volgende echo zien dat het kindje goed ontwikkeld is vanaf het moment dat je deze echo hebt gehad, ben je gewoon later zwanger geraakt en is er niks aan de hand
Volgens de echo zou ik in week 6 zitten want als ik nog te vroeg zou zijn dan is het hartje nog in ontwikkeling.. Mijn laatste menstruatie begon 1 december en de afgelopen 4 maanden werd ik elke keer 5 dagen eerder ongesteld wat normaal 3 dagen LATER was.. Ik gebruikte geen voorbehoedsmiddelen dacht dat het toch niet zou gebeuren.. Maar dat had ik onderschat. Ik heb de zwangerschapstest gedaan op 3 januari .. (Ik moest eigenlijk dan volgens mijn cyclus 25 of 26 december ongesteld worden) dus ik was 1 week over tijd.
Het meten is best lastig met een mm ben je meteen al minder ver In jou situati zou ik voor mijn eigen gemoedsrust nog een echo laten maken want die 10 dagen duren erg lang uit ervaring Ik heb bij de 9 maanden beurs toen was ik 6 weken en 4 dagen echo laten maken en zag een hartje al kloppen gewoon uitwendig en ik ben echt niet slank
Mijn laatste menstruatie was 4 december en ik ben 9 weken zwanger. Als de echo 6 weken zegt is dat wel heeel raar...
Even de feiten op een rij: Een positieve test op 3 januari. Volgens cyclus een week overtijd. Echo op 1 februari. Volgens echo 6w. Als je een week overtijd was op 3 januari, dan was je toen 5w zwanger. En dan was je tijdens de echo 9w zwanger. Mocht je cyclus wat anders zijn en op 3 januari rond de 14dpo zijn geweest, dan zou je tijdens de echo 8w zijn geweest. Hoe dan ook: 6w kun je helaas nooit zijn. Ik zou rekening houden met foute boel. Hoe verdrietig ook.
De echo is dus over 2 dagen dus kan die 2 dagen beter afwachten.. Ik vind het ook erg raar want de vk zei juist laten we er gewoon vanuit gaan dat we de echo te vroeg hebben gedaan en dat je gewoon minder ver bent. Want ik zou nu eigenlijk volgens de telling 9 weken en 6 dagen zijn.. Heel verontrustend dit. Hoop op het beste..
Ik ben vannacht gaan bloeden maar deze ochtend toen ik opstond bloedde ik niet meer ??! Wat is dit ? Kan dit een miskraam zijn? Heb geen buikpijn gehad
Wat vervelend voor je dat het zo onzeker is zeg Zelf paar jaar geleden een mk meegemaakt. Verloor steeds meer bloed, eerst bruinig en toen rood en ben toen naar de vk gegaan voor een echo, daar kon ze eigenlijk niks op zien. Werd mij toen ook verteld dat het waarschijnlijk foute boel was. En ja, kort daarna verloor ik het vruchtzakje en had daarna ontiegelijke buikpijn, echt soort weeën. Je zou dus wel verwachten dat je bij een echte mk ook echt buikpijn zou hebben. Verloor je echt rood bloed, of bruin bloed? Lastig om zo te oordelen. Aangezien het vruchtje nog zo klein is en je bloed verliest zou ik ook denken aan een beginnende mk.. al hoop ik natuurlijk voor jou dat je straks wel een mooie echo hebt! Heel veel sterkte!
Het kan inderdaad altijd te vroeg zijn maar in combi met bloedverlies vind ik het geen positief verhaal en denk ik dat je je moet voorbereiden op het ergste sterkte meis ik duim toch nog op een goede afloop.