heb al een hele tijd last van trage toeschietreflex en heb een verschrikkelijk ongeduldig mannetje hier alleen de laatste tijd lijkt het nog erger te worden. de voeding van s'nachts gaat eigenlijk altijd zonder problemen alleen overdag. het duurt zo lang voordat het begint, de toeschietreflex. en hij neemt vaak niet eens de tijd ervoor. hij probeert het 2 seconden en gooit vervolgens zn hoofd naar achter, word boos en gaat wat anders doen. ik doe hem dan naar de andere kant en er gebeurt weer hetzelfde. zo gaat dat dan de hele tijd tot hij steeds geiriteerder word en hardhandig (tanden) aanhapt. weer 1x proberen en boos huilen en vervolgens niet meer willen maar vind het zo jammer want wil helemaal nog niet stoppen, alleen heeft ie zo weinig geduld. ik dacht misschien de productie opkrikken maar als ie niet hoeft, gaat ie sowieso wat anders doen. of hetzelfde als hierboven gebeurt weer. om deze reden krijgt ie zn laatste voeding al uit de fles. s'avonds voor het slapen is ie helemaal ongeduldig en chagerijnig. krijg soms het gevoel dat ie de fles veel beter vind. daar word ie niet boos en gaat niet huilen. maar wil zo graag gewoon nog even bv geven of is dat erg egoistisch misschien.. iemand misschien tips???
Als je er gespannen onder bent, wat ik me kan voorstellen trouwens, helpt dat de toeschietreflex niet mee natuurlijk... Lastig! Misschien kun je syntocinon gebruiken? Dat is niet alleen voor bij het kolven!
hoe geef je de voedingen overdag? Neem namelijk aa dat je 's nachts liggend op je eigen bed geeft en denk dat je overdag zittend in een drukkere omgeving geeft. Klopt dat? Dan kun je misschien die voedingen (zeker de laatste voor het slapen gaan) op een rustigere plek geven. Merk hier ook dat mannetje nu vaak teveel is afgeleid en en dan niet genoeg drinkt en daardoor niet wil/kan slapen. Heb heb vanavond op ons bed gevoed en daarna was hij wel tevreden/ging slapen. suc6 ermee!
tis trouwens niet egoistisch van je hoor, tis toch het beste wat je je kindje kunt geven en ben je zelf wel relaxt of ben je mometeel gestresst? Als ik te druk ben krijg ik namelijk ook geen toeschietreflex. Moet dan echt effe ontstressen zeg maar.
Al eens aan de neusspray gedacht om je toeschietreflex op te wekken? Dat kan ook aan de borst z'n nut hebben, niet alleen bij kolven.
heb die neusspray eerder gehad (met 4 maanden geloof ik) maar toen gebeurde er ook niks. hij weigert nu 3 dagen overdag de borst. ik doe het precies hetzelfde als s'nachts. op bed met niks om ons heen,alleen hij draait zichzelf steeds weg. of dan leg ik hem neer, en dan rolt ie gewoon de andere kant op. s'nachts drinkt ie gewoon normaal. alleen vanmorgen om 5.00 en ineens om 9.00 ook, en dat doet ie nooit. straks rond 16.00 drinkt ie altijd dus benieuwd of ie het nu wel of niet doet. me voeding loopt lekker terug zo heb hem gister geprobeert vaker aan te leggen maar hij drinkt gewoon niet
nee ben niet echt gestresst. die trage toeschietreflex is al maanden aan de gang eigenlijk. van hyperlactatie, dat het eruit spoot voordat ie begon naar nu dit. ik weet dat het wel een keer komt, de toeschietreflex, dus daardoor niet gestresst. maar een keer, is te lang bij meneer. het moet gelijk, en niet na 5 min ofzo. hij is verwend geloof ik door de eerste maanden. het spoot eruit toen haha. maar sinds dat niet meer is deed ie al moeilijker, en de laatste tijd weigert ie dus gewoon het is het beste, alleen lijkt hij dat niet meer te vinden.
Lijkt wel of ik mijn eigen verhaal lees. Hier ging het precies zo, eerst hyperlactatie, dat het er uit spoot en het veel te snel ging. En nu sinds een week of 6 duurt het te lang voor de toeschietreflex komt en wordt hij boos, echt driftig en dan lukt het helemaal niet meer. Momenteel drinkt hij met moeite 3 keer per dag, vaker wil hij gewoon echt niet. Gelukkig loopt mijn voeding niet extreem terug. Ik kolf 's avonds voor ik ga slapen ook nog een keer, om de productie in stand te houden.
Hier was het een fase. Ik kolfde dan vaak wel even overdag, kreeg ze dat met een flesje. 's Avonds en 's nachts dronk ze prima. Ook een tijd gehad dat ze de late avondvoeding niet wilde maar vervolgens dan 's nachts wel vaak kwam. Flesje had ze ook geen geduld voor. Uiteindelijk toen flesje in bed gegeven, daar kwam ze pas tot rust. Meestal zijn t fases en wordt het straks wel weer beter.
Je kind zit ook net in de leeftijd waarop ze gevoelig zijn voor een zuigelingenstaking (even op googelen). Trage toeschietreflex en ongeduldig kind zie je heel veel als er in het begin hyperlactatie was. Heel vervelend, dat wel. Probeer toch die neusspray nog eens, kan best zijn dat het nu meer effect heeft. En even voorkolven kan ook helpen. Daarnaast: aanleggen in een prikkelvrije ruimte, want op deze leeftijd is ALLES spannender dan een borst met melk. Slaapkamer, gordijnen dicht, geen geluiden van buitenaf. Het is een fase hoor, het gaat weer over, maar het kan best pittig zijn.
ja dat alles boeiender is, is duidelijk. ik ga altijd naar de slaapkamer met alles dicht en uit. maar zelfs het behang is nog boeiender ik moet wel even zeggen..hij is de hele week al van slag. van vrolijk naar chagerijnig, naar mopperig echt alles door elkaar. hij gedraagt zich niet zoals normaal. vandaag uit het niks dook ie er s'middags zelf ineens tussn en dronk zonder gezeur en gepiep. dus ook dat ineens een beetje vreemd. hij is in ene keer, na 2 weken mij negeren, weer ineens heel erg aan me aan het hangen hopen dat het morgen ook zo gaat. ik ga maar gewoon door tot het lukt. ben sowieso al blij dat het zo lang tot nu toe geduurd heeft
Heel herkenbaar hoor! Ik heb vanaf 8 maanden tot 10 maanden (?) Syntocinon gebruikt. Echt 2/3 minuten voor het voeden sprayen, dus niet: sprayen en aanleggen, zo snel werkt het niet. En ik had eerst ook hyperlactatie. Het is echt niet zomaar op hoor! Ik voed nog steeds en ene toeschietreflex, wasdadan? Misschien komt je cyclus er wel aan!