Enorm bang - alle zwangerschapssymptomen weg

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Lotch89, 19 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotch89

    Lotch89 Lid

    24 sep 2022
    50
    18
    8
    Vrouw
    Graag schrijf ik even van mij af. Al uren lig ik wakker en voel me sinds gisteravond ineens zo angstig. Ik ben 8 weken zwanger en heb 2 goede echo’s tot nu toe gehad. Ik had de afgelopen weken veel krampjes, pijnlijke borsten en de laatste week wat misselijk. Sinds gisteren is echt alles weg en ik raak ervan in paniek. Ik heb hiervoor 2 missed abotions gehad (bij de eerste had ik niets door en bij de tweede namen de klachten af en kreeg ik ook zo’n angstig voorgevoel en dat bleek juist). Tot gisteren was ik vrij relaxed en positief over deze zwangerschap, maar nu ben ik alleen maar in paniek en ben ervan overtuigd dat het weer mis is. Heeft iemand van jullie dit ook weleens gehad en bleek dit voorgevoel juist NIET waar te zijn?
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.875
    15.183
    113
    Nabij Utrecht
    Op ten duur is het normaal dat je kwaaltjes weg gaan omdat je lichaam aan het hcg is gewend, maar ik snap dat je angstig bent vanwege je verleden.

    Ik weet niet wanneer je laatste echo was, maar wellicht mag je even snel tussendoor komen spieken van de verloskundige? Ik zou haar gewoon even bellen om te overleggen.
    2 echo's onder de 8 weken is al uitzonderlijk, maar je verloskundige zal vast met je mee willen denken.
     
  3. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.630
    5.062
    113
    Vrouw
    Wat vervelend zeg en ik snap je bezorgdheid vanwege wat je al mee heb gemaakt.

    Ik zou ook de verloskundige bellen en vragen of je langs mag komen. Hopelijk stelt je dat wat gerust!
     
  4. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.357
    890
    113
    Vrouw
    Kijk het heel even aan. Hier was alles weg ook nooit goed en klopte mijn voorgevoel altijd. Deze zwangerschap was beetje anders dan de andere 2 goede en rond 8/9 weken gingen de kwalen wisselen. Had ik 2 dagen met echt amper tot geen klachten om daarna mij weer 2 dagen hondsmoe en beroerd te voelen … meerdere dagen wegblijvende klachten heb ik voor 10/11 weken geen positief verhaal bij ben ik bang.
    Als ik jou was … zou ik zelf voor vrijdag een ‘pretecho’ ingepland hebben. Hier zit een goede in de buurt die dat op korte termijn kan maar weet niet of dat bij jullie ook zo is. Kan je het nog heel even aankijken en als je je zorgen blijft maken ga je dan geruster het weekend in..

    Nb: ik leerde van verloskundige als je rond 6/7 en vervolgens 8 weken goede echo met verwachte groei hebt gehad de kans op miskraam net zo groot wordt als bij 10/11 weken. Alleen voor die 8 weken is het nog onzekerder en als je pas 1 echo hebt gehad..
     
  5. Lotch89

    Lotch89 Lid

    24 sep 2022
    50
    18
    8
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb veel gelezen over dat kwaaltjes kunnen komen en gaan, maar toch bied me dat nu geen rust. Gelukkig kan ik over een half uur terecht bij de verloskundige gezien mijn voorgeschiedenis. Heel fijn dat ik gelijk kan komen. Of het nu negatief is of niet, dan houd ik in ieder geval die onzekerheid niet en weet ik het. Bij de vorige 2 MA's had ik ook 2 goede echo's en toen namen de kwaaltjes af en bij de 3e was het mis. Dat zou dan nu precies hetzelfde zijn. We gaan het zien zometeen....
     
  6. Lotch89

    Lotch89 Lid

    24 sep 2022
    50
    18
    8
    Vrouw
    Vooral het voorgevoel wat je aangeeft dat voorgevoel heb ik ook. Ik hoop zo dat ik er naast zit. Bij mijn eerste zwangerschap, had ik ook vaak een voorgevoel dat het niet goed zou komen. Tot huilens aan toe. Toch loopt hier nu een lief meisje van 4 jaar rond. Haar waardeer ik nu extra op deze lastige momenten.
     
  7. Lotch89

    Lotch89 Lid

    24 sep 2022
    50
    18
    8
    Vrouw
    Alles bleek toch goed te zijn, was goed gegroeid en het hartje klopte nog steeds! Wat kan je eigen gevoel er dan naast zitten.. opluchting!
     
    mamabri, nosilla, Bluetique en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.875
    15.183
    113
    Nabij Utrecht
    Wat fijn en dus toch gewenning van je lichaam :)
    Nu hop terug op de wolk. ;)
     
    Lotch89 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina