Bij precies 41 weken moest ik bij de verloskundige op controle, die had beloofd dat ze dan zou proberen te strippen. Dit lukte goed, vond het ook niet echt pijnlijk. We zijn weer naar huis gegaan en er gebeurde de hele middag en avond niks. Ik had me al ingesteld op weer een inleiding, omdat het strippen dus niet hielp. Maar dezelfde avond om 11 uur kreeg ik toch wat krampjes, en er zat regelmaat in. Ze kwamen om de 3 minuten, maar het was nog niet echt pijnlijk. Om half 2 hebben we toch maar even naar de VK gebeld, die vond dat ik toch maar naar het ziekenhuis moest komen. Toen ik daar om half 3 aankwam had ik nog maar 2-3 cm ontsluiting. De VK besloot mijn vliezen door te prikken en nog een paar uurtjes naar huis te gaan. Ik kreeg na het doorbreken echt heel krachtige weeen, bijna zonder pauze. Ik ben onder de douche gaan staan en dat hielp wel. Toen ik daar even stond kreeg ik opeens persdrang. Ik ben door mijn man en de verpleegkundige snel weer naar bed gedragen, en toen zag de verpleegkundige het hoofdje al. Maar mijn VK was dus naar huis. Gauw een VK van een andere kamer geplukt, en die heeft mij verder geholpen. Ons ventje werd daarna heel snel geboren. Hij had wel 2 keer de navelstreng rond zijn nek, en een schoudertje bleef even vast zitten, maar daar heb ik zelf weinig van meegekregen. Al met al ben ik in een uurtje of 2 bevallen en was ik de volgende dag alweer redelijk fit. Een topbevalling vergeleken met de vorige.
Oh ja, ik moet toch ook nog even kwijt dat de caulophyllum (homeopatisch middel dat de verweking van de baarmoedermond bevordert) die ik van de verloskundige heb gehad in de laatste 4 weken, er waarschijnlijk voor gezorgd heeft dat ik deze keer zo snel ben bevallen. Ik vind het zeker een aanrader.
wow dat ging snel! Ik ben van julian in 4 uur bevallen, ben wel benieuwd hoe snel het deze keer gaat. En nog gefeliciteerd met je zoontje!
wauw, wat een snelle bevalling Hoop dat als ik een tweede krijg dat die ook zo snel gaat Mijn persgedeelte duurde al bijna 2 uur
Ik heb het via de verloskundige gehad. Officieel moet je het onder toezicht van een homeopatisch arts gebruiken. Deze werkt samen met mijn verloskundige. Maar het is wel te bestellen op internet, caulophyllum D20. Ik moest vanaf 37 weken elke week 3 van die granules nemen, met een minimum tussentijd van 48 uur. Dit is de standaard dosering. Er is ook een lichtere dosering, die kun je gewoon in natuurwinkels krijgen, van VSM. Dat is Caulophyllum D6.