Prikpil na zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by sjeng83, Apr 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sjeng83

sjeng83 Nieuw lid

Apr 30, 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aloha,

Wij zijn ongeveer 1 maand geleden zwanger geraakt (zonder dat dit gepland was).
    Nu is er na een week of 2 á 3 de prikpil gezet geworden.
    Als het goed is moet de eicel zich al hebben ingenesteld.

Kan iemand nu vertellen (buiten naar de HA/GYN te gaan) of het schadelijk is dat de prikpil na de bevruchting is gezet??
    Ik kan het niet echt vinden op google.

2. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk niet dat er iemand hier definitief ja of nee kan antwoorden, in de bijsluiter staat dat je onmiddelijk je arts moet raadplegen in het geval van een zwangerschap tijdens het gebruik van de prikpil. Je kan er helaas niks aan veranderen dus ik zou toch in ieder geval contact opnemen met je huisarts en verloskundige/gyn.

3. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Hier ooit op bijzondere wijze 1,5 mnd te laat geweest met de prikpil inderdaad staat er in de bijsluiter bij zwangerschap contract opnemen met arts. Ik had eerst getest of dit wel geval was voor ik een nieuwe liet zetten.

Prikpil zijn wel hormonen die 3 mnd in je lijf blijven. dat zijn wel de belangrijkste weken voor de ontwikkeling van je kindje. Ontwikkeling van hoopje cellen tot heel kindje inclusief organen.

Ik zou daarom niet te lang wachten maar gewoon contact opnemen met de huisarts. Hij /zij heeft beroepsgeheim wat je met hem/haar deelt blijft tussen jullie.

Share This Page