waarom wil je niet in het ziekenhuis bevallen dan? ik zou no way thuis willen bevallen. moet er niet aan denken dat er iets mis gegaan zou zijn en er niet op tijd hulp voor handen zou zijn geweest. nederland is ook zo'n beetje het enige land wat nog thuisbevallingen doet en als ik de geluiden zo eens hoor zal dat niet lang meer zijn denk ik zo.
We zijn 'gewoon' christelijk, ofwel reformatorisch. rok aan, hoedje op in de kerk enzo, zal voor de meesten wel duidelijk zijn En verder, dat is dus een moeilijk punt waar iedereen (ook bij ons) naar eigen geweten mee om moet gaan. Ik zeg dus NIET dat ik nooit iets zal gebruiken, maar aangezien ik lichamelijk niets mankeer en geestelijk ook een kind aan kan vinden we dat we daar nu niet voor in aanmerking mogen komen.
Ja heb je gelijk in. Als ik denk aan wat er mis kan gaan kun je beter in het ziekenhuis liggen ja. Maar verder vind ik een ziekenhuis gewoon heel eng (heb er nooit gelegen ofzo ) en zeker voor een bevalling. je hoort ook veel hele vreemde verhalen. Mijn eigen VK kende ik en was eigen, voelde me mezelf en ontspannen. (Ja hoe is het mogelijk ) kon alleen maar staan tijdens de weeen, moet er niet aan denken dat ik daar op een bed lag ofzo.. Kon volkomen mezelf zijn nu.
Ben zelf 2x in t zh bevallen en geloof me, of je nu thuis of daar bent. Als je moet bevallen zal t je een biet wezen haha.... Maar goed, de kans is dat je in t zh moet bevallen, maar ook daar kun je je op voorbereiden. Je hebt altijd wel van die info dagen enzo. En mocht je zwanger zijn, dan gewoon gelijk je angsten aangeven bij de vk, erover praten is zo belangrijk
tegenwoordig kan je in het ziekenhuis bevallen met je eigen vk als het niet op medische indicatie is heb ik begrepen. misschien een rare vraag maar je mag dus liever geen anticonseptie gebruiken. telt de condoom (voorbehoedsmiddel) daar ook bij?
Maar meis, ik ben zelf dan ook gelovig maar ik bedenk me dan vooral dat er ook zoiets bestaat als vertrouwen hebben in God, jouw leven in Zijn handen leggen en vertrouwen in het lot. Zo te lezen ben je best strict aangezien je niet aan anticonceptie wil doen, zou je dan ook niet zo kunnen denken?
Ja natuurlijk.. Maar overheerst het 'daagse' niet meestal?? Hier wel hoor.. Ben daar best een beetje mee in de knoop mag je wel weten. Maar gaat het nu niet over verder..
Vervelend dat je er zo mee zit! Ik zou als ik jou was toch met iemand (professioneel) gaan praten, aangezien je angst voor de bevalling groter maakt dan die zou moeten zijn. En is het voor jullie een optie om misschien anders te vrijen waarbij het risico minder groot is zullen we maar zeggen? Als je een eventuele zwangerschap nog uit wilt stellen, want dat lees ik in je verhaal niet zo duidelijk. Wat vind je man ervan? Is de wens voor een tweede kindje groot of is het meer dat een tweede gewoon welkom is vanuit jullie geloof gezien? (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, weet het niet goed te omschrijven).
ow, ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt hoor. geloof is sterk maar angst is denk ik toch sterker met dit soort dingen.
Ja we hadden het over NF gehad hier, heb je misschien gemist. Dat is het nou, buiten de vruchtbare dagen gebeurd hier gewoon niks omdat ik dan totaal niet ** ben laat maar zeggen.. Mijn man snapt me helemaal maar kan me niet echt helpen. Heeft ook voorgesteld NF maar ik heb gewoon weinig zin in seks, niet vanwege een zwangerschap, anders zou ik juist die vruchtbare dagen wel mijden Maar ik ben dan gewoon 'zinloos' haha wat een woord, hoe zeg je dat nou, wie helpt me even..
O wacht Mmeke jij bedoeld niet op een ander tijdstip maar een andere manier van vrijen.. Hmm.. ben dus sowieso niet vrijerig, niet alleen om de daad maar houd gewoon niet van gepoezel. Behalve tijdens de ovulatie dan ben ik een ander mens
hahaha, jouw lichaam weet dus heel goed wat die wilt Zo te klezen heb jij een bevalling 'volgens het boekje' gehad. Kan het niet zijn dat je nu bang bent dat de volgende veel erger wordt? Ik ken namelijk veel meiden die een eerste helse bevalling hebben gehad, en bij de tweede dachten 'erger kan het niet worden, dus kom maar op!' Oh, ik heb ook gelezen dat bij vrouwen die helemaal panisch zijn over de bevalling, de gynecoloog ook een KS wil overwegen. Maar dan moet je wel naar het zkh
Hee Adi dankje. Een KS wil ik helemaal niet hoor!! Niet alleen vanwege het ziekenhuis. Ja gek lichaam he En ja ik ben bang dat de tweede erger word, had me voor de eerste ook op het ergste voorbereid maar dan wel blanco..
Hebben we een keer gedaan maar ten eerste is dat erg moeilijk en smerig.. En ik vind het zó onaf.. Dan is in één klap alle intimiteit weg..
Misschien dat je eens in gesprek kan gaan met een vk oid. Om je angsten bespreekbaar te maken. Zij kan je wellicht helpen om je vorige bevalling te 'verwerken' (ook al ging hij soepel) en evt gerust stellen en/of uitleg te geven voor een evt volgende. Misschien heeft je vorige bevalling meer impact gegeven, dan je lief was