Na de seks gelijk plassen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MissyZuilen, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Zoals de titel al aangeeft.. Als jullie dus gaan voor een beebje, doen jullie dan wel na de seks gelijk plassen? Of iets erna? Vertel..


    Ik doe t normaal ALTIJD, want anders krijg ik blaasontsteking.
    Nu we dus voor een brusje gaan, heb ik t een paar x niet gedaan en pas de volgende ochtend.. en ja hoor.. heb waarschijnlijk een blaasontsteking (morgen urine laten checken voor kuurtje).
    Hoe voorkom ik dit?

    Ben zo bang dat ik de sperma anders gelijk weer uitplas.. Of is er dan al genoeg naar boven "gezwommen"?
    Want wil niet steeds een kuurtje als ik probeer zwanger te worden en een blaasontsteking kan ook gevaarlijk zijn voor de vrucht als je eventueel zwanger bent.
     
  2. Mieps

    Mieps Actief lid

    12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    Ik zit met precies hetzelfde probleem!! Aangezien wij aan het proberen zijn voor een wondertje wil ik ook niet meteen naar de wc, maar o wee als ik het 1x oversla, dan heb ik meteen blaasontsteking! :x
    Wat ik doe is een halfuur tot een uurtje wachten, maar of dat een goede tip is weet ik niet aangezien wij nog steeds geen resultaat hebben... Overigens plas je niet alles uit, er blijft natuurlijk ook het e.e.a. achter.

    Ik ben benieuwd naar de bruikbare tips!
     
  3. Evira

    Evira Fanatiek lid

    18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    In principe plas je natuurlijk helemaal onderaan, alles wat binnen zit plas je niet meteen uit. Wel heb je last van de zwaartekracht, maar ik heb me door een labaratoriummeneer laten vertellen dat sperma het beste tegen de stroom in zwemt, dus dat dat niet geeft.

    Ikzelf gebruik een sofcupje. Meteen na het insemineren doe ik dat erin. Dat sluit de baarmoedermond af, met het sperma aan de goede kan. Zo kan er niks uitlopen en blijft het sperma dicht bij de baarmoeder, maar kan ik wel gewoon naar het toilet. Meestal slaap ik er mee en doe ik hem 's ochtends uit.
     
  4. Meijke

    Meijke Niet meer actief

    Ik ben ook gevoelig voor blaasontsteking, dus ging altijd gelijk, ook toen ik nog niet zwanger was.
     
  5. xxPetra

    xxPetra Niet meer actief

    Je zou ook na het vrijen een kwartiertje met je billen omhoog kunnen liggen en daarna naar de wc gaan.
    Je hebt dan lang genoeg de tijd voor de zwemmers om zich naar boven te werken en je voorkomt een blaasontsteking.
    Succes!!
     
  6. Zussie

    Zussie VIP lid

    10 mrt 2011
    5.963
    1
    0
    Verpleegkundige
    Hee Missy,

    het enige waar ooit naar gekeken is volgens mij bij vrouwen met IVF, dat die vaker zwanger werden als ze na het insemineren een kwartier met hun benen opgetrokken lagen.

    Volgens mij als je langer dan een kwartier blijft liggen gaat het geen verschil meer maken. Het meeste gebeurt inderdaad toch al op het moment supreme. En het gene wat er meteen weer uitloopt zit volgens mij toch al niet ver genoeg om ooit zijn doel te bereiken. Bovendien plas je natuurlijk uit een ander gaatje, dus kun je er misschien wel voor zorgen dat er zo min mogelijk 'verloren gaat'.

    Ik zou gewoon lekker gaan plassen! Blaasontsteking is toch ook maar niks!
     
  7. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nee en ik ben al zo gevoelig.. Dat ik zelfs denk dat ik na 15 min wachten al elke x een blaasontsteking oploop.
    Wij klussen om de dag, dus zal dan vaak t risico lopen.
    We hebben t nu 3 x gedaan en hoppa gelijk een blaasontsteking.

    Ik denk idd ook wel dat het vooral het zaad is wat echt omhoog gelanceerd word.. die voor bevruchting kan zorgen. ;)

    Dan maar gewoon plassen erna..
     
  8. Kara

    Kara Fanatiek lid

    2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    niet dat ik denk dat iedereen ontzettend smerig is :)))
    maar goede hygiëne kan ook nogal uitmaken!

    ik ben ook gevoelig voor blaasontstekingen, maar als we allebei goed wassen voor de seks, gaat het tot nu toe (afkloppen) altijd goed zonder naar het toilet te gaan na de seks..!
     
  9. Dreamer08

    Dreamer08 Fanatiek lid

    24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Ik ga ook altijd wel gelijk plassen, als ik dat niet doe heb ik ook gelijk blaasontsteking. (Ondanks dat wij vaak proberen te wassen voor de tijd) Maar mss is dit de reden dat ik nog niet zwanger ben!
     
  10. Sunlight

    Sunlight Fanatiek lid

    7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he meid

    ik bleef ook altijd liggen. maar de maand dat ik zwanger ben geraakt ben ik gelijk de hele tijd naar de wc gegaan omdat ik geen zin meer had in dat elke keer verplicht blijven liggen met mijn kont op een kussentje.
    dus hier maakte het niet uit dat ik gelijk ging plassen!!!!
     
  11. Y30

    Y30 Fanatiek lid

    11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Het is al gezegd, maar ook ik blijf een 10 minuten á kwartiertje liggen met de bekken gekanteld, en ga dan gewoon naar de wc.
    Ik ben al wel zwanger geweest (mk), maar of dat nou met dat "naliggen" te maken heeft??
     
  12. BolBuikje34

    BolBuikje34 Niet meer actief

    Ik heb nooit blaasontsteking omdat ik altijd mega veel moet plassen. Dus ook na de seks. Meestal probeer ik het een half uur of uur op te houden en ga dan plassen. En ik blijf sowiezo een half uur liggen. Helaas tot op heden nog geen resultaat ;)
     
  13. zafira

    zafira Fanatiek lid

    18 feb 2010
    1.956
    125
    63
    zuid holland
    Hier iemand met chronische blaasontsteking. Enkele tips die ik ook van de arts heb:

    Veel drinken( weinig zoet)
    Goed uitplassen
    Voor seksueel contact beide goed wassen met warm water
    Kwartiertje blijven liggen( voor degene die dat willen)
    Goed uitplassen
    Na wassen met warm water



    Veel succes hopelijk helpt het een beetje.
     
  14. Evira

    Evira Fanatiek lid

    18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Maar sperma gaat dood van water, kan dat dan geen kwaad?
     
  15. Joy2111

    Joy2111 Fanatiek lid

    16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    In mijn vruchtbare dagen ging ik pas na ong 30 min naar de wc en als ik niet vruchtbaar was dan gelijk.
    Ik heb er nooit een blaasontsteking mee gekregen.
     
  16. mek11

    mek11 Fanatiek lid

    19 mrt 2011
    1.143
    0
    0
    Groningen
    Ga ook altijd gelijk.. vaak als ik uit bed stap komt het er al uit gelopen.. weet niet of blijven liggen dat tegen gaat.. ik heb ook makkelijk blaasontsteking en manlief zegt altijd ga nou maar anders heb je het weer... Tips dus van harte welkom hihi
     
  17. Anna27

    Anna27 Fanatiek lid

    7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik ga ook altijd meteen, en ben al twee keer zwanger geworden.
    Er is maar 1 zaadcel nodig, en die blijft écht wel achter, ook al verdwijnt er een hoop als je direct naar het toilet gaat.
     
  18. Lizzy1986

    Lizzy1986 Fanatiek lid

    22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik denk dat je ook wel meteen naar het toilet kan.. Ten minste na een minuut of 10 ofzo.. De echte winnaars :D om ze zo maar ff te noemen zijn volgens mij al ver genoeg op weg om nog kwijt te raken door naar het toilet te gaan.. Mar kan dr op internet niet echt veel over vinden :(
     
  19. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Die worden er al in gelanceerd op 't "knal"moment hihihihi! ;)

    Gaat sperma dood van water?
    En al die verhalen dan van mensen die onder de douche zwanger zijn geraakt?
     
  20. Lizzy1986

    Lizzy1986 Fanatiek lid

    22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant

    Hahaha mooi omschreven ;)
    En van dat water.. geen idee :(
     

Deel Deze Pagina