zwangerschapscurses

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door elise love, 13 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elise love

19 mei 2008
    92
    0
    6
    gehandicaptenzorg(ass. begeleidster)
    zwijndrecht
    ik wilde een zwangerschapcurses gaan doen maar nu blijkt dat de verzekering niets vergoed.
    ben bij menzis verzekert
    zijn er nog meer die dit niet vergoed krijgen?

groetjes elise

2. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Wordt bij mij ook niet vergoed, maar zo duur hoeft het niet te zijn hoor. Als je de gewone gym doet (van de thuiszorg bijvoorbeeld) dan kost het heel weinig.

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

bij Icare is een cursus maar 30 euro voor 10 lessen, inclusief 2 met je partner

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik kreeg hem ook niet vergoed de vorige keer, maar als je lid bent van het KRuiswerkservice krijg je vaak wel flink korting... Ik geloof zelfs de helft... Ik dacht dat ik uiteindelijk iets van 75 euro betaalde voor 10 lessen voor de bevalling en 5 erna... Op zich niet duur, dus. Voor het lidmaatschap van Kruiswerkservice kost 16 euro per jaar, en ik moest toch lid worden anders kon ik geen po lenen... :) :)

Ik ben er zelf nog niet uit of ik weer dezelfde cursus ga doen of misschien iets anders... Ik moet donderdag naar de bekkenfysio voor mijn plasprobleempje (lees: Ik plas in mijn broek.. :) )en zij geeft ook cursussen dus ik ga haar eens vragen hoe die cursus is...

5. elise love

19 mei 2008
    92
    0
    6
    gehandicaptenzorg(ass. begeleidster)
    zwijndrecht
    bedankt voor jullie reacties
    ben er nog niet helemaal uit

6. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik heb me aangemeld bij kraamcentrum DAT en dan betaal je voor de yoga maar 25 euro ipv 125. Misschien dat je eens bij je kraamcentrum kunt informeren of zij ergens een afspraak/samenwerking hebben met gym of yoga.

7. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik moet 182 euro betalen, voor 8 lessen vóór, en 6 ná de bevalling.
    vind ik echt NIET goedkoop hoor.... (is gym via de thuiszorg)

8. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Huh is het gebruikelijk dan dat je het wel vergoed krijgt? Ik betaal 115 euro voor 12 lessen yoga.

9. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Hier word het ook niet vergoed,maar dat is nooit met dit volgens mij hoor!
    Ik heb even gekeken op de website waar ik het zou gaan doen en dat kost 85 euro voor 10 lessen voor en 6 na de bevalling.
    Valt mee de prijs!

10. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Dat is inderdaad behoorlijk duur! Ik heb even op de site van de thuiszorg Groningen gekeken en hier betaal je er €27,50 voor. Dan heb je 10 lessen van een uur. De na-gym heb ik ook gedaan. Dat waren 5 lessen van een uur voor €40,-

Nu doe ik yoga en dat kost €95 voor 10 lessen.

11. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Wanneer moet je je eigenlijk aanmelden voor zo´n curus?

12. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik heb me met 13 weken aangemeld en toen liep het al aardig vol...

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als het via de thuiszorg gaat, kun je vaak lid worden. Dat kost dan een tientje per jaar. Maar heb je wel korting op de cursussen, dan kan soms schelen.

Ik was 70 euro kwijt voor 11 lessen voor de bevalling en 1 reunie. (buiten thuiszorg om)

14. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ik ook niet ben bij agis verzekert en moet het zelf betalen maar ik ben zo blij dat ik het toch heb gedaan...
    donderdag aanstaande is de laatste les puffen met d epartners erbij en tis gewoon super gezellig en heel leerzaam.... vooral dat puffen enz... ik deed er eerst behoorlijk lacherig over en was niets voor mij maar ben zo blij dat ik toch gegaan ben... echt aanrader

15. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    had eigenlijk nooit gekeken of ik een zwangerschapscursus vergoed kreeg van verzekering.
    Wij waren aan het kijken voor kraamzorg en bij het uitzoeken zagen we dat we bij het bureau waar nu staan ingeschreven de curcussen gratis of tegen kleine vergoeding van 10 euro aanbied.
    Dus dat is wel geluk als ik nu lees wat zo'n cursus normaal kost

16. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    85 euro voor 6 lessen van ruim anderhalf uur.... we zijn meestal na 2 uur klaar en dan de 7e les is een terugkomst met alle babytjes

17. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Ik doe nu ook de zwangerschapscursus.. via thuiszorg.nl . en ik hoef niks te betalen.. misschien een idee?

Deel Deze Pagina