help! welke speen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by emje, Apr 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden,

sinds 3 dagen geef ik 1x flesvoeding per dag en de rest borstvoeding omdat ik aan het afbouwen ben.

nu heb ik 2 verschillende spenen van avent geprobeerd maar ons meisje blijft zich verslikken. ook maakt ze van die benauwde geluidjes. omgeveer elke minuut moet ik ze overeind houden. vaak laat ze dan ook een boertje. er loopt ook veel melk langs haar mondhoeken weg.

ligt dit aan het soort speen? welke zou ik het best kunnen gebruiken?

alvast erg bedankt!

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn kinderen konden ook absoluut niet uit de avent flessen drinken ging veel te snel voor ze. Zoon drinkt uit een Difraxfles en dochter dronk uit een dodiflesje.

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Ik heb ook de difrax flessen. Heb ook een tijdje combi bv en fv gegeven en dat ging heel goed:) Je kan van de difrax fles de S speen gebruiken..

4. emje

emje Niet meer actief

ik heb hier wel een difrax fles staan. dat is de grote versie. is dat erg? of kan ik beter een kleinere kopen?

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Grotere versie is meteen al bruikbaar alleen zit er dan niet veel melk in. Daarom gebruiken veel mensen eerst een klein flesje en dan pas de grote, maar als je een grote hebt met s-speen dan zou ik die zeker eerst uitproberen voordat je eventueel een kleintje koopt en dan blijkt dat het ook niet werkt voor jouw kindje (hoop voor je van wel anders wordt het een zoektocht naar het ideale flesje tommee tippee heb ik ook regelmatig positief horen noemen in combi met borstvoeding).

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Welke fles is het? De smalle of de brede fles?
    Ik heb een smalle kleine fles waar 180 cc in kan en een smalle lange waar 210 in kan (uit me hoofd) en ook een brede daar kan nog meer in.

Ik zou de smalle kopen en dan maakt het niet zoveel uit of het die grote is.. Alleen een klein flesje is denk ik makkelijker met de fles geven:)

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Welke spenen heb je uitgeprobeerd dan? Je kan het beste gewoon de zo klein mogelijke speen gebruiken, nu loopt de melk blijkbaar veel te hard. Mn dochter van bijna 5 maanden drinkt ook nog uit de 0+ speen van tommy tippee. Van avent gebruikt ze nog de 1+ speen.

Je dochter is gewend aan de borst heel hard te moeten zuigen om de melk op gang te krijgen. Bij de fles stroomt het wel, ookal zuig je maar zachtjes, BV kindjes hebben vaak veel hardere zuigkracht als kindjes die nooit aan de borst hebben gedronken.

8. misa

misa Niet meer actief

Smalle en brede van difrax kun je volgens mij allebei gebruiken. Borst en avent zijn ook met grote speen. Maar hier hebben we ook een tijde gehad dat het veel te snel ging met difrax. En het ene kindje drinkt beter uit een brede speen ende ander uit een gewone/smalle speen.
    Er zijn spenen op de markt waar je zelf een gaatje in kunt maken trouwens.
    En dr browns zou wel wat kunnen zijn, is op internet ook een prematuur speen voor te koop (gaat minder snel).

9. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Wij gebruiken de dr.brown flessen met een prematurenspeen. Ons zoontje heeft zo verschrikkelijk veel zuigkracht dat een andere speen bij hem niet werkt. Hij krijgt 150cc+5 scheppen en 1,5 schep nutriton en dan nog doet hij met de prematurenspeen ongeveer 20 minuutjes over zijn fles. Hartstikke goed natuurlijk! Maar met de fase 1 speen heeft hij dus binnen 10 minuten zijn flesje leeg ondanks de toevoeging van de nutriton :$

Van Dr.Brown heb je zowel brede als smalle flessen en spenen. Je hebt trouwens ook nog een fase 4 speen en die zou voor snelle/gulzige drinkers moeten zijn, maar die is alleen online te koop. De prematurenspeen hebben wij gewoon bij de Prenatal gekocht.

10. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    goede ervaringen met tommee tippie en dr brown icm borstvoeding,kleine speen gebruiken,die zitten er meestal op als je ze koopt

Share This Page