Wat naar dat dit gebeurt is maar absoluut geen reden om geld terug te geven. Ik vind het gevloek en getier in bijzijn van jou, in jouw huis echt not done! Klinkt als een familie die met veel respect met elkaar omgaan. Oma kreeg hier de volle laag toch? En geeft hem nu lekker door aan jou? Ik zou het naast me neer leggen, de foto's versturen en het daarbij laten.
Maar je hebt ook je verantwoording naar je klanten toe. Dat is toch werk en privé gescheiden houden. Sommige zijn bang voor katten of allergisch. Dan kan je ook niet zeggen, jammer je bent in mijn huis dus mijn regels. Ze betalen je voor je diensten en daar mag dan ook enige professionaliteit van verwacht worden.
Ik vind jou idee inderdaad wel het beste, ik doe er een 50% kortingsbon bij. Hoop alleen wel dat ze hem kado doen aan iemand, het waren inderdaad niet zulke nette mensen en het kindje was superlief hoor maar om ze in huis te hebben waar mijn kinderen bij zijn met die taal die ze uitslaan...
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Het bedrag wat TS ervoor vraagt is echt maar een schijntje van wat een professioneel vraagt. Tis meer een kleinigheidje wat ze ervoor vraagt. Verder vertrouwt TS haar kat helemaal bij haar gastkinderen en doet de kat zo ook niet normaal gesproken naar honden. Vind dus ook niet dat ze haar kat naar buiten had moeten doen. Ik vind dat TS helemaal geen schuld heeft. Oma had gewoon haar hond niet mee moeten nemen. Pff je neemt je hond toch niet mee naar een fotoshoot Echt belachelijk gewoon.
Daar heb ik helemaal niet bij stil gestaan eigenlijk... Doe het vooral voor mijn plezier en heb nog nooit problemen gehad in het verleden. En professionaliteit is niet echt nodig, iedereen die me kent weet dat ik dit puur voor mijn plezier doe en de prijs die ze mij betalen is echt niets in de fotografiewereld. Toen ik al mijn apparatuur nog had en een echte studio buitenshuis had vroeg ik 150 euro minimaal voor dit soort shoots. Nu vraag ik 25 euro en doe ik het gezellig in mn huiskamer zonder al te veel poespas. En alle "klanten" zijn vrienden van vrienden die via via te zien kregen wat ik doe en graag ook een fotoshoot willen. Dit is dus mijn prive en niet mijn werk dus scheiden gaat moeilijk. Het is midden in mn woonkamer... Mn kids zijn er gewoon, mn kat is er en als je geluk hebt staat de radio vrolijk aan. Zie mij al mn hele gezin buiten in de tuin zetten omdat er een kindje foto's komt nemen. Jou bericht doet me alleen wel nadenken over allergieen en angsten enzo. Ik ga vanaf nu er zeker even bij zeggen voor ze komen dat ik een kat heb.
Maar is het zeker dat jouw kat gebeten heeft dan? Kan net zo goed die hond zijn geweest toch? En heeft hij daar gedurende de shoot geen last van gehad? Denk dat het goed is bij een volgende keer aan te geven dat je een kat in huis hebt.
Ik vind het ook zonde om de helft van het bedrag terug te geven of een kortingscoupon. 25 euro is echt geen geld voor een fotoshoot! Zou je niet een extra foto meegeven 'Voor de schrik'?
in die 25 euro zitten alle foto's op groot formaat op een DVD. Filter alleen de foto's die niet helemaal scherp zijn of met de ogen dicht eruit... dus dat gaat niet. Ik bewerk er 10 voor ze en meer kon dit keer ook niet want er waren echt te weinig leuke foto's gemaakt. Ze hadden hem wakker gemaakt en hij was nog erg sjago, niets was goed en hij wilde steeds bij mamma zitten... ging niet echt soepel dit keer Heb wel 10 leuke bewerkingen erbij gedaan maar niet meer.
Je kan ze ook mailen en zeggen dat je de shoot het liefst nog een keer over doet, zodat het wat meer ontspannen is. Zou wel vragen of oma met dr hondje thuis blijft.
Volgende keer melden dat extra dieren - tenzij ze aan de shoot meedoen - niet gewenst zijn? Voor de rest lijkt het iedereen en niemand zijn fout. En moeten zij dus ook niet gaan zitten miepen. Oma had bovendien ook haar kleinzoon niet op de grond moeten doen belanden. Ze mogen dus al blij zijn dat je die fotoshoot hebt doorgezet en niet gelijk zelf naar de dokter bent gegaan (zwanger en dan nog al die krabben ...). Als je er zelf maar 25 euro aan verdient, zou ik hoogstens een bon geven van 5 euro. Je hebt immers zelf ook nog dokterskosten gehad!
jeetje hoe een mens soms ook kan reageren echt heel heftig ook ik zou ook geen geld terug geven niet eens n briefje het is niet jou schuld geweest een hele dikke knuffel
Sorry hoor maar hoe kun je als oma in godsnaam je kleinkind uit je handen gooien? Mijn moeder zou nog liever zelf dood neervallen hoor... Ik vind het bijzonder brutaal dat ze daarna ool nog eens geld terug gaan eisen. Ok, jouw kat daar is ook niet helemaal handig, maargoed oma heeft dr kind toch op de grond gedonderd??
Tsja, het is oma haar eigen schuld, had ze dat kind maar niet op de grond moeten gooien. Was ie ook niet gebeten door jouw kat, ALS het jouw kat al was. En....ALS dat kind al gebeten of gekrabd is. Want dat kan gemeen zeer doen (zeker als het zo ernstig was dat dat kind antibiotica moest. Ben zelf ooit eens gegrepen door een kat...rondom de plek was het helemaal blauw toen) en als dat kind 5 min. later alweer aan het lachen was... Ik geloof er niks van. Zou geen geld terug geven. Mochten ze er om vragen dan kan je een deel terug geven (gewoon berekenen wat ze niet hebben gehad aan tijd). Mocht je je er echt ellendig over voelen stuur dan een bosje bloemen mee met de foto's voor de schrik. Meer ook niet hoor. Zelf zijn ze ook niet zo netjes. Jouw bellen om je even een schuldgevoel aan te praten. Bah.
Ik zou het geld niet terug geven, zeker niet na dit telefoontje. Het is jullie beiden schuld. Ik zou er een excuusbrief bij doen en misschien een foto uitprinten naast de cd rom die je opstuurt.
samenloop van omstandigheden. Beide schuldig Ligt er even aan wat je moet doen. Is dit echt bedrijfsmatig? Dan zou ik ze de keuze geven of overdoen of deze foto's met korting. Is het niet bedrijfsmatig dan zou ik de cd zo geven en klaar.
Wat een vervelende dag heb me gehad! Ff zakelijk opstellen: jij hebt je tijd genomen om te fotograferen, wie zegt dat het gewonde beentje van de kat komt? ( bewijs?) en hun nemen onaangekondigd hun hondje mee. Conclusie: vervelend voor het allemaal, je uren berekenen en laten betalen, anders komt de volgende volgende keer met een andere reden. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het sneu voor het kind en je kat, maar uiteindelijk is er gewoon een shoot geweest.
Maar je wilt toch ook het risico niet lopen dat je slechte recensies krijgt? Uiteraard zitten moeder en oma ook fout maar puur voor jezelf zou ik de helft terug betalen. Kunnen ze nooit zeggen dat jij ze niet tegemoet bent gekomen.
Nou ik heb ze alvast wat foto's toegestuurd over de facebookapp via de facebook die ik op heb gezet voor de fotografie en waar die oma mij ook heeft gevonden en netjes ingezet dat ik hoop dat de mooie foto's de schrik enigsinds verzachten maar ze reageert niet meer. Heb ook aangegeven dat ik er een kortingsbon bij zal doen van 50% korting voor een eventuele volgende keer of om iemand kado te doen in de omgeving. Ook hier kreeg ik geen reactie meer op. Ze heeft wel het bericht bekeken zag ik (dat zie je onderin het scherm staan) maar reageren doet ze niet meer. Ik zal wel gewoon die waardebon erbij doen en hopen dat ze hem kado doen haha. En nogmaals ik weet niet wie hem gebeten heeft, het zou de hond en de kat kunnen zijn aangezien ze met elkaar in gevecht waren toen de oma haar kleinkind op de grond gooide vlakbij waar de dieren aan het vechten waren. Daarna toen het al gebeurd was is hij nog luid vrolijk op de foto gezet en je kon echt niet meer zien dat hij pijn had ofzo... Ik zat helemaal onder het bloed. heb mezelf verbonden en ben foto's gaan maken. Na de fotoshoot pas de huisarts gebeld en moest direct naar de apotheek voor de tetanus en door naar de huisarts om hem te laten zetten. Wie mij gebeten of gekrabt heeft weet ik ook niet, ik heb gewoon mijn handen in het gevecht gegooid en mijn kat eruit gevist. Die vrouw gooide haar kleinkind weg en trok haar hond aan de halsband omhoog. (dat arme beestje bungelde aan zijn nekje aan de riem)
Wat een rotsituatie.. Ik zou geen geld teruggeven, vooral omdat je zegt dat de foto's goed gelukt zijn. En als die dame zich zo opstelt, kon ze het bij mij zeker vergeten