Enorm geschrokken

Discussion in 'De lounge' started by happyglow, Dec 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Jeetje meid, wat zal jij geschrokken zijn! Ik zit met open mond te lezen!

Ik snap iets niet: was het meteen al duidelijk dat het kindje gebeten was? Want dat is me niet echt duidelijk, ik lees het zo dat het niet gelijk duidelijk was.
    Dat vind ik alleen al vreemd, want als het zo erg is, dat het kindje naar de dokter is geweest en AB heeft gekregen, dan had je dat toch al wel gelijk gemerkt/ bloed gezien?

ALS het dan zo'n flinke beet is geweest, dan LIJKT het me sterk dat de kat is geweest.

Moeilijk hoor...ik snap echt wel dat je baalt dat het zo gelopen is.
    Ik hoop dat je tot een goede oplossing komt, waar je zelf ook vrede mee hebt.
    Er zijn al vele goede tips gekomen zie ik.

2. BB88

BB88 Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,002
    3
    38
    Nogmaals TS, vind dat je het echt heel netjes op lost, en nu wel teleurstellend van de oma dat ze niet meer op je berichtjes reageert.

En dan nog reactie op een aantal mensen die zeggen dat het oma's schuld was dat zij de baby niet had moeten laten vallen, gaan jullie het haar zeggen? :D
    Ik denk dat ze echt uit schrik handelde en zich daar nu schuldig over voelt en dat weer af reageert op TS. Moet ze zelf ook inzien, zand erover, en weer doorgaan hoor.

3. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Nee het was totaal niet duidelijk dat het kindje gebeten was, nadat hij getroost was door mamma en oma naar buiten was om af te koelen was hij weer gewoon vrolijk en heb hem lekker vrolijk lachend op de foto kunnen zetten. Er was echt niets aan hem te zien... Ik had hun echt wel geadviseerd naar de huisarts te gaan als we wisten dat hij gebeten was. Ik heb ook direct na de fotoshoot gebeld, Onze tijger komt terug met complete vogels dus wie weet waar die bek en nagels ingezeten hebben...

Het leek erop alsof hij geschokken was van alle commotie maar echt pijn had hij niet, hij kwam neer op zijn billen en viel daarna met zijn hoofd op de grond en begon direct te huilen dus het leek allemaal niet zo heel erg in mijn ogen. Maarja mijn zoon is dan ook Steve-o himself... laatst weer naar de HAP gerend toen hij zijn slaap had opengehaald op de punt van de salontafel... dus ben wel wat gewend hier...

4. Purified

Purified Fanatiek lid

Mar 28, 2013
    1,223
    1
    0
    Heel eerlijk, dit is denk ik echt gewoon een combinatie van pech. Beiden schuld.

Niet de een, niet de ander. Er waren twee huisdieren in het spel waarvan een van de ene was, en de ander.. Daardoor is er iets foutgegaan.

Katten kunnen ook prima diep bijten of krabben waardoor je een tetanus prik nodig heb gehad... hier ook gehad in het verleden. Moederpoes die tegen een hond vechtte omdat ze bang was voor haar kittens, of twee katers die tegen elkaar bezig waren.. Kom er maar is per ongeluk tussen.. ga je snel genoeg naar de huisartsenpost.

Geld teruggeven zou ik niet doen, eventueel iets extra's. Klein bloemetje bij het ophalen of iets?

Wel goed advies gegeven, want met een katten of hondenbeet is eigenlijk altijd meteen aangeraden om even te laten kijken.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik ben 27 jaar, en wat hierboven staat heb ik vorig jaar VOOR HET EERST pas gelezen en begrepen via dit forum. Ondertussen ben ik dus in de 26 jaar daarvoor regelmatig in aanraking geweest met bijtwonden en gekrab van zowel katten als honden; van mezelf, van vrienden, van familie of wat ook. Toen ik als baby zijnde al in mijn wang gebeten werd door de gezinshond is er ook niemand met mij naar de huisarts geweest.

Kun je er nou écht serieus iets van oplopen? Ben ik nou serieus 26 jaar lang in gevaar geweest? Ik vind het apart en vreemd dat iedereen zomaar naar de huisarts loopt... Als er niet doorgebeten is door de hond en de krassen van de kat oppervlakkig zijn - kan er toch niks gebeuren???

6. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh meid ik moet gewoon even reageren zonder dat ik de reacties van de andere heb gelezen.
    Wat ongelofelijk kut (sorry) dat jij de schuld krijgt van dit alles.
    Jij kunt er niks aan doen. Het is JOU kat en ZIJN terratorium..
    En dat ze het kindje laat vallen.. tja dat kan gebeuren. Beetje sneu dat die moeder haar uitscheld. Mijn vriend heeft ons dochtertje ook laten vallen. Vond het heel shit maar kon hij niks aan doen. Hij werd gestoken door een wesp in zijn keel en dan doe je gekke dingen...

Ik zou haar echt niet niks laten betalen. Misschien iets minder voor de fotoshoot omdat hij wat korter was maar verder echt niet.
    Wij hebben geen hond maar ik zou het echt niet in mijn hoofd halen om hem zomaar ergens mee naartoe te nemen.. en een oppas voor de hond? Die kunnen toch goed alleen blijven.. vind dat echt geen excuus..

7. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    Ja ik heb haar ook gerust proberen te stellen dat het kan gebeuren en dat kinderen gelukkig heel veel kunnen hebben.

Echter vond ze het enorm vreemd dat de fotoshoot 2 uur duurde daar schrok ze zelfs van omdat ze even een ommetje met de hond wilde lopen. Ze dacht serieus dat de foto's in een klein rondje met de hond waren gemaakt... Dus dat het minder tijd koste dan normaal had ze totaal niet door. Uiteindelijk konden we ook niet langer doorgaan want die kleine man was erg moe en moest om alles huilen dus dat was niet mijn fout, ze hadden hem wakker gemaakt en ze hadden me best even kunnen bellen. ik werk notabene met kinderen dus als er dan eentje wat langer slaapt is dat vaak geen probleem. Ze hadden laatst de shoot op het laatste moment verzet omdat hij slecht geslapen had en er geen land mee te bezeilen was, dat vond ik ook geen probleem. Met kinderen weet je nou eenmaal niet hoe de dag loopt en ik ben daar best flexibel in.

Voel me er ook echt rot onder maar niet schuldig ofzo, ik kon hier echt niets aan doen, de kat woont hier gewoon en zijn eten staat in de keuken waar hij alleen bij kan door de woonkamer door te lopen. Ze loopt ook nooit zomaar rond als er bezoek is. Als er bezoek is dan is onze kat of boven op bed, of opgekruld bovenin de krabpaal of buiten. Ze komt alleen knuffelen als we rustig op de bank zitten. Het was echt puur dat er een hond binnenkwam in haar terretorium waar net een baby geboren was en dat pikte ze duidelijk niet, ik wist echt niet dat ze zo fel zou reageren...

pffff... ga maar eens lekker slapen, de hele dag rustig verwerken.

8. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    Als je niks van beet tijdens de shoot gemerkt hebt, krijg ik bijna gevoel dat oma's hondje onderweg naar huis heeft uitgehaald.. En ze t op jou willen afschuiven. Als het zooo erg was... Had dat kind echt niks meer leuk gevonden lijkt me

9. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Ik kijk er ook van op dat het kind aan de antibiotica moest! Ik vind het wel een heel erg sterk verhaal. Mijn dochter heeft vroeger op het KDV ook krassen van een kat opgelopen, maar de kinderleidsters hadden het echt niet over met spoed naar de huisarts enz. voor die paar krassen...

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn moeder is drie weken terug gebeten door haar hondje ( lees klein schrammetje ) En die kreeg ook AB en tetanus prik.

11. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Ow, dan zullen dat wel nieuwe richtlijnen zijn. Tetanus wist ik wel, maar AB vind ik best heftig voor een klein schrammetje zeg.

12. denanja

denanja Fanatiek lid

Nov 18, 2013
    3,636
    203
    63
    Weert
    wij gaan alleen naar de HA als het idd wat diepere krassen/beten zijn. een tetanusprik is 5 jaar geldig dus als je die gehad hebt is er zoiezo niks aan de hand of t moet echt heel diep zijn. maar om een tetanusprik te halen is wel aan te raden het hoeft natuurlijk niet en het is ook niet zo dat als je het niet doet je zeker iets oploopt maar je kan maar beter voorkomen dan genezen toch.

13. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    Tetanusprik is 10 jaar geldig maar ik heb hem nooit gehaald dus was vanaf mijn 18e niet meer beschermd. Heb regelmatig wel een krassen gehad van de kat maar nooit diepe. Deze keer wel. Daarnaast geven ze alleen antibiotica bij beten niet bij krassen werd mij verteld. Maarja ik heb de tanden van mn kat in mijn hand staan haha die had ze nog vast toen ik haar uit het gevecht haalde dus ja dan is het anders.

14. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    Daarna was ze me wel constant aan het opzoeken, kopjes aan het geven en mn handen aan het likken. Ze zal zich wel schuldig gevoeld hebben haha.

15. dekilene

dekilene Niet meer actief

Woow wat zou jij geschrokken zijn zeg!
    Het is absoluut niet jou schuld, vind het zelfs vreemd dat ze 'zomaar' een hond meenenen.
    Maar ik zou geen geld terug geven.

Misschien kun je voortaan wel even melden dat je een poes in huis heb.
    Maar alsnog het is niet jou schuld.

16. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,028
    2,894
    113
    't Gezellige Brabant
    Tjonge, wat een situatie zeg. Daar vraagt niemand om. Maar ik vind dat oma in beginsel al fout zat door te denken dat je hondje zomaar mee mag en jou daarmee voor het blok te zetten, omdat ze ´m al bij zich had. Voor hetzelfde geldt had jijzelf of één van je kinderen allergisch geweest voor het beestje. Bij mij had ze bot gevangen en weer naar huis kunnen gaan mét hond.

Ik zou er verder ook geen vergoeding of iets bij doen. Als ze er echt iets mee hadden willen doen, heb je toch altijd nog zoiets als een aansprakelijkheidsverzekering of misschien een huisdierenverzekering. Het komt nu echt over alsof ze haar eigen schuldgevoel minder wilde maken door jou nog even een veeg uit de pan te geven. Denk vooral aan alle shoots die wel goed gingen en hoeveel mensen je daarmee blij gemaakt hebt. Die zijn toch veel waardevoller als deze.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Het ging hier om een kattenbeet en niet om krabbels. Voor een kattenbeet moet je altijd naar de HA voor tetanus en AB.

18. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Ze hebben het toch over een kattenbeet? Ik ben 34 en toen ik 4 was, gebeten door een hond. Ik kreeg toen al een tetanusprik en antibiotica.....
    Mijn zusje is toendertijd flink open gekrabt en gebeten door een kat en die heeft ook een tetanus en AB gehad. Dat is echt al jaren zo hoor. Ik heb bij een dierenpension gewerkt en de tetanus injectie heb ik toen nog een keer extra gehad omdat het langer dan 10 jaar geleden was dat ik hem gekregen had.
    In TS dr verhaal zou het om een kattenBEET gaan bij het kindje. En ja, een beet van een kat kan heel gevaarlijk zijn. De bacterien in een kattenbek veroorzaken bijna altijd nare ontstekingen en kunnen oa voor bloedvergiftiging zorgen. Dus met een kattenbeet moet je sowieso altijd naar de HA. Oppervlakkige hondenbeet hoeft niet perse. Als je het maar goed schoon houd en in de gaten houd en je enting niet meer als 10 jaar geleden is. Ik ben 2 jaar terug nog in mn been gebeten door een hond. Was niet diep maar moest wel weer tetanus en AB. Met een kattenkrab hoef je niet altijd tetanus of AB. Ligt eraan hoe erg en diep het is. Je heb een kans op kattenkrabziekte. En echt, dat wil je niet. Een kat loopt natuurlijk vaak buiten, met pootjes begraaft hij zn behoefte enz. Daar zitten aardig wat bacterien aan. Je kan qua bacterien beter door een hond gebeten worden dan door een kat....

19. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Heftig!

Ik zou doen waar je goed in bent, de foto's bewerken én opsturen.
    Zelf zou ik mij niet geroepen voelen om het gratis te doen.
    Wel zou ik aanbieden eventuele dokterskosten te betalen.

20. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Ik vind dat mensen tegenwoordig wel heel erg overdreven reageren op een krasje of een bijtje. Als je echt diep gebeten of opengereten bent moet je natuurlijk altijd een tetanus injectie halen, maar als je een oppervlakkig wondje hebt is dat echt niet nodig hoor (ook aldus mijn HA). Als je hard op je knieën valt komt je bloed en vlees ook in aanraking met vieze straatstenen waarop gepoept en geplast is and god knows what... Dan haal je toch ook geen injectie? Je lichaam kan het vuil uit een oppervlakkig wondje zelf wel weghalen, tenzij je gebeten bent door een beest met een extreem vieze bek zoals een Komodo varaan ofo, maar de laatste keer dat ik gecheckt hebt lopen deze niet vaak rond in NL :p. Ik heb mijn HA meerdere keren gebeld met bijt en kraswondjes en zijn reactie was altijd niet nodig. Al met al ben ik met al m'n huisdieren vast wel zo'n 100+ keer gebeten en gekrabt (en nee, ik loop ze niet de hele dag te pesten om dit uit te lokken ;)).

On topic: Ik vind dat TS gewoon haar geld kan vragen. Als er al iemand schuld heeft van alle commotie dan zijn dat de klanten die zo nodig hun hond mee moesten nemen en het kindje lieten vallen.

Share This Page