Mijn dochter (en ik zelf ook) is al een paar dagen ziek/verkouden. De eerste 2 dagen had ze ook flink koorts (rond de 40), nu is ze vooral nog verkouden en hangerig en voelt zich duidelijk gewoon erg ellendig, ze wil alleen maar hangen en liggen en knuffelen. Nu is ze vandaag enorm aan t hoesten, soms zo erg dat ze dr bijna in stikt. Vanmorgen moest ze er zelfs van overgeven? Iemand een remedie om dit hoesten wat te verlichten? Ze heeft nu ook al een paar dagen bijna niks gegeten, ze drinkt nog wel, maar niet bijzonder veel. Knijpfruit bijvoorbeeld wil ze wel, dus dat krijgt ze wel binnen. Iemand tips?
Bisolvon werkt hier heel goed! Tijmsiroop heeft de dokter afgeraden omdat het erg veel suikers bevat! En het bij mijn dochtertje niet hielp bij vastzittende hoest, wel bij kriebelhoest!
En verkopen ze dat gewoon bij de AH ofzo? Of bij apotheek? Ik ben zelf dus ook ziek, dus kan het nu niet gaan halen maar kan misschien vanavond haar vader even om een boodschapje sturen (hoop ik dan maar)
Thijmssiroop werkt hier goed, en Quinn is al flink vaak ziek geweest. Verder neusspray, dit omde slijm op te lossen. Lekker naar buiten gaan, als jij en ook je kindje koorts hebben, is het juist even lekker om een frise neus te halen, want binnen blijft ook alles hangen. Verder lekker een badje met ecalyptus(schrijf ik het goed) is ook lekker voor/tegen het slijm. Hoofdeind omhoog, zodat ze in de nachten beter slaapt, ui naast het bed.
Dit klinkt vast heel raar maar het kan echt helpen. Haar voetjes (en die van jou ook eventueel) in smeren met vicks en dan sokjes aan doen in bed (wel zorgen dat ze dan niet een te warme pyama aan heeft want ze moet natuurlijk niet te warm worden). Dit kan enorm helpen tegen het hoesten. Ik geloofde er geen bal van, maar nadat ik wat rond had gekeken op internet heb ik het toch gedaan (baat het niet schaat het niet, het is niet dat je pillen moet innemen ofzo), in het ergste geval helpt het niets en heb je sochtends stinkende vicks voeten . Maar goed hier heeft het dus wel geholpen bij mijn kleine meid. Sterkte voor jou en je kleine meisje!
Voor een kindje geen vicks he, maar die speciaal voor kleine kinderen (kan even niet op de naam komen) Hier kan ik het niet uitproberen omdat mijn kleine man er enome uitslag van krijgt
LUUF, klopt inderdaad dat gebruiken wij wel voor haar buikje/keel/rug maar voor haar voeten dus wel vicks
Oja Luuf heb ik wel in huis, wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb :-S Ze is nu bij dr papa zodat ik zelf even kan uitzieken anders blijven we mekaar aansteken. En nu kan hij ff doktertje spelen hihi.