Hoi Met hoeveel weken ging je kindje van 7 naar 6 voedingen en hoe zwaar woog hij/zij toen. En regelde je kindje dat zelf of deed jij dat. En hoeveel cc gaf je dan? Ons dochtertje is 4 weken weegt 3830 gram en drinkt de ene dag 6 voedingen en de andere dag 7. Als ze haar flesjes niet goed leeg drinkt komt ze niet na 4 uur maar eerder meestal dan na 3 uur. s avonds komt ze helemaal eerder voor haar laatste fles probleem dus dat die fles veelste vroeg is 21:30. Wat is wijsheid om haar 6 of 7 voedingen te geven? Bij 7 voedingen moeten wij haar denk ik soms wakker maken voor fles denk ik. 6 voeding worden het rare vervelende tijden mits ze het al redt ik hoor graag jullie advies
wij hebben het iedere keer opgerekt, steeds een kwartier langer tussen de voedingen. volgens mij was niels 4 weken toen we al op 6 flessen zaten, toen was hij 4 kilo en kreeg toen 100 cc voeding. we zijn toen bij het cb geweest en mochten per week ophogen met 10cc dat gaat nu eigenlijk super. om de rare tijden te ontwijken kregen we van het cb de volgende tip. start de ochtend op een gunstige tijd (voor ons half 8) met voeding, laat er 4 uur tussen steeds (dus de laatste is voor ons half 12) laat hem zich zelf melden in de nacht, maar begin gewoon weer om half 8. als hij dan de hele fles niet leeg drinkt is niet erg, hij drinkt zich wel vol genoeg om de 4 uur te redden. vannacht melde hij zich om 5 uur. heeft de hele fles leeg gedronken (krijgt nu 130 cc)en om half 8 heeft hij 60 gedronken en het netjes gered tot half 12 's middags. als het een vaag verhaal is zeg je het maar hoor, hahaha.. ben niet zo heel goed met uitleggen, haha groetjes
Wij al na een week of 3 dacht ik.. Mijn zoontje was wel 8 pond dus kon het hebben.. En rare tijden, tsja je zult nog vaak van schema gaan wisselen dus wat dat betreft heb je nog even haha.. Ik hield altijd aan 1e fles tussen 7-8u en laatste tussen 23-24u en daartussenin verdeelde ik het. Nacht was altijd "extra". Maar hier de mazzel met een doorslaper gehad dus die maar enkele keer hoeven geven..
ps Ik wekte mijn zoontje overdag wel als het etenstijd was hoor! Want deed ik dat niet ging hij rommelen met de tijden.. Het afbouwen van de flessen hebben wij wel meteen met een ophoging gedaan telkens.. We deden dan de fles 23u ophogen naar de nieuwe hoeveelheid en de dag erna dan de 6 voedingen geven met de nieuwe aantal ml. Dus fles eraf,meer melk per fles erin..
Hier ging het vanzelf maar wat wij deden. Overdag max 4 uur tussen de voeding, dus maakt ons zoontje en dochtertje dan gewoon wakker. Kwamen ze eerder? prima dan iets eerder. Uiteindelijk toen ze steeds vaker eerder kwamen werden het vanzelf grotere flessen met meer regelmaat. De eerste 3 maanden is toch een beetje kijken wat je kindje wilt. Wij deden altijd voeden op verzoek. Dus de ene dag 6 flessen en de andere dag 7 was net hoe het uit kwam. Rond 21.30 de laatste fles? pech voor ons maar dan doken we ook vroeg ons bedje weer in voor de nachtvoeding. Succes...
Waarom laat je je kindje dit niet zelf regelen? Gewoon op verzoek. Zelf eet je de ene dag ook meer dan de andere dag.