Enorm kwijlen en hoge koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vero0504, 8 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Begin van HVM heeft dat wat weg van doorkomende kiezen of niet?

    Dochter was al ietsjes aan t kuchelen woensdag na dr middagslaapje maar mocht geen naam hebben. Kwam toen ook kwijlend dr bed uit, dat viel wel op. Niet heel spectaculair maar voor haar doen opvallend. In die ochtend was er namelijk nog helemaal niks.

    Vanavond ijskoude handjes, dat was al een voorbode bij een kindje die normaliter een halve kerncentrale is, en paar uurtjes later had ze ineens 40+ koorts.

    Kwijlt nu ineens zodanig heftig dat ik nu al twee keer dr bed verschoond hebt omdat ze t zelf "bah" vindt. Tweede laken lag er nog geen half uurtje op eer ik t weer kon verschonen. Ze bijt als een malle op dr speen, heeft ook echt wel last, maar van wat is me nog een raadsel, die hoge koorts klopt niet in t plaatje met wat we kennen van dr. Ongeacht of t nu 2 of 9 tanden/kiezen tegelijk waren, bleef rond de 38-38.5 en dan had je t wel weer gehad en deze mate van kwijlen had ze toen ook niet.

    HVM werd op de kdv van de week gewaarschuwd, nu 3 dagen terug anders had ik er niet eens opgekomen. Waterpokken was ook voor gewaarschuwd maar is nog niet bevestigd.

    Ik heb dl van boven tot onder nagekeken, ik heb nog geen vlek of bultje gezien maar in dr mondje kijken laat ze niet toe dus dat kunnen we alleen gokken. Ik mag wel op dr wangen drukken ter hoogte van waar ongeveer dr kiezen zijn, lijkt me dat ze dat ook niet zonder protest had toegestaan als dat t zou wezen. Laatste keer dat we konden spieken, alweer enige tijd geleden, misten we in de bovenkaak nog 2 stuks vandaar de gedachte dat t die kiezen wel eens zouden kunnen wezen.

    Of mis ik iets totaal obvious wat in plaatje van kwijlen, hoge koorts en speenbijten valt? (overdag taant ze niet naar dr speen overigens en bijt ook niet in iets anders)

    En gelijk preventief hvm vraagje, als dat in de mond zit (nadat je fatsoenlijk hebt kunnen (laten) kijken) kan je dan wel of niet dentinox gebruiken voor de nacht? Ik redeneer "t verdoofd ook tandvlees dus waarom niet?" man zegt: "zit alcohol in, wilde je een luchtalarm? Alcohol op die bultjes, dat bijt dan toch?"

    Achterliggende gedachte is dat dl resistent is voor paracetamol en we bij pijn helaas aangewezen zijn op ibuprofen. Als ze echter eenmaal slaapt kan je er een kanon naast afschieten dus dan vind ik om in slaap te komen in zulke situaties ibuprofen een beetje "too much" dan probeer ik liever een light route zolang als dat nog enig nut heeft (naarmate ze ouder worden heeft dentinox minder effect omdat t tandvlees dikker wordt begreep ik). Mochten er nog andere alternatieven zijn die werkten hoor ik t ook graag, nog geen hvm ervaring.
     
  2. MMandI2

    MMandI2 Lid

    4 nov 2015
    25
    20
    3
    In november had mijn zoontje HVM. Bij hem zag ik 1 plekje bij zijn mond (meer als een klein puistje). Op die avond kreeg hij hoge koorts. Na 2 dagen was de koorts weg en kwamen de andere bultjes opzetten. Eerst in de mond, toen om de mond, toen de handen en als laatste de voeten.

    Ik vond de koortsfase heftiger als de daadwerkelijke bultjes/zweertjes, maar dat is misschien omdat mijn zoontje echt veel ongemak heeft van koorts. Verder had hij last van de bultjes in de mond; daarom wilde hij niet goed eten. Een paar dagen geleefd van appelmoes en pap;)

    Na zo'n 2 weken waren de bultjes weg. Misschien wel handig om te weten dat na verloop van tijd de nagels uit kunnen vallen. Op dit moment is mijn zoon nog steeds bezig met het wisselen van zijn nagels.

    Hij kreeg tijdens zijn ziekzijn gewoon Dentinox, het aanbrengen zorgde niet voor een toename van pijn. Maar misschien eerst gewoon op een klein plekje, bijv. op het handje doen, om te kijken hoe jouw kindje reageert. Als het dan prikt, is het snel genoeg weer schoongemaakt. Verder gaven wij zetpillen en Nurofen voor de nacht. Overdag hoefde hij geen pijnstilling, dan was hij voldoende afgeleid zodat hij niet al te veel last had.

    Beterschap in ieder geval! Of het nou wel of geen HVM is, een ziek kindje is altijd vervelend.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Update: nog geen stap wijzer behalve dat we vanmorgen vroeg weer begonnen met 39.3. Papa en mama nu ook heerlijk aan t snotteren. We houden t maar op een fikse verkoudheid, tis flink kuchen geblazen inmiddels ook flink gesnotter maar dat houdt dr niet echt uit dr slaap, wij zitten wel geregeld recht overeind maar zij slaapt mopperend weer verder. Mja, die verkoudheden die kennen we inmiddels wel...turft weer een streepje op de lange rij.
     

Deel Deze Pagina