Enorm kwijlen!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Macdee, Jul 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Gijs kwijlt enorm. De eerste 3 maanden heeft hij dit nooit gedaan maar de laatste 4 weken is het echt niet normaal. Alleen wanneer hij op zijn rug ligt blijft het binnen, maar wanneer hij zit of op zijn buik of zij ligt, stroomt het eruit. Ook de melk blijft er maar uit komen.
    Aangezien hij ook het liefst op zijn buik in de box ligt, kan ik bijna dagelijks het boxkleed wassen.
    Ik denk dat hij gemiddeld een derde van zijn flesje (210cc) er weer uit laat lopen.
    Heeft iemand een idee hoe dit kan komen?
    Ik dacht eerst zelf aan tandjes, maar het duurt nu al ongeveer 7 weken er is echt nog niets te zien.

2. Helpt 't ook niet als je 'm na z'n flesje eerst een tijdje rechtop houdt?

Ik zet mijn mannetje altijd eerst even een halfuurtje in de maxicosi of in z'n schommel (zonder dat ie aan staat naturlijk :p), zodat z'n eten eventjes kan zakken..

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook vanaf 3 maanden nu eindelijk is het gestopt. sinds 2 weken. hier bleken het toch tandjes te zijn want sinds ze door zijn geen last meer gehad

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Met een maand of 3 gaan de speekselklieren pas echt goed werken... Dus dat merk je. Kun je niet wat op het boxkleed leggen? Een handdoek of hydrofiel doek? Het is anders zo zonde van je boxkleed..

5. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ik blijf hier ook wassen hoor. Kwijl loopt er hier ook uit. Als het goed is zijn het toch de tandjes die komen gaan.

6. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Na zijn fles zit hij meestal 20 minuten overeind en hij blijft net zolang leeglopen tot het weer tijd wordt voor de volgende fles. Dus het is niet alleen vlak daarna.
    En ik probeer hem ook op een hydrofiel luier te leggen, maar zodra hij in de gaten heeft dat hij eraan kan trekken en het in zijn mond kan stoppen (wat meestal max. 10 min. duurt)
    ligt de luier dus bovenop hem ipv onder hem....

7. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Oh weten jullie hoe lang het dan ongeveer kan duren tot de tandjes er zijn?

8. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Nou hier is het kwijlen nog steeds.
    Ene dag erger dan de andere en ondertussen is ze al 21 maanden.
    Ze moet alleen nog 4 kiezen nu en dan is het klaar, hoop dat het kwijlen dan wel op houdt.

9. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Hier hetzelfde "probleem".
    Maar jij beschrijft denk ik 2 problemen? En het kwijlen en het opgeven van melk?
    Dat kwijlen begint inderdaad met een maand of 3 en dat hebben alle kindjes wel zo'n beetje. Sinds die tijd stopt mijn zoontje ook alles in zn mond (gevolg: nog meer kwijl, alles nat, haha), maar weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Dacht namelijk ook aan tandjes, maar nu 2 maanden later ook nog niks te zien!
    Bij het 2 e probleem dat ie zoveel melk opgeeft, daar heeft mijn zoontjeook last van, zekr met het spelen op zn buik en het maakt hier ook niks uit als ik m na de fles nog een tijd rechtop houd. Je zou als echt hele delen van flesjes eruit komen, nutriton kunnen proberen om de voeding wat in te dikken. Heb ik ook een tijd gesbruikt en geen gespuug meer!

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hier ook een enorme kwijlerd. Maar tandjes lijken nog niet in aantocht.
    Volgens het cb, kunnen ze er een hele poos(maanden) last van hebben voor ze echt door komen.
    Lisanne heeft ook al 3 weken een klein wit puntje op haar onderkaakje, maar dat is een talgbultje. Maar afwachten wanneer ze doorkomen.

11. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    RobertSaskia: Volgens het cb, kunnen ze er een hele poos(maanden) last van hebben voor ze echt door komen.

Klinkt hoopvol...;)

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ja he;)
    M'n moeder zei het ook al. Mijn zus en ik waren heel laat met tanden. Maar we hadden er al wel vroeg last van zei ze.

13. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Ons meisje kwijlt al weken!
    Ze is begonnen toen ze ong. 6 weken was.
    Het drupt bij dr wangetjes neer.
    En als ze opdr buikje ligt op het kleed (box) dan zit daar binnen no time een hele natte kring in.

14. voske

voske Actief lid

Nov 15, 2007
    228
    0
    0
    Hier hetzelfde probleem. Ons manneke heeft ondertussen al vier tanden, maar het kwijlen wordt maar niet minder. Ik had de stille hoop dat het op zou houden als de tandjes doorwaren, maar helaas!

Ook blijft hij melk, maar ook groenten en fruit opgeven als hij op zijn buik ligt. Het is een beweeglijk manneke dus hij doet niks anders als rollen, draaien en kruipen. Ik heb nutritron geprobeerd, maar daar kreeg hij onwijze diarree van.

Hmmz, blijft een lastig probleem. Hier dus ook maar boxkleden wassen en hem zo op het laminaat en tegels leggen, doekje er overheen en klaar!

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hier kwijlt de kleine ook enorm veel. Inderdaad vooral als hij op zijn buik ligt in de box. Lijkt mij sterk dat hij al tandjes krijgt toch?

16. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    hier is het kwijlen sinds een paar dagen begonnen

Share This Page