Soms te moe om te eten...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by moonlight159, Jul 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Sinds twee weken zijn wij met een nieuw schema bezig. Op zich gaat het hartstikke goed, ware het dat hij soms echt te moe is om te eten. Eigenlijk is hij nog niet toe aan 2 slaapjes, maar wanneer ik hem 3 keer op bed leg, slaapt hij 1 van de 3 slaapjes niet, terwijl hij wel erg moe is.

Ons schema:

7.00 ontbijt
    Slapen --> Wil niet altijd
    9.00/10.00 fruit --> als hij niet geslapen heeft, eet hij maar een half bakje. Wordt ontzettend pissig. Gelijk door naar bed.
    12.00/13.00 Brood en fles --> erg moe
    Slapen (alleen als hij om +/- 7.30 geslapen heeft, )
    15.00 yoghurt
    16.00/16.30 Slapen --> Lukt eigenlijk nooit, krijst alles bij elkaar
    17.30/18.00 Groente, als hij niet geslapen heeft, wil hij dit NIET eten.
    19.00/19.30 Fles en dan direct door naar bed

Zoals jullie zien, is het niet echt een super schema qua schema, maar hij maakt er echt een potje van. Ik wil hem echt op vaste tijden in bed leggen, maar hij wil soms gewoon echt niet slapen, waardoor hij op een ander moment weer gaat slapen en soms zijn eten niet op eet...(snappen jullie het nog ;))

Iemand een tip? Want ik wil niet constant een strijd met hem voeren om te eten, terwijl hij hartstikke moe is. Eet hij niets, dan kan hij niet in slaap komen, omdat hij honger heeft *zucht*

Sorry als het een beetje warrig verhaal is, maar ik kan het niet beter uitleggen!!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik zou het eens 2/3 dagen loslaten. Dus even geen schema. Hier deden we dat ook. Mijn zoontje kon dan zelf goed aangeven wanneer hij moe was, en naar bed moest..
    En dan plande ik het eten daaromheen. Dus soms nog net een hapje voor het slapen, als het vorige eten al even geleden was. En soms zo naar bed, en dan direct eten na het slapen.
    Vaak hadden we na een paar dagen wel een natuurlijk slaapritme te pakken. En dan konden we die tijden gebruiken voor een iets strakker slaapritme (voor zover we dat deden)

3. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Waarom op vaste tijden naar bed?? Dan ligt hij inderdaad misschien in bed terwijl hij niet moe is. En als hij moe wordt, wordt hij er weer uitgehaald.
    Onze dochter gaat naar bed als ze moe is en mag eruit als ze wakker is. En ja, zeker op het moment, is dat aanpassen want dat zijn niet altijd dezelfde tijden. Maar onze dochter is een supervrolijke baby die goed eet en goed slaapt en (zeer) goed groeit:).
    Tekens van moeheid zijn:
    - wrijven in de ogen
    - aan de oren trekken
    - onze dochter krijgt ook altijd rode oogleden
    - huilen/zeuren

Het is het proberen waard.

4. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    Oja, en check ook eens zijn fontanel. Prikkels komen binnen via de fontanel als ze nog klein zijn. Vaak voel je dan een soort deuk bij de fontanel. Dan zijn ze moe.

5. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Kan je niet wat aan je schema veranderen, bijv:
    7.00 ontbijt
    8.00 fruit , na een uurtje wil hij er vast wel van eten
    9.00 naar bed
    12.00 Brood en fles Mocht hij de avond te moe zijn, anders nu warm eten aanbieden
    13.30 Slapen
    15.30 yoghurt
    17.30 Slapen Misschien als hij dan wel wil
    18.00/18.30 Groente
    19.30 Fles en dan direct door naar bed

Als hij niet wil slapen zou ik hem gewoon wat langer op laten en kijken of hij dan wat vermoeider is. Luca is altijd 2 of 2,5 uur op. In middels varieert het wel wat meer dan toen hij 6mnd was.
    Probeer te kijken wanneer hij moe is, is dat al na 2 uur of denk je rond die tijd dat een half uurtje langer ook goed zal gaan. Hij geeft het zelf wel aan.

6. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ik heb het hier ook gehad met rené. Ik weet niet hoe oud hij is. MAar anders proberen in te bakeren, kijken hoe hij dan reageerd.
    En ik doe het nu zo. Als je moe bent ga je naar bed. Dan is het wel huilen en krijsen maar hij valt vanzelf wel in slaap. Want ik haalde hem er steeds weer uit. En dan zat ik maar met hem op schoot en hij was niet te genieten zo moe was hij. En ook niet willen eten.

7. christina

christina Niet meer actief

ik zou het eten om 16.30 a 17.00u geven en dan direct daarna even een tukkie doen. Zo doen wij dat bij onze zoon van 7 mnd. en dan om 19u de fles.

8. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik wil hem het liefst op vaste tijden in bed doen, omdat hij zich heel hard vast klampt aan alles wat vertrouwd voor hem is. Hij moet dus echt ritme en regelmaat hebben. Maar blijkbaar werkt dat nu voor hem dus niet meer. Vandaag heeft hij 2 slaapjes gehad en dat ging weer hartstikke goed. Zelfs van 10 uur tot 13 uur geslapen en dat haalde hij eerder nooit.
    Misschien moet ik het gewoon even wat tijd geven en komt het vanzelf wel weer. En waarschijnlijk moet ik er zelf meer aan wennen dat hij ineens een ander ritme geeft en hij het zelf aan moet geven, wanneer hij moe is. Ik haal hem trouwens nooit uit bed, wanneer hij nog slaapt (tenzij hij 's ochtends nog slaapt en ik moet werken, maar dan gaat hij direct na het ontbijt bij de gastouder zijn bedje weer in en dan slaapt hij vrijwel direct).

Wat betreft het inbakeren, hij heeft vanaf 8 weken in de puckababy geslapen, maar die hebben we nu sinds 2 weken afgebouwd (en nee hier ligt het niet slapen niet aan ;) want hij slaapt de nachten wel van 1900 tot 7 ;)). Die hebben we afgebouwd omdat hij nu begint met rollen en hij er niet meer in past (6 maand).

Share This Page