hoe overstappen naar ander merk?

Discussion in 'Flesvoeding' started by dorisn, May 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    de titel zegt het al, ik wil overstappen op kruidvat voeding. alyssa krijgt nu friso normaal. nu weet ik niet of ik in 1keer over kan stappen of dat ik het stapje voor stapje moet doen. wie kan me helpen?

liefs doris

2. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ze advisren altijd het stapje voor stapje te doen omdat je baby anders krampjes kan krijgen. wij zijn meestal wel ineens overgestapt op andere voeding, maar het ligt er denk ik aan hoe gevoelig je kindje is.

3. Duma

Duma Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    1,086
    1,069
    113
    Ik ben gewoon in 1 keer overgestapt van Friso naar Kruidvat.
    Geen last van gehad.

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    als je stapje voor stapje overstapt moet je dan de friso met de kruidvat mengen? (bv. 1schepje friso em 1schepje kruidvat)

liefs doris

5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Wij zijn ook overgestapt naar een ander merk, 2 x. De eerste keer van Nutrilon naar Kruidvat, was geen succes, kreeg vreselijke krampjes, dus weer terug naar Nutrilon. Toen ze 6 of 7 maanden was zijn we naar Bonbebe overgestapt en dat ging wel goed.
    We gaven bijv. bij flessen van 180 eerst 5 scheppen nutrilon en 1 bonbebe, dan 4 nutrilon en 2 bonbebe, 3 en 3 etc. Over een paar dagen verspreid.

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    bedankt. het is me nu helemaal duidelijk. gaan we denk ik volgende week proberen. alyssa krijgt namelijk net vanaf deze week weer meer per fles en daar moet ze altijd ff aan wennen. ben bang dat als ik ook nu nog eens van merk ga veranderen het feest gaat worden.

liefs doris

7. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    ben ook aan het overstappen van Friso naar Kruidvat. Ben begonnen met 1 schepje vervangen dat ongveer een week en nu met 2 schepjes. Zo wil ik het langzaam opbouwen.

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    evaatje: gaat het overstappen goed?
    ik moet nog beginnen met overstappen. ik ga denk ik (als ze niet te veel last heeft van de prikjes van vandaag) morgen beginnen.

liefs doris

9. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    Ben nu volledig overgestapt op Kruidvat en dat gaat prima. Heb het geleidelijk gedaan. In bijna 3 weken. Dat ik op 3 om 3 schepjes zat, was het pak op en ben ik overgestapt.

Wel van Friso Comfort naar Kruidvat Comfort.

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik ben vanaf het weekend aan het overstappen. gaat hartstikke goed. we zitten nu op 4 (friso) om 2 (Bonbebe). kheb nog een pak friso staan en dat maken we op, dus ik denk als we in dit tempo doorgaan het nog 2weekjes duurt en dan zijn we helemaal over.

liefs doris

11. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    Toch maar geen kruidvat? Als ze nu geen last heeft gaat het wel goed komen hoor. Ik ben ook doorgegaan tot dat het pak op was.

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    nee, bonbebe kan ik bij ons op het dorp kopen en voor het kruidvat moet ik ergens anders heen. vond dit wat makkelijker.
    liefs doris

13. Kimos

Kimos Actief lid

Aug 13, 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    wij zijn ook in 1x overgestapt van Friso naar Similac. Geen klachten gehad.

Share This Page