slapen of niet?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door debbyvb, 9 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbyvb

debbyvb Actief lid

26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    onze zoon gaat als een speer en zit in een super goed schema. het enige "lastige" tijdstip vind ik voor zn 1 na laatste fles (hij drinkt om 07.30-11.45-15.45-19.00-23.00)
    wij mogen in principe naar 4 flessen maar maken hem momenteel nog wakker om 23.00, deze fles drinkt hij helemaal op en doen dit met name omdat hij heel lang is en wat achter ligt qua gewicht.
    Na de fles rond 15.30/16.00 blijft hij vrij actief wakker, tot een uurtje of zes, dan word hij het zat. Ik dub dan elke keer weer, zal ik hem neerleggen of wakker houden en dan lekker in badje/douchen en dan om 19u lekker flesje en slapen. Of is dit juist een mooi moment om hem dan een voeding te laten vervallen, dus hem neerleggen en dan laten komen en dan niet meer wakker maken rond 23u? iemand tips?
    x

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Zolang hij die fles nog helemaal leegdrinkt zou ik hem wakker blijven maken en de fles aanbieden. Blijkbaar heeft hij die melk nog nodig. Wij zijn ook pas laat naar 4 flessen gegaan omdat Louise hem nog leegdronk, toen ze heel veel liet staan hebben we hem pas laten vallen.

3. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    zo zit ik ook elke dag te dubben,. meestal krijgt amy haar laatste fles om 19.00 soms 20.0 maar zoals vanmiddag was ze al vanaf 16.00 op. ik bekijk het zelf per dag of ik haar na de groente nog even in bed leg of haar ophoud tot de laatste fles. meestal lukt t met wat wandelen wel om tot 19.00 te rekken zodat we haar niet meer wakker hoeven te maken als ze eenmaal slaapt.

4. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik heb toen gewoon 1 keer geprobeerd hem te laten vallen
    en haar laten slapen maar ja ik heb haar nooit wakker gemaakt voor een fles ze kwam vanzelf alijd
    alleen die laatste fles moest ik haar op een gegeven momen ook wekken en dat heb ik niet meer gedaan
    toen ze 6 maanden was geweest he ik haar pyjama papje gegeven om 7 uur omdat daar heel veel vitamines inzitten die krijgt ze nu nog steeds en ze vind hem heerlijk echt voor haar de afsluiting van de dag zeg maar

5. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Wat gebeurt er als je hem niet wakker maakt? Wordt hij dan vanzelf wakker? Of wordt hij dan 's nachts of 's morgens te vroeg wakker? Als hij gewoon door slaapt denk ik dat hij die voeding overdag wel in haalt. Als hij wakker wordt zonder die laatste voeding dan heeft hij het nog nodig. Of is dat te simpel gezegd?

6. debbyvb

debbyvb Actief lid

26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    tsja, dat zou ik moeten testen (of hij dan 's nachts wakker wordt bedoel ik).. het gaat mij in principe ook niet om het feit dat ik hem moet wakker maken voor die laatste maar dat ik hem wakker houdt na zn fles van vier uur, hij wordt dan rond zes uur moe en denk dan neerleggen en laten komen maar dat heb ik wel eens gedaan en dan kwam hij met een half uurtje/uurtje en wilde dan na zn fles niet meer slapen... lastig hoor...

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Wat ik nog weleens deed bij Sverre rond die tijd als hij ook zo moe was tegen 18:00 was hem in de woonkamer in de wandelwagenbak leggen; dan sliep hij toch minder diep. Vaak werd hij na een half uur, drie kwartier zelf weer wakker. Als het me te lang duurde maakte ik hem ook wakker hoor. Hier was zo'n kort tukje vaak wel genoeg.

Deel Deze Pagina