Zwangerschaps ischias

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Marlena, 14 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.675
    1.787
    113
    Hebben meer mensen hier last van? Wat doe je er tegen?

Ik loop al een lange tijd bij de fysio omdat ik last heb van mijn linkerheup/lies en doe nu regelmatig oefeningen om mijn linkerkant sterker te maken. Ik ga ook 2x per week naar de sportschool. Ik lees op internet dat bewegen/sporten het enige is wat je kunt doen, maar heeft iemand nog andere tips?

Ik herken het van mijn vorige zwangerschap. Toen ook ischias pijn gehad waardoor ik op sommige dagen zo extreem veel pijn had dat ik mijn bed niet meer uitkwam en niks meer kon bewegen. Vaak trok het na een paar dagen weer wat weg zodat ik in elk geval weer kon lopen. Nu heb ik sinds 2 weken weer veel steken in mn linker bil. Ik kan nog wel lopen maar de pijn wordt steeds erger en schiet er soms echt in. Ik ben pas 22 weken zwanger dus moet nog wel even... Fysio zegt ook dat het een kwestie is van spieren opbouwen, maar oefeningen doen/sporten doet nu gewoon echt pijn en tot nu toe heeft het voor de ischias niet geholpen, het lijkt alleen maar erger te worden. Ik kan het me echt niet veroorloven om straks weer aan bed gekluisterd te zitten, heb nog een kleintje rondlopen.

Anderen ervaring? Tips?

2. Puttertje

Puttertje Bekend lid

12 mei 2022
    594
    759
    93
    Vrouw
    Ja, ook veel last van gehad tijdens mijn zwangerschap. Enorm pijnlijk, die steken in je bil. Helaas geen tips voor je, de fysio hielp om het dragelijk te maken maar ik raakte er helaas pas na mijn zwangerschap vanaf. Ze masseerde het los en plakte er sporttape op. Verder moest ik thuis aan de slag met een foamroller en een tennisbal. Wat het meeste hielp was de juiste combinatie van rusten en bewegen, van alleen maar stilzitten kreeg ik juist enorm veel pijn. Sterkte! :(

Marlena vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina