Hey meiden, Hoeveel drinkt een kindje van ongeveer 1 jaar gemiddeld? Of ander gezegd: hoeveel heeft een kindje nodig? Onze dochter krijgt 's ochtends een papfles van 150 cc water met pap. Tussendoor fruit met thee of water uit een tuitbeker van Avent. Ze drinkt dan nagenoeg niets. Ze neemt maximaal 3 slokken, duwt de beker weg, gaat er mee gooien, schudden, kliederen, kortom van alles behalve drinken. Dan krijgt ze tussendemiddag brood met een fles melk van 120 cc water + 4 schepjes. Dat eet en drinkt ze allemaal prima. 's Middags krijgt een koekje of iets met thee/water/sap uit een tuitbeker en ook dan drinkt ze vrijwel niets. De laatst fles melk van 7.00 uur drinkt ze weer uitstekend (180 cc + 6 schepjes). Drinkt ze nou te weinig? Zo ja, hoe krijg ik er dan meer in?? Ik loop tussendoor steeds met die tuitbeker achter haar aan om het opnieuw aan te bieden, maar ze hoeft het niet. Groetjes, Suzanne
Herkenbaar. Mijn zoontje drinkt ook niet veel tussen door. Dit is zijn schema. 6.00 uur(soms eerder soms later) fles 180+6 8.30/9.00 uur: brood met water/thee drinkt hij ook bijna niks van 12.00 uur: Brood met melk 120+4 14.30 uur:fruit of liga met water drinkt hij ook vrij weinig 17.00 uur: Groente (tegenwoordig heel weinig)+toetje 19.00 uur: fles 120+4 drinkt hij ook niet altijd leeg Hij zal wel genoeg krijgen kan hem moeilijk dwingen.