Eten op een dag, meisje 1 jaar en 1 maand

Discussie in 'Voeding' gestart door Fruitmoes, 10 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Als ik zo lees wat veel kindjes al eten op een dag, dan vind ik dat echt heel veel!
    Daarom vraag ik me af: eet mijn kind niet heel erg weinig?
    Dit is wat mijn kind eet/drinkt:
    's ochtends rond een uur of 9 krijgt ze de borst.
    Dan krijgt ze rond een uur of 10.30 een kwart appel waar ze een paar happen van neemt.
    Dan rond 12 uur een broodje: eet ze voor de helft op
    Dan rond 13 uur borst waarna ze gaat slapen
    Rond een uur 15 krijgt ze vaak nog een koekje
    En om 18.00 uur een ongeveer een derde potje (ongeveer die hoeveelheid) en daarna nog een danoontje.
    En dan rond een uur of 9 de borst weer.

Ze is verder vrolijk en groeit goed. Door de dag heen ligt er een tuitbeker met water in het huis, maar daar doet ze niet zo heel veel mee. Mijn dochter eet ook een stuk beter als ik haar voer en potjes lust ze beter dan voedsel door mij gemaakt. Ik voer haar 's avonds dan ook. Voeren jullie je kindje ook nog met 1 jaar?
    Hebben jullie nog aanpassingen?

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik ben niet thuis in borstvoeding maar het eerste wat ik denk is dat ze misschien teveel bv krijgt en daardoor geen honger heeft? Maar ik kan me vergissen hierin.
    Verder hier fv gegeven, maar op die leeftijd nog maar 2 flessen en dan gewoon in een tuitbeker, flessen zijn hier met 10 maanden de opgeruimd omdat ze er niet meer uit wilde drinken.
    Verder eet ze bijna alles zelf met een vorkje, al een aantal maanden en sinds 2 weken ook met een lepel. Ze eet niet beter als ik het haar geef, eerder slechter want ze wil alles 'zelluf doen'.

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

mijn dochter eet vanaf 8 maanden helemaal zelf.
    met vork en lepel.wat de bv betreft daar kan ik niet over meepraten. en fv eingelijk ook niet want vanaf een maand of 10,11 weigerde onze dame op elke manier melk te drinken.
    niet in fles,beker,rietjes beker. nu lusten mijn vriend en ik ook beiden geen melk.

onze dochter krijgt.
    smorgens. 1 tot 2 boterhammen (soms eet ze ook maar een halve hoor)
    beker drinken.

smiddags fruit aantal aardbeien of een knijppakje.

tussendoor een liga ofzo.

savonds aardappels groente en vlees.
    gewoon een redelijk bord vol.
    en een toetje na.

tussendoor staat er ook altijd een beker drinken.

4. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier nog een meid die niet zo extreem veel eet, maar wel goed groeid en vrolijk is.

haar schema is ongeveer:
    8.00: halve of hele boterham met 150 ml melk met thee of pap zonder drinken
    9.30: beetje rozijntjes of fruit of soepstengel (lang niet altijd)
    10.30: flesje sterk aangelengde diksap of gewoon water
    14.00: 1 boterham met 150 ml melk en thee of wat yoghurt zonder drinken.
    16.00: flesje water of aangelengde sap met soms een soepstengel of fruit
    18.00: vers avondeten (ik denk iets van 100/150 gram of zo)
    19.00: flesje water.

Drinken doet ze daarintegen wel erg goed de laatste dagen vanwege het warme weer, maar tot aan de 11 maanden heeft ze gegeten als een bouwvakker en daarna nooit meer.
    Ach ja, zolang ze vrolijk zijn en goed groeien maak ik me niet zo'n zorgen.

Hier voer ik onze meid nog wel het meeste, maar ze begint nu ook langzaam met haar handjes zelf te eten en probeert ze het ook met een vork (maar dat is nog geen succes). En ik denk mede door de bv (heb zelf 9,5 maand bv gegeven) dat ze daarom ook minder vast voedsel wil.

Wil wel even zeggen dat ik het knap vind dat je al zolang bv geeft en ook nog zoveel ;), onze meid hield er zelf mee op met 9,5 maand.

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn dochter van bijna een jaar is een vreetzakkie ;) dit eet ze

s ochtends pap fles
    12:00 1 boterham (meestal 3/4 gaat op)
    1 flesje melk
    14:00 een half potje fruit
    18:00 een heel potje avondeten
    19:00 papfles

tussendoor: van alles wat wij eten, van een koekje tot een hap van mijn boterham, een broodkorst, een soepstengel of een hapje van een gebakje.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nou veel is het zeker niet maar als ze goed groeit en bloeit.. dan geen zorgen. Je hebt grote en kleine eters.
    Wel is het verstandig om je kindje aan te moedigen zelf te gaan eten. Dit is belangrijk voor de ontwikkeling en het zelfvertrouwen. Ook eten met de pot mee is belangrijk. Potjes zijn 'gemakkelijk' eten.. (het vraagt weinig kauwen e.d.) en ze moet zo langzamerhand toch echt leren 'gewoon' te eten.
    Probeer ook eens een gewone beker ipv een tuitbeker..

tot slot: ik zou zelf het koekje en het danoontje weg laten en dit vervangen door zaken die meer en betere voedingswaarden hebben. Bijvoorbeeld het rest van het broodje ipv een koekje en volle yoghurt ipv het danoontje.

7. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Dank je allemaal, goed om te weten!
    Ik zou inderdaad het koekje wel kunnen vervangen door de rest van het broodje. Maar het danoontje houden we er in, yoghurt lust ze niet en ze geniet er zo van...
    Het broodje en het appeltje plus koekje eet ze zelf hoor, op de Rapley-manier heet dat, geloof ik. Alleen het avondeten voer ik, omdat ik dan zeker weet dat er genoeg ingaat.
    Eten met de pot mee, doet ze ook wel, maar soms eten we iets wat ik er niet op wil wagen, zoals patat of pizza ofzo.
    Ik ga sowieso wel nog eens de yoghurt proberen, misschien lust ze het nu wel.

8. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Dankjewel. Maar aan mij ligt het niet hoor, ze vindt het zelf nog veel te lekker, dus dan gaat het ook een stuk makkelijker. Misschien gaat het binnenkort wel anders zijn, want ben weer voor het eerst ongesteld geworden en ik hoorde dat het dan minder werd.

Deel Deze Pagina