Anticonceptie?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Pientje01, 30 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pientje01

Pientje01 Actief lid

16 jun 2010
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik ben trotse mama van 2 kereltjes. De jongste is 3,5 maand en krijgt volledig borstvoeding op verzoek. Tot nu toe ben ik ervan uit gegaan dat ik niet zwanger kon raken. Bij mijn eerste werd ik pas na 9 maanden ongesteld. Ik twijfel nu of ik misschien toch aan de pil moet gaan, maar ben bang dat mijn voeding dan terug loopt. Hoe doen jullie dat? Gokken jullie het erop of gebruiken jullie anticonceptie?

Bedankt alvast! Groetjes Pien

2. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    condooms, niet gezellig maar ik wil niet nu de kans lopen zwanger te raken, en wil ook geen hormonen gebruiken...
    Je leest wel vaker dat tijdens de bv periode je toch vruchtbaar kan zijn ondanks het niet menstrueren.

3. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Je bent wel vruchtbaar hoor! Niet ongesteld betekend niet dat geen eisprong kunt hebben.
    Ik wil geen hormonen meer, dus wij gebruiken een condoom.

4. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Wij gebruiken ook condooms, ik was 7 weken na de bevalling alweer ongi ondanks volledige borstvoeding.

5. Pientje01

Pientje01 Actief lid

16 jun 2010
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien toch maar iets voorzichtiger doen dus! 2 kinderen binnen een jaar is wel wat zwaar denk ik!

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier heb ik nu de cerazette pil, de enige die mag met bv.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier condooms gebruikt en met 5,5 maand kwam m'n cyclus weer op gang. Was eigenlijk gelijk regelmatig en hebben toen alleen rond m'n vruchtbare dagen condooms gebruikt.
    't Was hier geen ramp als ik zwanger zou worden, hoewel ik er tot haar 1e niet aan moest denken dus toen waren we wel voorzichtig.

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

hier uh... niks...
    en dan bedoel ik ook echt NIKS

condooms lukt vriendlief niet, hormonen wil ik niet (omdat je het toch altijd aan je kindje door geeft ookal is het ''niet schadelijk'')

Dus ik weet het ff niet maar weet wel dat ik op dit moment nog geen kindje erbij wil!

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als je geen kindje wil, moet je iets gebruiken meid!

En hoezo lukken condooms niet? Moet je een goed model kiezen, je hebt zoveel keus!

10. Nyna

Nyna Niet meer actief

Wij nemen ook niets, maar een kleintje is dan ook welkom hier :)

11. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hier Cerazette pil, werkt prima!

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.459
    36.394
    113
    Hier condooms gebruikt in de tussentijd.

13. zogelukkig

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mirena spiraal (nu eruit). Mag ook tijdens bv

15. syllix

syllix Lid

7 jul 2009
    36
    0
    0
    Heb zelf voor de koperspiraal gekozen en dat bevalt prima. Geen hormonen, dus heeft geen invloed op de borstvoeding.

16. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Lastig hè?! Ik wilde geen hormonen meer in mn lijf. Daarom hebben wij na de komst van onze 1e uk condooms gebruikt, maar dat vonden we allebei ook niet wat. Gevolg was laksigheid, en nu een 2e zwangerschap! :) Gelukkig is het heel gewenst, al moest ik er wel even aan wennen dat het zo vlot al gebeurde. Maar straks ga ik me wel heeeeel goed bezinnen over de anticonceptie, want er komt hier denk ik geen derde kindje...

Ik zit nu te denken aan de nuvaring, daar hoor ik goede verhalen over. Cerazette kan ook, maar dan zit je toch weer aan een pil vast. Succes met kiezen meid, ik zou wel wat in huis halen hoor!

17. Pientje01

Pientje01 Actief lid

16 jun 2010
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou een derde heel erg leuk vinden, maar nu nog niet. Dat zou erg zwaar zijn. We zitten nog midden in de gebroken nachten. Mijn lichaam moet ook nog even herstellen, denk ik. Ik heb vandaag maar een pak condooms gehaald. Voelde me weer net 18, hihi! Volgende week ga ik naar de huisarts. Een spiraaltje vind ik zo eng om in te laten brengen. Doet dat erg pijn? En anders misschien toch maar aan de pil. Ben alleen zo bang dat mijn productie dan terug loopt. @dolfijn en panda: geen last van gehad?
    @suus en amaryllis: gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

18. zogelukkig

Jij ook gefeliciteerd Amaryllis!

19. syllix

syllix Lid

7 jul 2009
    36
    0
    0
    @Pientje: na twee bevallingen is het plaatsen van een spiraaltje peanuts! Bij mij was het niet pijnlijk.

20. zogelukkig

Lijkt mij echt gruwelijk; zo'n ding dat daar zit...;)

Deel Deze Pagina