Mijn man en ik zoeken spellen die we samen kunnen doen. Liefst iets met een beetje uitdaging qua denkniveau. Vragenspellen zijn leuk maar moet wel uit te breiden zijn aangezien we beiden een erg goed geheugen hebben en dus maar 1x met vragen doen. Wie helpt ons aan leuke avondjes?
Dit spel is wel uitdagend, maar je kan elk mysterie maar 1 keer spelen. Daarna moet je het denk ik weer verkopen of zo...
set en hive is super leuk, set is lekker snel denken en hive is erg tactisch. Beide spellen zijn niet heel erg lang maar omdat je geen vast bord hebt is het altijd leuk en anders. Bij hive heb je ook nog eens leuke uitbreidingen. pandemic/pandemi, red november zijn coöperatieve spellen dus je speelt samen tegen het spel. Zijn ook tactische spelen.
Bedankt voor de suggesties. Dat hive spreekt wel aan, set hebben we inderdaad. LadyXochi, wat moet ik me voorstellen bij dat Arkham horror? Edit: zie dat dat Arkham horror wel ver boven ons budget ligt... oei...
Dominion en het stenen tijdperk. Dominion is een soort kaartspel waarbij strategie belangrijk is en de vele kaartsoorten maken dat het spel elke keer anders is. Het stenen tijdprrk lijkt een beetje op kolonisten van cartan (grondstoffen verzamelen om dingen te kunnen kopen, maar geen wegen en huisjes bouwen) maar is ook weer heel anders. In elk geval is het bordspel wel al leuk met 2 personen
LadyXochi, Thx voor de link. Dominion hebben we in de spellenzaak uitleg van gehad vanmiddag maar sprak ons niet zo aan. Carcasonne lijkt ons wel leuk en dat Hive ook wel.
Carcassonne. Het leuke aan dat spel is dat je er uitbreidingen bij kunt kopen. Het is een strategisch spel. Laatst hebben we Skip Bo gedaan. Dat is een kaartspel; ook leuk.
Yinsh: geen geluk, alleen tactiek (Google: gipf-serie en je vindt nog een paar van dit soort spellen) Go: nog een stapje moeilijker en ook alleen tactiek. Carcassonne is leuk, maar ik zou dan zeker de eerste 2 uitbreidingen erbij doen. (De Uitbreiding + Kooplieden en Bouwmeesters) Stenen Tijdperk: erg leuk, niet supermoeilijk, maar dat geeft bij dit spel niet. Caylus: ook erg leuk, lastiger dan Stenen Tijdperk. Veel vooruit denken.