Tja, daar ben ik weer, heb zoveel vragen..... 1. Ik las dat je een baby 's avonds iets vertrouwds moet geven, zoals een nachtlampje of speeltje, maar dat speeltje zien ze dus niet in het donker en als ik een nachtlampje aandoe, dan leren ze toch nooit het dag- en nachtritme kennen??? Of zie ik dat verkeerd??? Stijn kan dus na een uur of anderhalf ineens gaan krijsen,hij heeft dan geen honger, vieze luier oid, maar wil dat je even bij 'm bent en meestal doe ik dan de speen erin. Maar om elke nacht er tig keer uit te moeten...... 2. Als ik zie hoe gulzig Stijn 's nachts drinkt, kan ik me niet voorstellen dat hij deze voeding(en) zal kunnen overslaan, kortom hoe leren zij het dag- en nachtritme kennen??? Alvast bedankt voor de antwoorden. XXX
Volgens mij gaat dat vanzelf. Milan had in het begin het ritme ook omgedraaid. Overdag sliep hij en 's nachts was hij wakker. Opeens had hij het door! Wij lieten overdag de gordijnen gewoon open en 's nachts dus dicht. En wat betreft die nachtvoeding, je zult zien dat ook deze er een keer vanaf gaat. Op het moment dat hij het ritme doorheeft, zal hij op een gegeven moment 'snachts gaan doorslapen.
nachtlampje verstoord het dag en nacht ritme niet hoor gordijnen overdag dicht wel die laat ik dus ook open als ze s'middags een tukkie gaat doen het is meer als je kleine wakker wordt dat het niet in het pikkedonker ligt en zo kan schrikken een nachtlampje is dan wel prettig
Ik heb in het begin de gordijnen open gelaten, maar met dicht slaapt As beter. En echt geen uren achter elkaar. Zij weet ook naar mijn idee wanneer het een middag dut is en wanneer een echte slaap. Een nachtlampje heeft me nooit aangesproken, ik zou dan kiezen voor een knuf, want wij denken dat ze het niet zien, maar die kleintje zien (middels ruiken) meer dan wij denken.
als ze idd wat ouder zijn wel gupsie dan weten ze dat ritme wel maar die hele kleintjes hebben nog geen benul van dag en nacht caitlin heeft het ook al door nu hoor maar toch laat ik der gordijntjes lekker open
Ritme komt vanzelf, meestal hebben baby tot 3 maanden nachtvoeding. Sommige langer sommige korter. Het verschil tussen dag en nacht gaan ze vanzelf snappen. Ik heb zowel overdag of 's nachts zijn kamer donker, en toch weet Chiem dat hij overdag na 2 uur slaap wakker moet worden en 's nachts slaapt hij door. Biologische klok denk ik