Ik zou een nachtlampje proberen. Heeft hij een knuffeltje? Hier biedt dat heel veel troost. Ik denk dat je de pap sowieso kan weghalen want welk effect wil je er mee bereiken? Het doorslapen doet hij er toch niet van en omdat het zo in zijn systeem zit om veel wakker te zitten kun je na 1x proberen niet vaststellen of hij er wel of geen last van heeft. Hier ook nog aardig wat nachtvoedingen, de ene keer meer dan de ander. Nu voor de 3de keer een nachtlampje aangezet omdat hij nu in de verlatingsangst periode zit... en ik merk echt wel verschil. Eerst was hij bijna standaard na een uur al wakker en nu slaapt hij alweer een tijdje zonder dat ik hem heb gehoord. Ook word hij nu weleens wakker maar pakt dan zijn knuffel en slaapt weer verder (volgens mij.. ik zie het niet, maar ik denk dat het dus komt omdat hij zijn knuffel nu wel zelf kan vinden). Zodra ik in de kamer komt en hij is een beetje wakker, wil hij in de nacht gewoon drinken. 's avonds kan ik hem nog weleens alleen zijn knuffeltje terug geven. Het is zwaar... maar probeer eerst op een andere manier te troosten dan de borst, lukt dat niet.. dan de borst. En wellicht is het naar jullie kamer anders een optie, hier sliep hij om die reden tot 8,5 maand bij ons.. gewoon weg omdat ik dan sneller bij hem was en daardoor dus ook sneller weer zelf kon slapen. Dat overdag 45 min telkens slapen was hier trouwens ook... ik meen zo rond de 7,5 a 8 maanden ging het ineens anders.. nu slaapt hij bijna altijd standaard 1x 2 uur of langer en 1x een uur of langer.... Succes!
Helaas geen tips voor je. Mijn zoontje van nu 13 maanden heeft nu pas 3 dagen achter elkaar doorgeslapen. Hij was ook heel vaak wakker. Bij 8 maanden 2 nachten laten huilen, hierna gingen we naar meestal 2 keer per nacht wakker. Na zijn eerste verjaardag heb ik hem geen bv meer gegeven snachts. Het werd nu 3 keer per nacht eruit maar nu dus al 3 nachten van 19:00 u - 6:30 u (nu hopen dat hij het vol houd). Ik wil je heel veel sterkte wensen, ken het gevoel op te zijn. Ook nu hij langer slaapt gaat het nog wel even duren voordat ik weer helemaal fris en fruitig ben.
Heb je wel eens geprobeerd je wifi netwerk uit te zetten?! Het dochtertje van een vriendin van me sliep ook al maanden slecht en sinds ze het wifi netwerk en de babyfoon uit hebben staan slaapt ze als een blok
Bedankt voor alle tips! Een knuffeltje heeft hij en een nachtlampje ook, maar daar lijkt hij eerder wakkerder van te worden dan dat hij er rustig van wordt. Osteopaat zou ik ook graag eens heen willen, al is het maar om dingen uit te sluiten. Maar ik woon in het buitenland en er is in de wijde omgeving geen osteopaat wel fysiotherapeuten, maar of dat hetzelfde effect zou kunnen hebben? Ik probeer hem altijd eerst zonder borst te troosten, maar meestal gaat het dan van kwaad tot erger. Hij wilt ook gelukkig niet elke keer de borst, maar zeker 3/4 keer per nacht wel. Heb van een andere kennis de tip gegeven om hem overdag wat meer vast voedsel en tussendoortjes te geven, omdat hij heel actief is en dus ook veel verbruikt. Misschien dat hij daarom gewoon honger krijgt steeds, dus dat ga ik zeker proberen. De pap was ik begonnen te geven om inderdaad wat langer door te slapen en in het begin gebeurde dat ook. In elk geval tot 4 uur 's nachts. Maar op een gegeven moment was dat helemaal over. Hoop voor ons beide dat het gauw iets beter gaat, want hij merkt natuurlijk ook aan mij dat ik op m'n tandvlees loop..
Echt precies mijn verhaal! Nog nooit doorgeslapen, altijd 2x per nacht drinken en nu zowat om het uur. Ook al een paar weken, ik kan ook niet meer dus voel met je mee achtlampje maakt hier niks uit, slaapzak wil ze niet en ze lijkt het niet koud te hebben. Troosten zonder borst werkt hier heel af en toe.
Hier idem met mijn 7,5 maand oude dochter. Het is een fase ofzo? Overdag makkelijk op te lossen door een draagdoek maar snachts pff..
Ik weet het niet. Ik ken haar kindje niet maar zo was het bij ons. Het zou best kunnen dat dat het is (gewenning). Ik vertel dan ook mijn ervaring! Bij ons werkte 'laten huilen' in de verlatingstijd iig echt helemaal niet. Toen de fase beter werd/over ging wel weer.
Ik heb het ook (wel eens) geprobeerd omdat ik aan gewenning denk. Geen verlatingsangst iig. Maar het helpt niet, ze stopt toch niet.
Herkenbaar! En idd verlatingsangst, ene nacht beter dan de andere. Wij hebben ook een snelle, ik geef er aan toe en ze slaapt op nachten waarop het echt niet gaat bij ins, zo slapen wij tenminste ook en zijn we allemaal een stuk vrolijker overdag...