Met welke week mocht de rest van de wereld het weten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Happy, 27 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    wij krijgen zometeen een echo en dan ben ik bijna 8 weken(het weekend).
    ik kan nu al haast me mond niet houden. als deze echo goed is. is het dan verstandig om al te vertellen? ons naasten weten het natuurlijk al.
    ik kan echt niet nog 4weken mn mond houden.. (denk ik haha)

2. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je moet het toch gewoon vertellen wanneer je wil? Wij hebben het "iedereen" verteld met 10 weken na de echo.
    Ik zou het ook niet erg vinden om het met mensen te delen als het mis zou gaan, vandaar. Niet dat je dat vanuit moet gaan maar da's natuurlijk toch de enige reden om te wachten.
    Volgens mij hebben we het bij m'n dochter ook rond de 8 weken verteld.

3. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Wij hebben het ook bekend gemaakt nadat we een de eerste goeie echo hadden. Toen was ik ook ongeveer 8 weken. Precies wat hierboven gezegt wordt, mocht t toch helaas fout gaan dan kun je dat ook bespreken met je familie en vrienden. Dus waarom zou je t dan nog geheim houden

4. Luvvlie

Luvvlie Niet meer actief

Idd wij ook met 8 weken om precies de zelfde rede.
    Mijn zus zei ja maar dan kan het nog fout gaan , ja ? Dus ? Met 37 weken kan het ook fout gaan.
    En als t fout z ook zou gaan dan weten mensen ieder geval waarom je down bent en kunnen ze je steunen waar nodig is...

5. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier met 11 weken, na de termijnecho.

6. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij met elf weken, toen heb ik het op fb gegooid. De gyn gaf aan dat het echt wel goed zat. Ouders, broers, vrienden en collega's wisten het direct, die wisten dat we in het IVF traject zaten.

7. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Wij hebben het verteld toen we een posi test hadden.
    Was het misgegaan dan waren er genoeg mensen om ons te steunen en even realistisch gezien, ook na de 12 weken kan het mis gaan dus waarom wachten met vertellen?
    Maar dat was ons idee erachter, iedereen verteld wanneer hun het willen ;) :)

8. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Wij gaan het met 10.4 facebook op gooien, zijn nu rustig alle naasten aan het vertellen die we het persoonlijk willen laten weten. Onze nieuwsjaars wens op facebook voor iedereen is er eentje met een extra verrassing ;)

9. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Met 11 weken verteld. Maar gewoon lekker vertellen als jullie dat willen :) van harte!

10. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik heb het na de eerste goede echo verteld. Dat was met 7 weken.

11. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier de eerste keer opa en oma het laten weken met 8 weken (na de eerste echo), daarna iedereen die we persoonlijk op de hoogte wilde stellen het laten weten. Vervolgens met 11 weken de rest van de wereld;)

Bij de tweede wisten opa en oma het net toen de test droog kwam. Ze kwamen met een alcoholische versnapering langs, die ik afsloeg, waardoor er gelijk werd gevraagd of ik soms zwanger was. Kon mijn gezicht niet meer in de plooi houden. Vanaf de eerste echo de mensen op de hoogte gesteld die het persoonlijk van ons te horen kregen. Daarna met 10 weken wereldkundig gemaakt, vroeger dan ik wilde, maar was veel ziek, zwak en misselijk door de zwangerschap.

Hoop bij een evt. 3e zwangerschap te kunnen wachten tot de 12 weken;) Ik vind het toch ook wel speciaal om met je man en mensen die heel dichtbij staan zo'n leuk geheim te hebben.

12. tr0elaa

tr0elaa Actief lid

8 feb 2012
    226
    0
    0
    Ik heb het met ongeveer 6 weken verteld, omdat ik heel ziek werd, en even later in het ziekenhuis belande..

13. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hier ook direct verteld, omdat we in het IVF traject zitten. Iedereen wist al dat we mochten testen en we wilden gewoon niet liegen, dat voelde niet goed.
    Op Facebook gooien we het pas met 12 weken, daar is het nu nog iets te vroeg voor, haha!

14. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet je helemaal.zelf weten toch? In je banner staat dat je eerder dit jaar al een miskraam hebt gehad dus je weet dat Het fout kan gaan. Het is aan jou of je het fijn vind dat iedereen het weet.
    Zelf heb ik gewacht tot de beruchte 12 weken, ik heb hiervoor 3 miskramen gehad en was gewoon te onzeker over de zwangerschap om het te kunnen delen.
    Maar wat de rest van de wereld doet maakt niet uit, gewoon doen wat voor jou goed voelt. Gefeliciteerd !

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Direct na de positieve test aan ouders en beste vrienden die vertel je het ook als je een miskraam hebt dus daarom al gelijk :)
    De rest met 10 weken via fb was ik gelijk klaar

16. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ouders verteld met 6,5 week na de eerste echo. De rest met 11,5 na de termijn echo!

17. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Een paar mensen wisten het al vanaf het begin, omdat ik goed ziek was (incl de nodige ziekenhuisbezoeken) en wel een steuntje in mijn rug kon gebruiken van directe familie. Maar eigenlijk hebben we het pas echt wereldkundig gemaakt na de termijnecho. Toen bleek ik ongeveer 11 weken zwanger te zijn.

Dat was wel een handig moment, want de kans dat het misgaat is nog maar erg klein. En je kan direct vertellen wanneer je uitgerekend bent. (dat vragen veel mensen)

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    directe familie meteen. de rest van de familie, vrienden en werk in week 12/13

19. Sterrr

Sterrr Actief lid

20 aug 2013
    330
    0
    0
    Oost vlaanderen
    Wij hebben het aan iedereen laten weten toen ik 13weekjes zwanger was.. Iedereen moet doen waar zij zich het beste bij voelen. niemand kan je toch zeggen wann jullie het mogen/willen aankondigen. Een zwangerschap is bijzonder en kan spijtig genoeg altijd foutlopen...

20. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Onze beste vrienden weten het sinds maandag (wij ook haha). En eergister hebben we het ook aan schoonvader, zwager en schoonzus verteld.
    Mijn broer ga ik dinsdag inlichten, dan bel ik hem toch ivm zijn verjaardag en 3 januari ga ik naar mijn zus dus dat krijgt zij het ook te horen. De rest krijgt het na de goede echo pas te horen.

Deel Deze Pagina