Vorige week een eerste proefochtend gehad bij de kinderopvang. Nu viel het mij op dat er in de groep voornamelijk wat oudere kindjes zitten. De babygroep is van 0 tot 2 jaar. Is dat bij jullie ook zo? Had gehoopt dat er wel wat leeftijdsgenootjes zouden zijn. Ben een klein beetje bang dat het (te) druk wordt voor onze kleine meid.
Bij ons sinds kort verticaal, wegens teruglopende aantallen geloof ik. Dus 0-4. Dafne is de jongste, maar ze vind het zo leuk, en alle kindjes haar ook. En het is wel druk, ze is wel moe als ik haar haal. Maar nooit vervelend moe ofzo.
O, en Dafne heeft veel regelmaat nodig, was vooral toen ze nog kleiner was snel overprikkeld. Maar zelfs dat gaat goed.
Lagen er niet wat kleine kindjes net op bed? En anders, baby's vinden het juist vaak geweldig om naar andere kindjes te kijken, dus ze zal zich echt wel vermaken.
Bedankt voor jullie reacties. Volgens mij was er 1 baby van rond de 5 maanden. De andere kindjes konden al lopen dus ik denk > 1 jaar. Zal allemaal wel goed komen. Koudwatervrees 😁
Bij ons 0-2 en 2-4. Bij de eerste opvang en nu bij de tweede opvang (wegens verhuizing) ook. s. vindt het geweldig omdat hij veel kan zien. En dat terwijl hij echt supersnel overprikkeld is maar hij komt er vrolijk van terug.
Hier zat ze op een verticale groep (0-4 jaar) en een tijd de jongste geweest, later kwamen er wel meer leeftijd genootjes bij maar nu speelt mijn dochter niet eens met leeftijdsgenootjes maar met wat oudere kinderen, Na 1 jaar valt het leeftijdsverschil ook niet meer zo op, en wie weet starten er binnenkort meer nieuwe babytjes?
Mijn zoontje zit op de 0-4 groep. Hier waren ook voornamelijk oudere kinderen toen hij nog een baby was. Heb dit nooit als een probleem ervaren, de oudere kinderen vonden baby's juist helemaal geweldig.
Was hier ook en ik vond het juist wel fijn, kreeg ie lekker veel baby-aandacht één op één. Later is er nog een kindje bijgekomen van zijn leeftijd en zij zijn nu samen de oudsten . Er kunnen altijd nog kindjes bijkomen hè, die wat later naar de opvang gaan, dus dan heb je wel weer leeftijdgenootjes of kindjes die net ietsje jonger zijn.
De kinderen die al bijna 2 zijn, zullen dan doorschuiven naar de andere groep en daar komen dan weer babietjes voor de in de plaats. Dus het zou zomaar kunnen dat de groep er over 4 maanden weer heel anders uit ziet. Ik zou het gewoon doen. De grotere kindjes zijn vaak heel lief voor de kleintjes.
Bij ons is de babygroep van 0 - 16 maanden. Eva is eerder doorgeschoven naar een vertikale groep omdat ze de oudste werd op de babygroep en echt met haar ziel onder haar arm liep. Op de vertikale groep is de leeftijd tussen de 16 maanden en 4 jaar is. Ik vind het ideaal, Eva heeft het erg naar haar zin en leert veel en vooral de grotere meisjes zijn dol op haar (ze wordt echt verwelkomd, mee aan het handje genomen en dan gaan ze samen spelen - te schattig ). doorschuiven naar een horizontale groep zou zijn 16 maanden - 3 jaar en dan of psz of de vertikale groep..