Het advies van de verloskundige werd niet gegeven omdat ze moet aankomen voor de gezondheid van de baby, maar voor de gezondheid van mama zelf. Verloskundige geeft aan dat mama meer reserves zou moeten hebben om de bevalling goed te doorstaan en de periode erna. Zal intensief genoeg zijn. Zij heeft ts de hele zwangerschap begeleid en zal het advies niet voor niks uitbrengen. Heel veel succes met het aanpassen van je eetpatroon. Kan me voorstellen dat het heel erg moeilijk is. Maar probeer je toch geen zorgen te maken, na de bevalling komt dat heus weer goed.
Ik snap de tegenstrijdige berichten van de lezers hier. Er zijn vk die nooit het gewicht in de gaten houden of inderdaad alleen maar noteren. Het klopt ook dat de kleine eerst je voedingstoffen krijgt en dan jij pas, dus daar hoef je je ook niet zorgen over te maken. Als jij je verder goed voelt, lijkt het ook weinig invloed momenteel op jou te hebben. Toch als de vk het wel nuttig vind dat je anders gaat eten omdat ze denkt dat het effect gaat hebben met de bevalling, kun je dat advies wel ter harte nemen. Als je je zorgen maakt over de vlugge gewichtstoename zou ik gewoon even contact opnemen. Zou inderdaad toch vocht kunnen zijn, maar als ze het advies geeft aan jou om meer pasta en aardappels te eten dan is de kans ook groot dat ze dit advies al eerder gegeven heeft aan een ander en kan dan wsl ook vertellen of dit erbij hoort. Verder als je je nu zorgen maakt over je nieuwe eetpatroon en het hoe of wat kun je ook raad vragen bij een dietiste. Die gaan dan je oude eetpatroon na en kunnen dan aangeven wat je anders kunt doen voor je zwangerschap.