Pijn aan schaambot.

Discussion in 'Zwangerschap' started by , Dec 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hallo dames,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Gisteren heb ik de hele middag (vooral na het boodschappen doen) pijn gehad aan mijn schaambot. Het leek in eerste instantie op een steek, maar die steek ging niet meer weg.
    De pijn was er met zitten/liggen maar werd erger met opstaan en weer gaan zitten. Het was echt heel vervelend!
    Nu weet ik niet goed wat dat was.
    Heeft het met de bekken te maken?
    Ik heb wel al meerdere klachten die richting de bekken wijzen.

Op aanraden van de vk laten testen op blaasontsteking, maar die heb ik niet.
    Moet vanmiddag nog een keer na laten testen, als deze ook aangeeft dat ik geen blaasontsteking heb moet ik een fisio zoeken voor de klachten.

Weten jullie wat die pijn aan het schaambot geweest zou kunnen zijn..
    (nu is het slechts heeeel licht aanwezig).

Liefs

2. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Eh ja. Bekkenklachten.

3. Niet meer actief

Hmm... daar was ik al bang voor.
    Dan misschien toch serieus maar een fisio zoeken.

4. Niet meer actief

zeker weten bekkenklachten, vraag snel een doorverwijzing voor de fysio, dat verlicht echt zooooo enorm!

Veel sterkte!

Liefs

5. Niet meer actief

Normaal had ik er alleen last van na het tillen van boodschappen ofzo (ook hele lichte tassen) nu heb ik het zelfs standaard...
    Pijn in mijn bil enzo heb ik nu terwijl ik normaal zit.

Hmm... zit toch niets anders op dan.

6. WenT

WenT Bekend lid

Jul 25, 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Hier ook ja...

Vaak bij het lopen ook een pijnlijke spier in mijn rechterbil achter...

En als ik te lang heb gezeten steken in mijn schaambot...

En als ik te lang wandel pijn in mijn rug en bekken...

Ik doe mijn best om niet te lang te zitten en niet te lang te wandelen, maar het af te wisselen. Dan gaat het best redelijk. Laatste paar dagen gaat het beter nu ik wat oefeningen doe als ik zit (bekkenbodemspieren aanspannen en weer loslaten, zelfde met bil- en bovenbeenspieren... en dat dan afwisselen en constant doen wanneer je stilzit).

Tot nu toe gaat het nog goed zonder Fysio.
    Ben wel heel blij als ik bevallen ben en weer elke week kan gaan hardlopen en mountainbiken... Heb echt het idee dat al mijn kwaaltjes komen omdat ik gewend ben om veel te sporten en nu (bijna) niets meer doe...

7. Niet meer actief

Het klinkt heel herkenbaar helaas.

Je bent nog niet zo heel lang zwanger, dus zorg voor goede begeleiding door een fysio, daar heb je straks alleen maar baat bij!
    Vaak is het een verschoven bot in je bekken wat ze met een simpele beweging terug kunnen duwen, waarna de pijn direct verdwenen is.
    Het zou jammer zijn als je nu nog maanden door moet sukkelen met pijn en last... dat is gewoonweg niet nodig!

Veel sterkte en liefs

8. Niet meer actief

Ok.

Ik denk inderdaad dat de fisio wel een noodzaak is aangezien ik nog zo kort zwanger ben. En als ik er mee door blijf lopen is de kans groot dat het straks zo erg is en ik nog zeker de helft moet!
    Vandaag ook weer heel veel pijn!

Denk dat ik morgen achter wat fisio's aan ga zoeken.
    En dan hopen dat ik een goede vind.

Share This Page