In welk seizoen zou jij het liefst bevallen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Frupje, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frupje

    Frupje Lid

    25 mrt 2011
    71
    0
    0
    Misschien denk ik wel erg ver door hoor, maar als ik nadenk over de verjaardag van mijn kindje als ik zwanger zou worden, dan hoop ik een beetje op een verjaardag ergens einde voorjaar of in de zomer.
    Reden? dan kunnen we naar buiten toe met de kinderfeestjes. :D

    Ben benieuwd of er meer meiden zijn die een voorkeur hebben voor een jaargetijde? Of misschien wel de periode van het jaar dat je liever niet of juist wel zwanger zou willen zijn? (los van het feit dat we natuurlijk allemaal gewoon zsm zwanger willen zijn)
     
  2. Angie4you

    Angie4you Bekend lid

    31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Hoi,

    Op zich maakt het me niet uit.
    Mocht ik deze maand zwanger worden/zijn (hoop ik echt) dan zal ik in December ergens bevallen.....prima maar hoop dan 5 December, Kerst en oud/nieuw te vermijden. Maar ja, dat heb je niet in de hand.

    Het mooiste seizoen zou dan het voorjaar zijn...inderdaad omdat je dan lekker naar buiten kunt met verjaardag en ook na de bevalling....
    Maar ik heb persoonlijk ook wel iets met de winter...lekker knus bij de verwarming e.d.
     
  3. mek11

    mek11 Fanatiek lid

    19 mrt 2011
    1.143
    0
    0
    Groningen
    Mij maakt het niks uit! Mocht ik snel zwanger zijn hoop ik voor carnaval te bevallen!
     
  4. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    de maand december lijkt me helemaal shit om te bevallen! :) al die feestdagen en druktes!
    maarja, je hebt het niet in de hand en als ik nu zwanger zou raken en het zou komen in december zou ik er niet minder blij mee zijn natuurlijk!! liever gister dan vandaag!
     
  5. naadje53

    naadje53 Bekend lid

    23 mrt 2011
    975
    0
    0
    mij maakt het niet, maar als voorkeur toch wel rond de zomer ook al is het dan warm , maar dan heb ik lekker lang vakantie hihi
     
  6. Tord

    Tord VIP lid

    26 okt 2009
    7.304
    298
    83
    óf eind lente, óf begin herfst. Goede 2e keuze is de zomer. Eind winter, begin lente lijkt me ook wel leuk, maar december en januari vind ik niks. Uiteraard slaan we maart en april niet over om te proberen, maar als ik mocht kiezen.... :).
     
  7. mamvan4boys

    mamvan4boys Bekend lid

    1 feb 2011
    770
    0
    0
    wij hebben 2 jongens van oktober en dat is heerlijk. Net na de warmte, toch nog lekker genoeg om buiten te wandelen en als het voorjaar word/ zomer mogen ze op de fiets. Ideaal
     
  8. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ik ben de eerste keer bevallen toen het bloedheet was, en de tweede keer op de koudste dag van het jaar. (-15) Die tweede keer was heeeeeeerlijk! Geen gezweet, veel minder dikke voeten, mooie sneeuw buiten. Geweldig.

    Edit: dit was het uitzicht uit de verloskamer. Prachtig toch??
     
  9. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm ik vond juni wel ok. Heerlijk daarna in de zomer vrij.
    Maar nu februari was ook niet slecht. Ben ik in het voorjaar vrij. Maar ik vind het wel leuker voor het kind om in de zomer jarig te zijn.
     
  10. Frupje

    Frupje Lid

    25 mrt 2011
    71
    0
    0
    Ja juni lijkt mij ook wel echt een fijne maand. En dat komt ook mooi uit met zwangerschapsverlof. lekker in de zomerperiode heerlijk! al heeft het qua bevalling op een koude dag in de winter ook wel weer zijn voordelen natuurlijk. :D
     
  11. Frupje

    Frupje Lid

    25 mrt 2011
    71
    0
    0
    @vlinderbloem wow! dat ziet er zeker niet verkeerd uit!
     
  12. BolBuikje34

    BolBuikje34 Niet meer actief

    Vlinderbloem,ik vind die foto prachtig!

    Zoiets had ik voor mezelf ook gewild,in december rond de kerstdagen maar ben alweer bang dat het niet raak is :(
     
  13. Lizzy1986

    Lizzy1986 Fanatiek lid

    22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Lente! Als het wel al lekker weer is maar niet te warm voor de laatste loodjes :)

    Alhoewel ik ook wel iets met de winter heb, is altijd wel knus :)
     
  14. xxPetra

    xxPetra Niet meer actief

    Ik wilde altijd heel graag in de zomer zwanger zijn vanwege alle leuke kleding die je dan aan kan maar in welke maand ik zou bevallen maakte me eigenlijk niet zo uit.
    Ik ben nu eind nov uitgerekend en dat betekend dus dat ik in de zomer de leuke kleren aan kan:D whoeeehhooeee!!
     
  15. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    Ben 1x in Januari bevallen en 1x in Augustus vond beiden prima enige nadeel was dat ik in de zomer hoogzwanger was bij de 2e. Dat was wel zwaar op de flink hete dagen boven de 30 graden....
    Mocht het nu raak zijn dan ben ik 9 december uitgerekend..
     
  16. surf

    surf VIP lid

    21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    2 kindjes in het voorjaar (oudste in mei en jongste in april) heerlijk! prachtig weer, nog net niet zo heet op het eind van de zwangerschap (hoewel bij de oudste het ook vrij warm was en ik dus helemaal opgezet...)
    daarna lekker lang verlof omdat ik ook de zomervakantie vrij heb! ideaal!
    was overigens niet zo gepland, maar kwam zo uit. De tweede zou eigenlijk in januari komen, maar dat werd jammer genoeg een mk... Als het nu snel raak mag zijn dan wordt het ook een winterkindje, maakt me niets uit... we zullen zien...
     
  17. Lizzy14

    Lizzy14 Niet meer actief

    Als ik zou mogen kiezen heel graag ergens in maart t/m juni.. Maar eerlijk is eerlijk, als ik het ooit maar mag meemaken. Das voldoende!!
     
  18. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Ik ben begin december uitgerekend en lijkt mij dus heerlijk!
    In de zomer rond de 20 weken zwanger, niet hoog zwanger in elk geval, maar wel lekker je buikje kunnen showen en bevallen in de winter als het lekker koud is.
     
  19. Lotte1

    Lotte1 Actief lid

    12 sep 2008
    346
    0
    0
    Ik had niet echt voorkeur, je weet tenslotte nooit wanneer je zwanger wordt.
    Maar ik ben stiekem wel blij met mijn "zomerkindjes". (juni en juli)
    Toen ze net geboren waren konden we gelijk naar buiten om te wandelen zonder ze extra dik in te pakken en tegen de tijd dat het voorjaar weer begon waren ze beide zover dat ze voorop de fiets konden zonder dat het buiten erg koud was.
    Maar winterkindjes waren net zo goed welkom geweest hoor.
    Ik zou in ieder geval niet, zoals je weleens leest, zo gaan "plannen" dat ik niet rond de feestdagen uitgerekend zou zijn.
     
  20. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.803
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Winter!
     

Deel Deze Pagina