Hallo, Ik zit met een vraagje, onze kleine meid van 5mnd is een lief meisje. Ik heb tot 12wkn BV gegeven, ik heb zelf veel last van allergieën dus ben daarna de HA gaan gebruiken van Friso, ze drinkt 180/6 dus 200ml in totaal, dit drinkt ze echter 9 van de 10x niet leeg! Nu komt mijn probleempje plus vraag, ik wil ze om de 4 uur hebben, dat ging vanaf 6wkn goed, alleen de laatste tijd niet meer, al een poosje eigenlijk! Maar ze wil dus niet meer drinken maar wel vaker, om de 2,5-3-3,5 uur, dus ik denk dat de HA voeding niet voldoende voor haar is om de 4uur mee door te komen, heb je een tip voor me? Ik weet nl niet of het handig is om HA voeding te mengen met wat anders omdat dan de werking misschien minder is, ze eet daarnaast nog niks, en is verder wel tevreden, voor de laatste voeding moet ik haar nog altijd wakker maken, dus we blijven wel op de 5 flessen zitten, maar iets te kort op elkaar overdag! Wil ook tot 6mnd wachten met fruit en groente! Groetjes
Hoi, Zo te lezen is het voor je dochter wel fijn als je de hypo-allergene flesvoeding in ieder geval tot 6 maanden kunt blijven geven. Hoe is haar drinktempo? Voor het gevoel van verzadiging is het belangrijk dat het drinken niet te snel gaat. Een goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten. Wanneer ze sneller drinkt kan ze daardoor ook eerder komen voor een volgende voeding. Of wanneer het te vermoeiend is, te lang duurt, kan ze ook voeding laten staan. Hoeveel drinkt ze nu per keer op? Is hier een reden voor, misschien niet helemaal lekker? Last van tandjes die doorkomen misschien? Groetjes Angelique
Hoi angelique, Bedankt voor je reactie. Ik vind het idd belangrijk om HA te blijven geven, ze drinkt ongeveer 15min dus dat zit wel goed, de hoeveelheid die ze drinkt verschilt nogal, ze drinkt het flesje van 200ml gemiddeld 1x Per dag helemaal leeg! Gisteren avond liet ze bijv 80cc staan?! Niks geen sporen van tandjes te bekennen, en voor de rest is ze ook super vrolijk en tevreden! Ze is alleen wel een baby die echt niet te sturen valt, honger is honger, en gaat ze ook hysterisch huilen als het niet snel genoeg komt! Dus een beetje radeloos, haha Heb ook al gedacht om der gewoon weer om de 3 uur te geven en dan 150cc, maar ben ik weer terug bij af. Maar HA kun je niet verdikken zodat ze meer verzadigd raakt? Gr. En bedankt
Daarbij komt dan ook weer dat ze dus te weinig slaapt, na het flesje is ze 1,5 2uur wakker en spelen, dus op het moment dat ze weer naar bedje gaat slaapt ze 45-60 min en dan is het weer honger, da's ook niet goed voor der lijkt me? Gr
Hoi, Dat is lastig. 5 flessen van 200 ml is een richtlijn. Wanneer een kindje minder drinkt maar verder wel tevreden is en goed groeit is dat ook prima. Drinktempo is verder goed. Friso HA kun je indikken met johannesbroodpitmeel (en vanaf 6 maanden met rijstebloem, alleen zorgt johannesbroodpitmeel niet direct voor meer verzadiging, zeker niet om je dochter al een goed drinktempo heeft. Bij twijfel kan je ook altijd even het cb/huisarts vragen. Groetjes Angelique
Beetje dilemma dus! Dacht ik zelf ook wel een beetje, drinktempo goed, ik bied elke voeding 200ml aan, drinkt niet alles op, wel snel weer honger, dus ik dacht aan meer verzadiging per fles! En ze is ook tevreden met de 5 flessen die ze krijgt, ze vraagt zeker niet om meer! Dus misschien maar gewoon zo laten en dan maar iets eerder een fles geven en nog even een maandje volhouden zo! Bedankt voor het mee denken, Gr