Ik ben nu 7 weken zwanger van ons 2e kindje. Ons zoontje is nu 4,5 maand. Het was voor ons dus een hele schok dat ik zwanger was, maar natuurlijk hartstikke gewenst en zijn we er blij mee! Nu vind ik het enorm moeilijk, zit erg met mijn gevoel in de knoop. Bij ons zoontje ben ik met 39 weken ingeleid, omdat de verloskundige vond dat ik op mijn einde liep. Ik sliep maar een uurtje, had BI en kon bijna niet zitten, lopen of staan. We mochten op gesprek voor de inleiding, de gyn keurde het goed en vond het eigenlijk al te laat. Ze wilde die dag nog inleiden. Mijn man had 40 graden koorts dus hebben we een paar dagen gewacht. Op donderdag was het gesprek en op zondag zou ik ingeleid worden. Prima vonden wij, dus wij lekker naar huis om op de kleine te wachten. Op vrijdag werd ik gebeld, ik moest NU naar het ziekenhuis komen.. Waarom??? Ik heb eds/hms en blijkbaar is er een type waarbij je een grotere kans hebt om te overlijden tijdens de bevalling (30%). Ze vonden dat ik op de hoogte moest zijn van de complicaties die allemaal op konden treden. De arts die ik sprak zei ach ik denk dat het wel meevalt maar ja we zeggen het toch. Niet echt geruststellend 2 dagen voor je bevalling. Ik was vanaf toen niet meer onder behandeling bij de vk.. De bevalling zelf is eigenlijk heel goed verlopen, al vonden ze hem wel iets heftig. Op de nacontrole zei de gyn dat ik goed moest laten onderzoeken of ik dat type heb. Ook zei ze dat ik niet meer bij een vk mag maar ook niet bij de gyn in hun ziekenhuis. Ik moest perse naar het Radboud, omdat die kundiger zijn(haar woorden) Nu heb ik mijn onderzoek gehad en ik heb dat type niet, enorm opgelucht zijn we, al hadden we dat ook al wel verwacht. Toch heb je die wat als in gedachten. Maar nu willen ze (klinisch geneticus) misschien toch dat ik naar de vk ga in plaats van naar de gyn. Ik vind het een beetje vreemd omdat die gyn zei dat dat echt niet meer mocht, ongeacht welk type ik heb. Moet ik mijn gevoel aankaarten bij de gyn of gewoon gelijk doen wat hun zeggen? Ik heb volgende week donderdag mijn eerste afspraak staan
Ik zou altijd mijn eigen gevoel aankaarten! Het is toch altijd jouw gezondheid en daar mag jij toch het fijne van weten. Ik zou het toch even navragen, en duidelijk willen weten. Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!
Heftig zo op het einde van je zwangerschap, gelukkig is alles goed gegaan. Ik zou zeker ook je gevoel volgen en het bespreken met de gyn. En gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk zo snel achter elkaar, hadden wij ook
Bedankt! In het begin vonden we het ff moeilijk, omdat we het totaal niet verwacht hadden. Ook had ik het onderzoek toen nog niet gehad. Nu kunnen we allebei niet wachten! We hopen zo dat alles goed is op de echo....
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik moest tijdens mijn 1e zwangerschap verplicht bij de gynaecoloog in het ziekenhuis onder controle blijven, maar ik heb het als vervelend ervaren omdat ik elke afspraak een andere arts/assistent had. Bij mij was het vanwege astma. Aan het begin van deze zwangeschap heb ik nadrukkelijk gevraagd of ik bij de vk mag blijven. Tenzij er iets ernstigs zich voordoet, natuurlijk. Luister inderdaad naar je gevoel en lichaam!
Eerst gefeliciteerd! Ik moest bij een tweede meteen naar de gynaecoloog. Uiteindelijk nooit gezien, alleen echo's in het zh gehad en gewoon naar de vk. Ook nu met 37 weken zit ik gewoon bij de vk van het zh. Het lijkt allemaal prima te gaan en ik vind het ook wel prettig om niet zo enorm medisch te zijn. Kijk waar jeje zelf goed bij voelt. Bij mij kwam het door mijn dochter en niet doordat ik zelf wat heb, dus dat maakt de keus wellicht anders voor je.