Mijn dochtertje van 2 1/2 heeft last van groeipijn in haar beentjes, Vannacht ook dikke tranen en niet stil kunnen liggen. Hebben jullie een goede tip wat ik kan doen. Zelf masseren is wat ik doe,maar dat helpt ook niet zo veel meer.
oh een hel is dat. ik heb het eerder ook heel veel gehad. een douche kan helpen. en liggend op bed/grond tegen de muur op lopen. dus de benen omhoog.
Ik herken het natuurlijk niet van Lenn, maar heb er zelf wel veel last van gehad.. Een warme kruik op/tussen de beentjes en kussentje onder de enkeltjes.. Werkt bij mij ook als ik gewoon last van m'n benen heb. Succes!
een paracetamol geven als het echt heftig is. Mijn zoon heeft het ook af en toe... vooral op die leeftijd waar je dochter nu zit. ook wakker van de pijn, en niet willen lopen (veel in de buggy) steeds vallen e.d. Nu heeft hij het veel minder maar het kan zo weer terug komen. Ik masseerde zijn benen en voeten altijd en was het heel heftig kreeg hij een paracetamol.
Ik kan me nog herinneren dat ik het ook flink had als kind. Ik kreeg toen de strakke kousen van mijn moeder aan en dat hielp erg goed! Mijn moeder was geopereerd aan spataders en kreeg hiervoor (steun?)kousen, die erg strak zitten, of die je strak kon wikkelen, dat weet ik niet meer. Dit is al wel ruim 30 jaar geleden (ik kan het me ook herinneren, dus was echt behoorlijk ouder dan jouw dochter nu), dus weet niet of dat soort kousen er nog zijn....
ik heb t vroeger als kind ook gehad en nog steeds heb ik t regelmatig. Wat mijn moeder altijd deed was mijn benen masseren tot ze gingen gloeien van de warmte. door de warmte ontspannen de spieren en wordt de pijn ook minder werkt hier nog steeds erg goed als ik weer eens last van groeipijn heb. mijn man is altijd de sjaak tegenwoordig maar dat liever dan niet kunnen slapen van de pijn of mank lopen
herkenbaar, de oudste heeft het nog steeds. Als het echt erg is krijgt hij een paracetamol en beentjes masseren. Been strekken, voetje pakken en tenen naar de knie laten optrekken om spieren wat te rekken.
Hier ook zo eentje.. Was ook een kwestie van masseren en evt paracetamol als het echt lang aanhield. Mijn jochie lag soms helemaal met verkrampte benen in bed. Dan was het een kwestie van been voor been het masseren en strekken. En ondertussen goed warm houden (onder dekbed, kruik ernaast) Was nog pijnlijk voor hem. Maar dan ook wel snel goed daarna. Tenminste meestal.. Soms lag hij een uur later weer hetzelfde. En de dag erna vaak nog wat houterig in zijn lopen..
Groeipijn, is heel erg pijnlijk. Kan het me nog heel erg goed herrinneren. Net als wat de anderen aangeven: benen omhoog, warmte toepassen en wrijven tot je een ons weegt. Toen ik wat ouder werd smeerden mijn ouders er lotion op die warm wordt, was ook wel erg prettig weet ik nog wel. En een paracetamol is echt geen overbodige luxe hoor. Sterkte ermee.