Hallo Wat vinden jullie er van als mensen roken in het bij zijn van iemand die zwanger is of in het bij zijn van een baby of kleine kinderen Heb het dan over als je ergens op visite ben of ze zijn bij jouw mensen uit je omgeving familie vrienden enz.
Ik vind het absoluut niet kunnen! Mensen zouden wel moeten opstaan in de bus om een zwangere vrouw te laten zitten maar rook in je longen (en die van je kindje) laten terechtkomen mag wel..?! Mijn pa en grootvader roken, ze roken ook binnen en ze weten dat als ik zwanger ben of een kindje heb, daar niet mee bij hen binnen kom, tenzij ze buiten gaan roken. We doen zoo veel moeite om gezond zwanger te worden dat ik vind dat het maar een kleine moeite is om daar even rekening mee te houden... Ik ben me er van bewust dat ik wat extreem over ga komen bij sommigen maar er werd naar persoonlijke meningen gevraagd hè...
Ik denk niet iemand het als onbeleefd ervaart als jij zegt dat je het wat vervelend vindt dat er gerookt wordt in jouw/jullie bijzijn en dat je het erg op prijs zou stellen als ze buiten zouden gaan staan. Spreek vanuit de ik-vorm en geef aan waarom je er een probleem mee hebt zonder de andere af te breken. (als je er een probleem mee hebt tenminste...maar dat denk ik wel aangezien je dit topic opent...) Lieve groetjes!
Ik ben niet moeilijk, ben zelf gestopt en hier binnen word niet gerookt en bij vrienden pas ik mezelf aan aan hun huishouden Nu heb ik gelukkig niet veel rokende mensen om me heen maar ben zeker geen zeikerd wat dit betreft. Tenzij t echt blauw staat op verjaardagen, maar dna ga ik gewoon heel snel weer weg
Ik was er heel erg bang voor bij mijn ouders dat zij niet buiten willen gaan roken als ik kom. Eerste 2 weken dat ik wist dat ik zwanger was en zij nog niet, heb ik het maar zo gelaten maar toen ik de eerste keer bij de vk was geweest en zij mij nadrukkelijk vertelde om niet in de rook te gaan zitten heb ik ze gevraagd om niet meer te roken als wij er zijn. Weet alleen nog niet of ze zich er aan gaan houden. Anders ben ik ook heel snel weer weg. Ik vind mijn kleine frummel veel belangrijker nu. Bij ons gaan ze gelukkig wel altijd op het balkon staan.
Mn schoonouders roken, ze zijn sinds ze weten dat ik zwanger ben ook niet meer bij ons geweest das dus al 10 weken, ze weten hoe ik er tegen over sta(roken). En toch roken ze nog flink als ik er ben ze vragen het niet eens erg vermoeiend je stinkt ook zo als je weer weg gaat, Mn partner staat ook niet echt achter me hij zou er ook wat van kunnen zeggen het zijn ouders. Nu ben ik bijna jarig en zullen ze denk ik wel komen als ik niks zeg zullen ze gewoon gaan roken. Ze leven te veel in het verleden vroeger werd daar niet moeilijk overgedaan zeggen ze dan
Ik vind dat jullie in je eigen huis de baas zijn of er wel of niet gerookt word. In dit geval willen jullie het niet hebben...nou dan hebben je schoonouders pech en hebben ze jullie keuze te accepteren! Ik vind wel, dat je schoonouders in hun eigen huis de baas zijn of er gerookt word, je hebt dan natuurlijk de keus om wel of niet te gaan
Ik heb vrijwel geen vrienden of familieleden die roken, dus geen probleem En die ene vriendin die dan wel rookt, probeert er altijd zoveel mogelijk rekening mee te houden. Zoals het hoort!
Mijn ouders roken beiden. Ik heb ze ook verteld dat ik niet meer in de rook mocht zitten van vk. Meestal hielden ze zich hier ook aan. Soms staken ze er toch een op, maar dan stormde ik demonstratief de deur uit om de hond uit te laten, of zette ik de tuindeur open (is niet leuk in januari ). Daarna snapten ze de hint wel. Maar 't bleef jammer dat ze het niet konden laten. Het is dan wel hun huis, dus kan 't ze neit verbieden, maar het is ook hun kleinkind. Gek genoeg, nu de kleine er is roken ze helemaal niet meer binnen als we op bezoek zijn. Bij ons in huis word niet gerookt. Ook niet toen we zelf nog allebei wel rookten. Het viel me op dat we minder rookten als we naar buiten moesten. Nu was ik niet heel erg fel tegen roken tijdens mijn zwangerschap hoor. Zou ook beetje vreemd zijn omdat ik jaaaaren gerookt heb. Alleen ik kon echt niet meer tegen die lucht. Gatverdamme, wat vond ik dat vies. Maar nu ik bevallen ben moet ik zeggen dat het best aangenaam ruikt om naast iemand te zitten die aan het roken is . Maar tot nog toe houd ik me goed.
Mijn vriend, moeder en zusjes roken (mijn vader en ik zijn de enige die niet roken hier) maar no way dat ze dat in mijn bijzijn doen. Ze gaan allemaal naar buiten, zelfs als het regent hangen ze met z'n allen met hun hoofd buiten de achterdeur haha. Ik heb het ze niet eens hoeven vragen, ze vinden het zelf namelijk ook niet prettig om te roken. Mijn moeder zei dat ze ook niet zou roken waar de baby bij is en aangezien de baby er nu ook gewoon bij is (alleen dan in mijn buuk) rookt ze niet. 1 vriendin van mij vond het vervelend dat ze niet kon roken waar ik bij was en die deed er moeilijk over. Heb haar al een hele tijd niet meer gesproken (laat de vriendschap doodbloeden) heb geen behoefte aan zo iemand.
Ik wil niet hebben dat er in mijn huis word gerookt. Nu niet en zeker niet wanneer de kleine is geboren. Bij andere in huis pas ik mij aan. Ik kan moeilijk andere in hun eigen huis verbieden te roken, maar fijn vind ik het niet. Gelukkig komt dit erg weinig voor. Liefs Hummel.
hier word ook niet meer in huis gerookt ik ben sinds 10 weken gestopt en mijn man rookt buiten . waar ik wel mee zit is dat me schoonouders wel roken ook binnen waar ik bij ben ! hoe zou dat gaan als ze een keer op de kleine willen passen ( wat mij betreft liever niet hoor ) dan kan ik ze niet verbieden om in hun eigen huis te roken maar wil er dan niet mij kind bij hebben als ze gewoon roken ..... ik wil ze al zeker niet in mijn huis hebben als we er niet zijn , dus das best lastig he .
Dit is nou precies het probleem wat ik ook heb, schoonmoeder gaat ook 1 dag op de kleine passen ik wil graag dat ze hier heen komt omdat het met het werk niet te doen is heen en weer te rijden, zij zeg ik kom het wel halen oké maar dan geld ook gelijk dat de kleine in een rokers omgeving de dag moet door brengen want thuis rookt ze gewoon wel pff erg vermoeiend.
Als ze niet bij je kleintje rookt is het toch niet erg? Ik bedoel mijn moeder rookt wel bij haar thuis binnen, maar als wij komen gaat ze buiten roken. Ja, je kindje komt in een huis waar normaal gerookt word, maar helemaal vermijden gaat helaas niet denk ik.
Mijn ouders zijn net gestopt met roken.... maar toen ze nog wel rookten en ik met mijn zoontje op bezoek kwam, gingen ze uitzichzelf buiten roken.... Ik vind idd niet dat je het bij een ander kan verplichten wat ze doen in hun eigen huis, maar als ze 1x in de week oppassen op je kind, kunnen ze wel "wat"rekening houden.... toch? Heb je t er met je schoonouders over gehad....? En wat zeggen ze daar dan op....?
mijn schoonouders roken nu ook gewoon naast me op de bank dus waarom zouden ze er dan rekening mee houden als de kleine er eenmaal is ? gelukkig gaat me kleine niet 1 vaste dag naar hun toe , meer een keer op visite met zijn of haar papa ( ik wil er niet meer komen ) . Denk dat het nog wel een probleem gaat worden tussen mij en me man over hoe we dit gaan oplossen hij gaat zeggen dat we het kind er niet altijd uit kunnen houden en dan zeg ik daar op dat hun er wel rekening mee kunnen houden ....... probleempje dus hihihihihi
Ik ben nog niet zwanger, maar maak me daar inderdaad ook druk over. Mijn hele schoonfamilie rookt. Daar staat het dus echt blauw van de rook. Hier rookt iedereen braaf buiten. Ik hoop dat ze het begrijpen en dat ik het niet hoef te vragen...
Ze vinden het nogal overdreven, vroeger was het heel normaal zeiden ze Ik ga het gewoon proberen en als ze naar mij idee toch rookt waar de kleine bij is dan houd het snel op.
Ik dacht echt dat het aan mij lag, dat IK zo een zeikerd was , maar lees dat er dus meer mensen last van hebben en zo te zien vooral de schoonfamilie die er lekker op lost rookt Erg egocentrisch het is ook hun klein kind toch.