enorme 4 maanden productiedip.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mamalief, 19 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb echt gewoon bijna niks meer.
    Ik kolf al 3 dagen en meer is het echt niet geworden. Heb ook al de neusspray voor snellere tsr gebruikt, maar niks helpt.

Wie heeft er ervaring met zo een enorme dip en hoe heb je dit opgelost in hoe veel tijd?

De kleine raakt totaal niet verzadigd en ben genoodzaakt om bij te voeden.
    Ik wil geen kv geven, maar er zit niks anders op.

2. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    niemaanddd??

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Sorry, ik zit inmiddels op 4.5 maand en van een dip is hier geen sprake. Misschien komt die pas bij 4 maanden gecorrigeerd, dat is over 7 weken. Maar ik heb de vriezer vol liggen dus van mij mag hij komen.

Ik hoop dat iemand anders je kan helpen....

4. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben blij voor je dat je m niet gehad hebt en hoop dat je m niet zult krijgen.. Ik word er namelijk enorm onzeker van. Het idee dat de bv zal stoppen is toch wel zwaar. Ik wil het graag nog laaaaang geven.

5. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik heb niet een enorme dip gehad geloof ik, ik had iig wel melk, maar merkte wel dat mijn dochtertje minder verzadigd was.
    Ik voede wanneer ze wakker werd en een uur ofzo later legde ik haar weer aan. Ik voede zo een hele tijd toch heel vaak op een dag en nu wordt het weer wat rustiger.
    Volgens mij is het enige advies wat je al kent; aanleggen, aanleggen, aanleggen en voldoende water drinken en gezond eten.
    Ik hoop heel erg dat je productie weer wordt opgekrikt. Anders misschien een lactatiekundige bellen?

6. anne1979

anne1979 Actief lid

26 feb 2009
    102
    0
    0
    ik heb het ook gehad. er zit niets anders op dan heel vaak aan te leggen. kolven hielp bij mij niet veel. ook doordat ik er een beetje gestresst van raakte, waardoor het er alleen maar slechter op werd. Dus aan de kant met dat ding. Je kindje is de beste kolf die er bestaat. Gewoon een dag of drie/vier tijd nemen om te regelen (dus het liefst ieder uur aanleggen en bij mij hielp 's nachts de baby bij je in bed leggen ook goed. Dan maakt je lichaam het makkelijkst melk aan. Het is even doorbijten, maar dan komt het echt goed. van bijvoeden met kv wordt het alleen maar erger. Ikzelf ben dan bang (ik weet niet of het waar is) dat je kindje minder moeite gaat doen om aan de borst te drinken.
    Heb vertrouwen in je lichaam en in je kindje, dan zul je zien dat je over een paar dagen (net als je denkt dat het niet goed komt) anders tegen de wereld aan kijkt en nog heel lang bv kunt geven.
    succes ermee

7. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Heb ook geen ervaring met een viermaandendip, maar de algemene adviezen zijn:
    *rust
    *veel huid op huidcontact (bloot in bed, in bad, lekker knuffelen)
    *goed voor jezelf zorgen, dus ook genoeg eten en drinken
    *veel samen zijn met je kindje
    *váák aanleggen
    *eventueel tussendoor kolven, mits je daar niet te gestressd van wordt

Adem in, adem uit. Stoppen hoeft absoluut niet :)

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier alleen gemerkt dat ze 's avonds niet genoeg had. Dat heb ik een tijdje opgelost door 's morgens na te kolven en haar dit s avonds er achteraan te geven voor het slapengaan.
    Maar ik weet niet of je er de hele dag tegenaan loopt?

9. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL

Het aanleggen, aanleggen, aanleggen doe ik idd ook, maar mijn dochter raakt gefrustreerd wanneer er dan te weinig of niets uit komt.

10. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen heel erg bedankt voor jullie snelle en hoopgevende reacties. Het is voor mij de laatste dagen moeilijk om positief er tegenaan te blijven kijken. Ik ga gebruik maken van jullie adviezen.

11. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Dat vind ik wel herkenbaar hoor, ik vind bv geven mooi en waardevol, maar heb ook om de zoveel tijd iets van "zucht" het vergt wel wat van me zeg! in die zin dat het lekker loopt en dan ineens lijkt het niet meer lekker te lopen, huilen tijdens het voeden, onzekerheid, vaak moeten voeden, moe zijn enz. En dan na enkele dagen heb ik daar ineens geen last meer van, tot het volgende dipje.

Ken ook wel het stukje dat je dochtertje gefrustreerd raakt. Ik wisselde dan van borst en wanneer ze daar dan na een tijdje begon, wisselde ik weer naar de andere kant en desnoods weer een keer terug, dit is ook wel goed voor de productie. Geef jezelf/jullie een paar dagen de kans. Sterkte!

12. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL

Is het bij jouw ooit zo ver gekomen tot bijvoeden?? Ik heb vanaf donderdag tot en met vandaag in totaal 5 flesjes bijgevoed. Vandaag gelukkig maar 1.

13. anne1979

anne1979 Actief lid

26 feb 2009
    102
    0
    0
    dan gaat het de goede kant alweer op, toch?
    iemand gaf de tip om goed voor jezelf te zorgen. Dat is volgens mij ook heel erg belangrijk. veel slapen, eten en drinken en genieten van je baby. even niets anders. dat helpt echt.

14. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik kamp al een tijdje met een aantal gezondheidsproblemen waardoor ik niet echt kan genieten van deze periode. Ik voed haar nu ieder uur zodat ik haar geen flesje hoef bij te geven, na iedere voeding kolf ik ook nog voor extra stimulatie. Er komt niks uit, maar dat maakt verder niet uit.

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb hem ook heel erg gehad, Irem wilde gewoon niet meer drinken door mijn trage tsr en de spray hielp ook niet geweldig. Uiteindelijk ben ik gered door domperidon tabletjes, 2 per dag en mijn productie kwam eindelijk weer op gang! Meer aanleggen etc. hielp hier allemaal niets.

16. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar heb je de pilletjes gehaald? Zijn ze vrij verkrijgbaar?
    Mijn man is vandaag naar de apotheek geweest en ze wilde het niet geven. Ze zeiden dat het giftig is als een baby dat binnen krijgt via de moedermelk. Mijn dochter heeft 2 a 3 weken geleden wel zelf domperidon zetpil gekregen tegen maagverkramping.

Waar kan ik die domperidon halen?

17. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Ja bij mij is het wel zover gekomen. Het enige probleem of misschien dus geluk was dat ik een flesweigeraar tot vorige week had. Wilde het gewoon niet behalve wanneer we deze om 22.30 gaven (de laatste voeding) wanneer ze half sliep. Eerst deed ik dat met gekolfde melk maar dat kolven brak me ook op en ik ben kunstvoeding gaan proberen, ook een beetje in de hoop dat ze eens door zou gaan slapen. en wonder boven wonder accepteerde ze dit wel. Na 19 weken maakt ze ineens veel minder problemen van de fles. Vorige week had ik zo'n avond dat ik rond 19.00 uur ging voeden voor het slapen gaan en toen begon ze eerst ook een paar keer te huilen, maar was zo moe dat ze in slaap viel, wanneer ik haar weglegde werd ze na 10 min. weer wakker en had dus gewoon nog honger. Dit herhaalde zich een paar keer en toen ben ik gewoon een flesje kv gaan maken uiteindelijk. Dit dronk ze heerlijk en sliep toen eindelijk. De volgende avond had ik dat probleem ineens weer niet (?)
    Ik wilde eerst echt 6 maanden exclusief Bv, maar ondertussen vind ik het het mooi dat ze het meeste bv krijgt en wanneer het uitkomt kv. Ook wanneer iemand even oppast geef ik gewoon de kv mee om te proberen. Ik ben er nu gewoon losser in geworden.
    Juist omdat de afgelopen maanden echt alles op mij aankwam omdat ze geen flesje wilde, ben ik er nu losser in geworden. Wat ze mee krijgt krijgt ze mee en ik wil me niet langer schuldig voelen.

Overdag zou ik zoveel mogelijk zelf proberen te voeden, maar in de avond wanneer je zelf ook toe bent aan wat rust, zal ik als eerste zelf voeden zoals eerder beschreven en mocht ze niet voldaan zijn dan gewoon een flesje geven.
    Hier zullen de echte Bv fans het misschien niet mee eens zijn. Het is hoe je er zelf instaat. Ik ben op een punt gekomen dat ik gewoon mijn best doe (en heb gedaan. De eerste 3 maanden vond ik bepaald niet makkelijk met slapen wat ze moeilijk deed, voeden want ik gebruik een tepelhoedje en ze wilt gewoon vaak drinken en eerst geen fles, het voor het eerst moeder zijn enz ik heb daarin echt mijn allerbest gedaan) en nu ook wel de voordelen zie dat ze bijv. de laatste voeding een fles krijgt en ik eens eerder naar bed kan.
    Ik probeer nu ook overdag een flesje kv te geven en dan kolf ik zelf voor wat in de vriezer, maar vanaf volgende week wil ik voeding afbouwen omdat ik straks weer ga werken. En dat kolven, tja het levert niet meer zoveel op, het kost me veel energie en tijd die ik nu ook weleens wil gebruiken voor andere dingen...

18. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL

Aah bedankt voor je uitgebreide reactie.
    Ik denk dat ik nu wel die richting op ga, maar dat wil ik eerlijk gezegd niet. Ik heb de zelfde instelling als die jij eerst had, namelijk exclusief bv. Ik heb er op dit moment ook echt alles voor over.
    Ik vind jouw instelling nu ook goed, want blijkbaar vind je je rust er wel in. Dat zou ik dan weer wel willen, maar helaas.. ik krijg mezelf niet zover. Misschien ook niet omdat echt iedereeen aandringt om over te gaan op de fles.

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Domperidon tabletjes zijn gewoon vrij verkrijgbaar bij de apotheek. Dat het giftig is voor een baby is onzin; mijn dochter krijgt zelf domperidon in drank-vorm voor haar reflux. En ook op borstvoeding.com staat veel geschreven over het gebruik van domperidon. Ik stond ook op het punt over te stappen naar kv maar dankzij de tabletjes (en mijn dochter die niet uit een fles drinkt ;) ) hebben we de dip overwonnen en nu gaat het alweer maanden prima. Ik slikte er tijdens de dip 2 per dag, daarna overgegaan op 1 en nu ben ik gestopt en het blijft goed gaan.

20. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    meiden,

is die dip standaard met 4 maanden of kan het ook al eerder zijn?
    zoon wil tegenwoordig na voeding van20u om 2130 ook weer aan de borst en drinkt dan echt een hele voeding (om 20u was ik afgelopen dagen niet thuis dus heeft manlief hem ene flesje gegeven van 140 ml en om 2130 beide bosten dus leeggedronken)

Deel Deze Pagina