totdat mijn kindje een maand of 2 was, had hij na iedere voeding altijd een poepluier. Daarna werd het langzaam minder tot soms maar 1 poepluier in de 3-4 dagen. Ineens sinds een dag of 3 geleden produceert hij weer enorm veel poepluiers! een kwartiertje na iedere voeding is het raak! Een enorme volle poepluier! De meeste luiers zijn mosterdkleurig, maar sommigen zijn meer beige/grijzig. Ze ruiken ook zuriger dan normaal, stinken echt. Toch is de consistentie juist wat vaster dan zijn luiers van vroeger, minder waterig dus ik zou niet meteen echt aan diarree denken. Het zou kunnen dat hij last heeft van tandjes, hij bijt overal op en soms gaat hij ook huilen tijdens het bijten alsof er iets gevoelig is. Zou dit "tandenpoep" kunnen zijn, ik weet niet goed hoe die eruit ziet bij BV-kindjes, want het was altijd al dun.
Hoi! Het zou idd kunnen dat je kindje tandjes krijgt, maar ook iets anders. Zolang je niet echt iets aan je kindje merkt, zou ik me er niet druk over maken. Het is wel vaak verschonen, dat is wel minder leuk natuurlijk . Mijn zoontje heeft ook een heel onregelmatige stoelgang. Na de eerste weken, kwam het zo'n een keer per week. Later zat hij op twee keer per week. Nu zit hij op eentje per dag. Maar zolang je borstvoeding geeft, kan dit allemaal. Heel veel succes. Groetjes Mariska
Het kan erg verschillen bij BV kindjes en je zult vaak achteraf pas weten of het idd tandjes waren of niet. Maar dat het beige/grijzig van kleur is, dat vind ik toch een beetje raar. Ik weet eigenlijk niet hoe het bij baby's zit, maar normaal gesproken betekend dat leverproblemen als ik het goed heb..
ja bij volwassenen kan het duiden op problemen met gal/nieren/lever... Mijn kindje is verder niet ziek ofzo, heeft geen koorts. Vandaag was er maar een grijzige luier.. de rest was wel mosterdkleurig. Nou ja ik kijk het nog even aan en anders toch maar de HA bellen
Ok, dan zal het wel goed zijn. Ik weet dat met BV de kleur heel erg mag verschillen, hoor! Zie je al iets in zijn mondje of dat nog niet?
nou ik zie aan de bovenkant een paar witte randjes maar het schijnt zeg maar een beetje door het tandvlees heen, je kant het nog niet voelen. Ja ik dacht ook dat behalve groen en rood alle kleuren mochten bij BV-poep Maar als je googled op grijze poep bij babys dan vind je bijna niks, alleen een paar enge verhalen