Temperatuur

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Cintya, 27 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cintya

Cintya Actief lid

12 jul 2012
    113
    7
    18
    Hoi dames

Kan iemand van jullie mij misschien vertellen hoe het gaat met de temperatuur na de eisprong? Na mijn eisprong is mijn temperatuur 3dagen omhoog opgelopen daarna 1 dag gezakt en de dag later was het weer hoger ik ben er niet in thuis hoe het gaat met temperaturen

Alvast bedankt
    Groetjes

2. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoeveel tiendes van graden verschil is het? Bij mijn schommelt het sinds eisprong tussen 36.7-36.9. Is heel normaal als het elke dag anders is, als het maar niet terugvalt naar je temp vóór de eisprong.

3. Cintya

Cintya Actief lid

12 jul 2012
    113
    7
    18
    Bedankt voor je reactie
    Het was zeg maar 37.3 37.2 37.1 36.8 en vandaag 37.5
    Beetje verwarend dus haha

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoe temperatuur je? Hoe laat elke dag?
    En sinds wanneer ben je ermee begonnen?

5. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ah ok maar dan kan 36.8 je eisprong-dag vanwege de dip en dan daarna 37.5 de stijging ná de eisprong. Dus dan zou 37.5 1dpo zijn. Kan dit kloppen met je eigen idee?

6. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Wat mamalara zegt denk ik ook idd.

7. Cintya

Cintya Actief lid

12 jul 2012
    113
    7
    18
    Ik temperatuur rectaal maar nog niet zolang om er eigenlijk al wat aan te hebben volgens mijn berekening was de eisprong dinsdag dus de temperaturen die ik hier boven noemde was na die tijd daarom vond ik het ook zo vreemd dat het ineens na de 36.8 ging en daarna omhoog

Maar hoe zit het dan als eicel bevrucht is want dan blijft het tog stijgen of niet? Volgens mijn berekening moet ik over ongeveer 10dagen ongesteld worden

8. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Nee aan je temperatuur kan je niet zien of je zwanger bent. Sommige vrouwen krijgen een 3de stijging rond de innesteling, sommige vrouwen krijgen een innestelingsdip rond de innesteling (dit zou bij jou het geval KUNNEN zijn) en sommige vrouwen zien niets aan hun temperatuur.
    Maar alle 3 de scenario's kunnen ook voorkomen als je niet zwanger bent.. Dus je kan echt niet met 100% zekerheid aan je temperatuur zien of je zwanger bent of niet of dat het eitje bevrucht is of niet.
    Je kan alleen zien wanneer je eisprong precies was. En dit kan ook niet eens 100% vast gesteld worden. Even een voorbeeld van mezelf: mijn ovulatie test was positief en pas 2 dagen later steeg mijn temperatuur. Ik dacht dus die 2 dagen na mijn test mijn ovulatie te hebben gehad. Maar bij de eerste echo werd ik toch weer die 2 daagjes vooruit gezet!
    Ik had overigens wel een 3fase patroon (hiervoor niet gehad, had hiervoor 2 maanden mijn temperatuur bijgehouden) ik dacht op 5dpo maar bleek dus achteraf 7dpo te zijn. Kreeg daarvoor geen dip maar mijn temperatuur steeg ineens nogmaals met 0,2 graden en hield aan.

9. Cintya

Cintya Actief lid

12 jul 2012
    113
    7
    18
    Bedankt dames :)

Deel Deze Pagina