Enorme buik, 11+3 zwanger van de tweede!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Monic, 3 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Dames,

Titel zegt t al. Ik ben vandaag 11+3 weken zwanger van onze tweede wonder maar heb echt een enorme buik.

T is niet alleen s avonds, maar ook 's middags echt een ronde bal! Lijk net 6 maanden zwanger! Kon met 6 weken m'n eigen broeken niet meer aan, maar nu lijkt t echt met de dag te groeien!! Dit brengt natuurlijk wat ongemakken met zich mee als snel last van m'n rug hebben en moeite bij opstaan en zitten. Dan denk ik: nu al!!!

Bij de eerste had ik echt nergens last van! Nergens! Totaal andere zwangerschap.

Wie herkent dit?

Als dit nu al zo is, houd ik m'n hart vast voor de komende maanden..

Ps. Zijn niet mn darmen. Kan echt gemakkelijk naar de wc :)

2. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Herkenbaar.. loop een week achter..kaar mijn buik nu had ik bij de eerste met 6 maand

3. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Met dit termijn zit daar nog geen baarmoeder/baby. Je spieren zijn slapper en je darmen/organen verplaatsen zich. Je buik zal dus niet straks extreem dik worden, het verandert gewoon mee.
    Als straks je baarmoeder groeit en er wel een baby zit, schuiven je darmen en organen wel weer een andere kant op.

4. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier juist andersom en daar maak ik me weer druk om.
    Bij de 1e 30 kilo aangekomen en met 14 weken positiekleding.
    Nu bijna 17 weken en de teller staat op -7 en ik zie gewoon niets.

Meest logische lijkt mij dat alles er wat ruimer etc is. Spieren slapper zijn etc.

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik herken het helemaal
    Ben nu ruim 9 wk zwanger van de derde ( zoontje geboren met 18.4 weken) en heb ook echt al een mega buik.
    Eigen broeken passen niet meer, dus maar weer de zw broeken uit de kast gehaald ;).

Het is wat het is denk ik maar, alleen wel onhandig omdat we het nog niet aan iedereen verteld hebben.

6. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Herkenbaar, 17 weken zwanger van de derde en gisteren vroeg iemand hoe lang ik nog moest :p.

7. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Ik denk inderdaad ook dat het "nog" je darmen zijn aangezien de baby nog best laag zit en ongeveer 6 cm is. Sowieso groeit je buik bij de 2e veel sneller dan bij de 1e dus duurt denk ik niet lang meer voordat je buik nog duidelijker te zien is. Lekker genieten!

8. Kate87

Kate87 Bekend lid

11 jan 2017
    636
    595
    93
    Zijn echt je darmen (die hoeven niet vol te zitten om een buikje te kunnen veroorzaken) en andere organen. Je baby en baarmoeder zijn nog zo klein dat die niet voor zo'n buik kunnen zorgen. Met 12 weken kan je je baarmoeder nog niet boven je schaambeen verwachten. Al je organen maken plek en zullen ook weer gaan verschuiven straks als je baarmoeder gaat groeien. Maar je ziet alles beter doordat je buikspieren slapper worden.
    Maar lastig, om met zo'n termijn al zo'n last te hebben!

9. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Herkenbaar. Had ik ook, maar nu met bijna 19 weken is mijn buikje weer wat kleiner. Het zijn echt je darmen, lucht of wat er dan ook maar plaats moet maken voor je baarmoeder. Als het goed is, is je buikje ook wat slapper en merk je straks dat je buikje weer wat steviger wordt zoals je gewend bent van je vorige zwangerschap.

10. Sela~

Sela~ Actief lid

22 apr 2017
    455
    895
    93
    Vrouw
    Niet helemaal waar, mijn bm zat (5e zw) al heel snel boven mijn schaambeen, en nu 2 vingers onder mijn navel.

Hier ook een enorme buik overigens, maar zijn echt je darmen hoor. Hoef je geen last van te hebben, het zijn niet perse volle darmen maar de boel wordt gewoon verschoven.

11. Humava

Humava Niet meer actief

Ik had het ook! Met 12 weken al een flinke buik! Gelukkig is het na week 17 wat minder hard gaan groeien

12. Kate87

Kate87 Bekend lid

11 jan 2017
    636
    595
    93
    Maar je zegt het zelf al, je 5e zwangerschap ;) Je verwacht bij een eerste/tweede en zelfs 3e echt nog niet dat hij al zo hoog zit. Hoe meer zwangerschappen, hoe sneller het gaat, maar zeker bij een tweede kan die dikke buik nog echt niet komen van een baarmoeder, maar dat zeg je zelf ook, hihi

Deel Deze Pagina