Mijn kleine meid heeft enorm veel darmkrampen, ook wordt ze er wakker van en is ze huilerig, ik zie aan haar dat het haar echt vreselijk pijn doet. Ze laat enorm veel winden (ook erg harde! zo hard dat haar billetjes rood zijn) en na de borstvoeding loop ik nog even 10 min rond om haar te laten boeren wat ook echt nodig is want er komen er nogal wat uit! Ik heb vanalles geprobeert, cinababy helpt niet, zelf venkelthee drinken heeft ook geen effect alleen als ik haar een beetje venkelthee uit een flesje geef lijkt het heel eventjes te helpen maar al snel komen de krampen weer terug. Dit gaat nu al een maand lang door en ik vind het echt zo zielig voor haar, heb echt met haar te doen want ze lijkt zo'n pijn te hebben! Heeft iemand hier een truuc voor of een "receptje van oma"? Ik heb echt al veel geprobeert, ik moet ook niet aan haar buikje komen want dan schreeuwt ze het uit, en de huisarts kan niets vinden. Ze vindt het altijd wel erg lekker als ik haar voetjes masseer maar echt helpen doet het niet. Ik wissel tegenwoordig af met fles en borstvoeding en er is speciale flesvoeding voor babies met darmkrampjes maar die is voor 6 mnd en ouder en ik kan hem voor jongere babies niet vinden... Heeft hier iemand hetzelfde gehad en toevallig een oplossing ervoor gevonden? Ik heb wel een pittekruik maar dat mag om eenofandere rede niet bij je baby liggen? Dus ik doe braaf een handoek eromheen en zodra die opgewarmd is leg ik die in haar wiegje erbij of ik leg de kruik even in haar wiegje en leg haar daarna in een opgewarmt wiegje. Maar ik snap eigenlijk niet waarom een pittekruikje niet mag?
je dochter met haar buik vlak onder je kin tegen je borst houden, en dan haar knietjes omhoog duwen. zodat haar eigen knietjes druk geven tegen haar buikje. Het kost \even moeite om haar zo te krijgen, maar je zulkt zien dat het verlichting geeft. overigens zijn de meeste krampjes met 12 weken weg en zo rond de 6 weken het heftigst! lekker in bad doen helpt ook. en de volgende houding: -leg haar op dr buik op je onderarm, met hjaar gezicht in je elleboog. zodat je met je hand op dr buikie zit. op die manier heet ze ook constante druk en dat verlciht
Ja dat laatste heb ik geprobeert maar dat vindt ze niet fijn, je mag gewoon niet aan haar buik komen... Wauw dus ze worden nog heftiger? Ik hoop het niet voor haar, heb nu al zo met haar te doen. Ik ga dat met die knietjes eens proberen kijken of dat helpt. En een badje helpt ook ja maarja om haar nou tig keer per dag in bad te doen is ook zowat hahaha Thanks
ja wij hebben dano weleens 3 keer in bad gedaan in die periode. het was zo heftig. maar ik zou verder niet al teveel gaan rommelen. wat dan erg lekker vond was zonder druk rondjes draaien op zijn buikje. (met de klok mee!) Het kan het heftigst zijn rond 6 weken hoeft natuurlijk niet. sterkte
Mijn tip aan jou! Sab simplex http://www.st-josef-apotheke.de/nederla ... mplex.html Hier hielp ook niks, behalve sab simplex, ik had meteen een heel ander kind.
Nou heb een fles van 120 ml besteld heb ik in iedergeval genoeg. nu maar wachten! Hoop dat ik het vrijdag binnen heb anders maandag of dinsdag... En ja ik heb Saar ook wel eens 2 keer in bad gedaan vanwege de krampjes. neem haar ook regelmatig stevig tegen me aan en dan wieg ik heen en weer onder het tv kijken met mn pink in dr mond en dan wordt ze ook rustig.
Een pittekruik kan heel warm worden en dan je kindje branden, dat is volgens mij de reden dat het wordt afgeraden. Tips voor krampjes: - cinababy van vsm - gaan zitten met je kindje op je knieen en dan met de beentjes "fietsen", dan komt er meer beweging in de darmen Hoop dat je iets vindt wat werkt!
Cinababy heb ik al geprobeerd (zie mn bericht) dat helpt niet. Ga dat fietsen ook maar eens proberen. Maak gewoon van alles een lijstje en ga alles proberen haha hoop dat er iets helpt
hoi marscha mijn ventje had ook enorme last van krampen (na elke voeding standaard 2 uur later enorm krijsen van de pijn). op advies van het cb ben ik abc-dhopilus gaan geven. dit hielp binnen twee dagen. vanaf toen heeft hij af en toe wel last gehad, maar die krampjes waren goed te troosten met wandelen, op je arm wiegen, masseren enz., wat daarvoor echt niet werkte. abc-dophilus kan je bij een reformwinkel kopen, soort poeder (probiotica), een mespuntje-hoeveelheid, die op een theelepeltje met water mengen en naar binnen gieten. sab simplex nooit geprobeerd... succes ieg.
Dank je! Ga ik ook maar proberen als de sab simplex niet werkt... Het fietsen heb ik geprobeert en het resultaat; ze kijkt me eerst aan alsof ik gek ben en vervolgens krijst ze verder... geen succes plus dat als ze krampjes heeft ze al zo met haar benen trappelt dat het lijkt alsof ze voor de tour de france aan het oefenen is... Toen geprobeert haar beentjes omhoog te houden tegen haar buik aan, maar ze is zo sterk dat ik die niet omhoog krijg en als ik echt kracht zet om ze tegen haar buik te houden wordt het gekrijs oorverdovend... dus ook dat maar opgegeven voor de buren een melding van mishandeling doen haha Nog meer tips?
Ja wij gebruikten johannesbroodpitmeel.. dit deden we door de flesvoeding aangezien jij borstvoeding geeft weet ik niet of dit wel een waardevolle tip is maar goed, nu weet je het teminste. Ze zeggen dat het alleen voor het spugen is maar bij ons waren gelijk de krampjes verdwenen! Ook had hij last van verstopping en ook dat was gelijk over.. Voor ons is dit het wondermiddeltje geweest. Alleen las ik later ergens dat het ene kindje er juist krampen van krijg en er een verstopping van krijgt terwijl de ander er van verlost is.. Dus tja.......
Geen tips helaas, hoewel ik ook erg goede verhalen heb gehoord over het Sab simplex spul. Over de pittenzak: Voorverwarmen mag je zowiezo hoor. Dat is geen probleem. Dan ligt je kindje er tenslotte niet bij. Hier doe ik dat dus ook regelmatig. En soms leg ik dus ook de pittenzak over de deken heen, op haar buikje, door de druk en de warmte (goed uitschudden en niet te warm maken) en dan valt ze wat gemakkelijker in slaap. Ik haal de pittenzak wel altijd weg als ik bij haar wegga.
Ja maar ik snap niet wat er gevaarlijk aan is? De kruik moet je inderdaad niet te warm doen maar ze slaapt er zo lekker mee! Mijn vriend heeft een normale kruik dus die heb ik daar een keer bij haar in bed gelegd, nou ze was binnen 2 sec vertrokken met speen en kruik en die kruik heb ik 2 uur later maar even van dr gejat omdat ik het nogal koud had in mijn slaapkamer maarja hoe kan je kind doodgaan van een kruik?
ik denk niet dat je kindje doodgaat van een kruik. tis meer dat ze afraden om loss dingen in het bedje te leggen. zo`n gewone kruik (warmwaterzak?) kan gaan lekken dus dat lijkt me persoonlijk niet handig. ik zou gewoon voor de kersenpittenzak gaan en die na een tijdje weghalen. verder heb ik geen extra tips voor je (ze zijn allemaal al genoemd). alyssa had ook veel last van krampjes en bij 6weken was het idd op zn ergst, daarna zakje het langzaam af en met 12weken was het over. veel knuffelen als ze verdriet heeft is altijd goed. heel veel succes ermee. liefs doris
ja was een warmwaterzak... maar de kruiken zijn beide helemaal goed. de waterzak lekt niet en de pittenzak laat geen pitjes los de hele kruik is nog goed...
Ja wij ook, als je kindje uren lang helpt en dit is de manier om haar stil te krijgen dan is een badje/tummy met alle liefde gemaakt! Ik gebruikte dus wel een pittenzakje, niet te warm natuurlijk en dan legde ik het op de deken.. Nooit niets gebeurd hoor