Enorme darmkrampen en waarom geen pittekruik?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marscha, 29 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier toen ook veel badjes en sab simplex. Ook legde ik een warmwaterzak in een handdoek gewikkeld op haar buikje als ze in bed lag, vond ze heerlijk. Ik bleef altijd wel in de buurt dan, deed 's nachts ook geen waterzak. Wel in de gaten houden dat ie niet koud wordt want dan worden de krampjes weer erger. Drama die krampjes, zo zielig :(
    Sterkte!

2. Marscha

Marscha Niet meer actief

nee lijkt me ook niet, ze zijn tegenwoordig zo voorzichtig! Ze mogen ook niet op hun zij of buik liggen enzo

mijn meiske slaapt als een roosje op dr zij en wil niet op dr rug liggen en als ik soms terug komt is ze op dr buik gedraait of soms alsnog op haar rug. ze is sterk genoeg om zich omhoog te tillen met haar handen (al vanaf de geboorte doet ze dit) dus ik vind het (nu niet meer) zo eng.

dus ik denk dat ik dan maar gewoon die pittekruik ga gebruiken en hem weghaal als ze lekker diep vertrokken is.

3. p1974

p1974 Lid

28 dec 2007
    95
    0
    0
    Hoi,

Ons mannetje heeft ook giga krampen en wij hebben een heel mooi klein pittekruikje gekocht en daar staat wel op hoelang ie in de magnetron mag (in ons geval 1 minuut op 500 watt) en dan voel je zelf wel of het niet te warm is. Ons mannetje heeft er veel aan iig.

Succes liefs p

4. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ja lijkt me ook. Elke kruik is goed en elke kruik heeft wel minpunten.

Als je pittekruik heel is en geen pitjes loslaat is het gewoon een goede kruik en als je warmwater kruik niet lekt is het ook prima lijkt mij!

Dus dat is nu voor mij wel duidelijk,

ben trouwens vandaag voor het eerst naar het consultatieburo geweest, ze lieten me daar ook een methode zien die goed was.

Je legt de baby op haar rug en pakt haar onderbeentjes. dan draai je met haar benen met de klok mee en dan goed dicht langs haar buik helemaal opgetrokken en dan met haar zooltjes langs de bodem en dan weer omhoog dicht langs haar buik.

Werkt enorm goed! Ze ging meteen enorm winden en er kwam een hele vieze luier uit voort! hihi

Misschien eens proberen?!

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ja die houding leer je ook op babymassage. Vinden ze erg fijn. Je kan ook onder de navel met de klok mee rondjes draaien met je vlakke hand. Werkt ook erg goed.

6. Daphne27

Daphne27 Lid

28 okt 2008
    21
    0
    0
    Mijn dochter had ook heel erg last van darm krampjes...Ik gebruik naast cinababy ook sennepeulenthee...gewoon te halen bij de supermarkt(deka) ipv 6 blaadjes doe je 3 blaadjes in lauw water en laat je het even trekken je kan het ook door de flesvoeding geven...bijmijn dochter helpt het altijd na een kwartiertje zie je der gewoon ontspannen en idd ook over de buikje wrijven met de klok mee..en met geduld en liefde kom je ook een heel eind hoor.

Ik gebruik wel een pittenkruik maar doe hem er korter in dat staat aan gegeven op de beschrijving...1 min 20 sec op 1000 watt ipv 2 min.
    Lekker in der slaapzakje in de deken gewikkeld en dan op der buikje leggen. De mijne heeft ook nog de geur van lavendel dat werkt ook ontspannend.

ik hoop dat die kleine dreumes der snel vanaf is

suc6

7. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Hier precies hetzelfde...uuuuren krijsen van de pijn en ontroostbaar!
    Toen ze een week of 6 was kwam er ineens bloed bij haar ontlasting en na wat onderzoeken bleek ze allergisch te zijn voor koemelk eiwit.
    Al die tijd had ze dus ontzettende allergische reacties....!

We zijn nu overgestapt op dieetvoeding en we hebben een heel ander kind!

met andere woorden.....als het héél lang aanhoudt zou ik toch eens aan andere dingen gaan denken als alleen maar darmkrampjes...daar hebben ze ons ook zoet mee gehouden maar bleek dus wel degelijk iets anders te zijn

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Welke voeding gebruik je dan? Van nutrilon heb je de Omneo en die heb je ook voor zuigelingen. Dat is dan de nummer 1. Ik zou als ik jou was zeker geen fv voor kindjes van 6 mnd en ouder gebruiken, die is echt anders van samenstelling en ook moeilijker te verteren. Misschien dat het daardoor juist erger word? Van Friso hebben ze hem ook, en volgens mij ook van het kruidvat en ah eigen merk... En als ze hem toevallig niet in het assortiment hebben kun je altijd vragen of ze het voor je bestellen, daar doen ze over het algemeen helemaal niet moelijk over...

Succes ermee! Ik weet uit ervaring hoe erg het kan zijn!

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Even over de pittenzak; hieronder het persbericht, waarom het dus afgeraden wordt / niet mag:

Waarschuwing om kersenpittenkruik zorgvuldig te gebruiken (N i e u w bericht, meer informatie)
    22 februari 2001
    DEN HAAG (ANP) - De gezamenlijke importeurs en handelaren in
    kersenpittenkruiken hebben woensdag in advertenties in een aantal
    ochtendbladen gebruikers ervan gewaarschuwd zorgvuldig om te gaan
    met die verwarmingselementen. Ze adviseren de kruiken niet te
    gebruiken bij baby's, kinderen, gehandicapten en personen die
    ,,niet doeltreffend'' kunnen reageren.

Recent zijn in Noord-Brabant enkele baby's gewond geraakt
    doordat een kersenpuittenkruik spontaan in brand vloog. Het gaat om
    stoffen zakjes die zijn gevuld met kersenpitten. Opgewarmd in een
    oven af magnetron dienen ze als alternatief voor de warmwaterkruik.

De Keuringsdienst van Waren stelt een onderzoek is. Wanneer dat
    is afgerond, staat nog niet vast. Volgens de dienst doen gebruikers
    er goed aan de waarschuwing in de advertentie ter harte te nemen.
    Deze instelling is het met de importeurs eens dat het beter is de
    pittenzak in de oven te leggen en niet in de magnetron.

De kruik is alleen bedoeld om een bed op te warmen. Het is niet
    verstandig de zak met pitten in het bed of het wiegje te laten
    liggen, aldus de advertentie.

Bron: ANP

10. Daphne27

Daphne27 Lid

28 okt 2008
    21
    0
    0
    ok das best link ja

1 voordeel gelukkig gebruik ik hem neit meer ze heeft het nu warm zat van der zelf en de darmkrampjes zijn ook over gelukkig....

hij ligt nu voor de zier in der bedje...het is namelijk een teddybeer ook

11. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik gebruik hem niet ;) ben die voor 0 mnd nog aan het zoeken.

12. Marscha

Marscha Niet meer actief

Hoe kan een kruik nou in de fik vliegen als het er eenmaal inligt? als je hem te heet opwarmt kan me dat voorstellen, dan vliegtie in de fik. Maar als hij warm is en je gaat hem gebruiken koelt hij eerder af en lijkt me dat er dan geen kans is tot ontvlaming?

Ik geloof niet zo in dat in de fik vliegen... Ik geloof wel dat je goed moet uitkijken dat er geen gaatjes inzitten want in de pitjes kan je kindje stikken... Maar dat moet je gewoon goed in de gate houden en haar niet te lang alleen met zo'n kruik houden.

Gewoon eruit halen als ze goed vertrokken is lijkt mij?

13. Daphne27

Daphne27 Lid

28 okt 2008
    21
    0
    0
    ik heb het ook niet ervaren als gevaarlijk en het is ook voor het eerst dat ik dit hoor en mijn kraamhulp heeft er ook nix van gezegt dat het gevaarlijk kon zijn en die zijn meestal als eerste op de hoogte van zulk soort dingen.....
    En eht gevaar van een gewone kruik is dat hij lekt vervolgens komt dat hete water in het bedje van je kleine en verbrand ze der eigen ook....

en de gewone pittenkruiken die de mensen al jaren gebruiken vliegen ook niet in de fik en is hetzelfde principe lijkt mij.

Maar goed daar integen word het niet voor nix onderzocht...we gaan het zien.

14. Marscha

Marscha Niet meer actief

ja naja tegenwoordig is alles gevaarlijk dus ik doe er niet zo in mee, je moet gewoon logisch nadenken en altijd op blijven letten met kinderen. ik heb haar ook nog gewoon op haar zij liggen hoor en soms als ik wakker word is ze op haar rug gedraait of op haar buik en slaapt ze gewoon verder, doe geen moeite om haar om te draaien ik kijk gewoon of ze nog leeft en laat haar lekker slapen hahahahaha :)

15. Daphne27

Daphne27 Lid

28 okt 2008
    21
    0
    0
    een kind op voeden is ook nix anders dan op je gevoel afgaan lijkt mij....iedereen kan je met raad en daad bij staan maar jij als moeder zal het moeten doen en je krijgt nou eenmaal geen handleiding mee bij de geboorte....al zou het soms wel makkelijker zijn hahahahha.

dit geld voor alles voor de kruik voor de voeding alles.
    Mijn kleine had zoveel honger steeds dat ik ben gegaan naar flesvoeding met rijstenpap aan dikken...mag officieel pas vanaf 4 mnd maar zij doet het er top op en slaapt lekker de hele nacht door. dus jammer voor het cb ik ga der mee door haha...

16. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ja ik moest haar wakkermaken van de kraamzorg voor voeding, heb ik dus nooit gedaan. ik hoor wel wanneer ze honger heeft en snachts slaapt ze nu lekker door hoor, ze is zo 7 a 8 uur lang vertrokken! Heerlijk.

Alleen het inslapen is lastig met die krampen...

En ja een gebruiksaanwijzing zou wel handig zijn alleen ik zou het niet willen ik denk dat mijn dochter dan 12 boekdelen van 300 bladzijdes zou hebben hahahahahaha

17. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    heb niet alle antworoden gelezen, dus misschien ben ik spuit elf:
    maar wij hadden de cosi-bag gekocht. Zelfde idee als kersenpitten-zak, alleen dan veilig. Zit geloof ik lavendel en andere kruiden enzo in. Er kunnen daar geen zgn hot-spots in ontstaan (ineens heel hete stukken), wat bij die kersenpittenzakken wel kan gebeuren!

Succes!

18. Marscha

Marscha Niet meer actief

oke! misschien even kijken,

Vannacht in iedergeval de pittekruik gebruikt, en zelf in slaap gevallen :oops: dus in de ochtend lag hij er nog in.

Blijkbaar was dat nodig om alle krampjes er helemaal uit te halen want eerst poepte ze door de pamper heen het bedje onder.

al goed, verschoond en wel aan de borst gelegd... poepte en plaste ze alle kleren onder en mij + mijn bed...

Ik denk ik ga haar mooi niet meer verschonen, doe haar wel meteen in bad.

Jeejj en jawel hoor, hele verschoonkussen onder!

Toen had ik haar vast om de hoes van het verschoonkussen af te halen, het kussen af te nemen met een doekje en er een handoek op te leggen eventjes voor als er nog meer uitkwam.

en jawel hoor ik had de handdoek nog in mn hand en ze poepte en plaste mij heeelemaal onder! (lees: het droop langs mn benen naar beneden met klontjes en al!)

En daarna nog even fijn op de schone handdoek die ik op het kussen had gelegd...

:) Ik hoop dat de darmkrampjes er nu uit zijn!

Daarna lekker in bad gedaan en er kwam niets meer uit.

Na het badje nog even aan de andere borst gelegd en ik hoorde haar pruttelen in haar luier maar toen ik keek waren het blijkbaar nog wat windjes.

Ik heb haar daarna wakker en wel in haar bedje gelegd omdat ik ECHT even moest douche. maar onder de douche hoor ik haar gehuil niet en ze huilt altijd na een tijdje als ze zich verveelt, en is nog nooit in slaap gevallen zomaar.

Dus ik heel erg opschieten, snel alles gewassen en als een speer weer naar boven toe...

...lag madam er heel vredig bij al slapend en wel!

Alsof ik er ineens een heel ander kind voor terug heb gekregen! Ik kan nu rustig dit berichtje plaatsen en hierna mn ontbijt maken en aankleden enz enz! Super!

Dus mijn idee van een pittenkussen: DOEN!

(alleen dan niet in slaap vallen :oops: en wel weghalen als ze lekker in dromenland is)

19. Marscha

Marscha Niet meer actief

oh ennehh... de pampers zijn verbannen van mijn boodschappenlijst! De goedkope C1000 luiers zijn de enige die haar hoeveelheden poep in de luier houdt en niet lekt.

Pampers zijn al duur en als ik ze dan elke 2 uur moet verschonen ben ik dezelfde week alweer blut

20. Ntombi

Ntombi Actief lid

8 jun 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    Wat heerlijk dat je meisje nu van de krampjes af lijkt te zijn. Hoop voor je dat het zo blijft.

Deel Deze Pagina