Ontzettend boos ben ik, op mijn man. Zo boos dat ik niet herken van mezelf. Mijn man gaat nl op een vriendenvakantie tijdens de verjaardag van 1 van onze kinderen. In de leeftijdsfase waarin die dag dé belangrijkste dag van je leven is. Aldus mijn man neem ik het te zwaar op, maakt hij het wel goed met ons kind en is zo’n groepsvakantie met veel andere mannen sowieso lastig te plannen. Ik ben eigenlijk niet voor rede vatbaar, dat is ook niet goed dus moet dringend even afkoelen. Maar echt, ik kan niet begrijpen dat je dit als ouder van een jong kind ( leeftijd tussen 5 en 10) in je hoofd haalt. Hoe zou jij reageren?
Als dit niet in overleg zou zijn gegaan zou ik echt not amused zijn. Zou het sowieso echt niet leuk vinden, maar kan me echt niet voorstellen dat hij überhaupt op zo’n idee zou komen. Tijdens mijn verjaardag overigens helemaal prima als hij dat wil.
Ik zal je zeggen dat ik in staat ben de sloten te veranderen en z’n spullen te pakken als hij gaat. Zó buiten mezelf van woede ben ik….
Eens met je man. Wij vieren vaak de verjaardagen van de oudste en jongste vaak samen, dus dat is nooit op de dag zelf. Op de dag zelf wel een klein feestje thuis, maar dat ook prima zonder man, lijkt me.
O ik kan mij dit helemaal voorstellen. Nu het niet mijn situatie is kan ik nuchter genoeg zijn dat ik hem niet daadwerkelijk buiten zou zetten, maar een paar weken doodzwijgen zeker. Maar nogmaals, als ik in de situatie zou zitten zou ik zeker zo kwaad zijn. Overigens, mijn kinderen zelf ook!
Jouw boosheid snap ik heel goed. Snap niet dat het überhaupt in zijn hoofd opkomt. Een groepsvakantie met andere mannen is sowieso lastig plannen. Inderdaad zou ik zeggen, die datum kan dus ook niet want dan is ons kind jarig, dus succes met het zoeken naar een datum dat wel iedereen kan. Met de andere mannen wordt kennelijk wel rekening gehouden met afspraken die ze hebben toch?
Eens met je man. Wij vieren de verjaardag nooit op de dag zelf. Heb de kinderen zelfs op hun verjaardag naar mijn schoonouders laten gaan. Omdat we het 2 dagen hadden gevierd. Als hij nou een dag prikt om alleen met zn kind voor de verjaardag wat leuks te doen, lijkt mij super Ik maak mij daar ook echt niet druk om, op de dag zelf doen we er iig zelden echt wat aan doordeweeks: kind naar school, man naar t werk... dus tegen de tijd dat iedereen thuis is, zijn ze moe en hongerig
Mijn man is standaard vrij op de dagen dat onze kinderen jarig zijn. Het zou niet in hem (en mij) opkomen om dan op vakantie te gaan met een stel vrienden…
Ik zou daar ook niet heel blij van worden (lees, boos.) Je zou toch denken dat je man weet wanneer zijn kinderen jarig zijn en dat soort uitstapjes eerst met jou overlegd on te kijken of agenda technisch ook voor jou uitkomt? Ik weet eigenlijk niet hoe je dit op moet lossen, ik ben blij dat ik getrouwd ben met een man die de speciale data weet van zijn gezin. Ik heb trouwens wel een keer gehad dat mijn man terug kwam van een reis op de verjaardag van onze jongste die toen 5 werd, maar dat hebben we wel overlegd met elkaar en met haar. Veel succes om dit op een goede manier opgelost te krijgen.
Ik vind het een tikkeltje overdreven maaar zou met name boos zijn omdat hij het niet afgestemd heeft met jou kennelijk….
Ik zou het niet heel erg tof vinden en dat ook duidelijk aangeven. Maar het zou hier ook altijd vooraf besproken worden, en dan zou het ook gewoon niet gebeuren. Maar ik begrijp dat jouw man al gewoon gepland heeft zonder overleg. Dat laatste zou me dan eigenlijk nog meer dwars zitten dan de timing… Buiten dat vieren wij hier bv de verjaardagen samen van de twee oudsten. En we vieren verjaardagen sowieso in het weekend en zelden op de dag zelf. En mijn kinderen snappen dat ook prima. En op de dag zelf besteden we er absoluut ook veel aandacht aan, maar uiteindelijk zitten ze dan wel zelf de hele dag op school en man moet ook gewoon werken. Dus ik zou er niet woedend over zijn, hooguit wat geïrriteerd dat hij het in zijn hoofd zou halen. Als zoiets hier zou gebeuren (wat eigenlijk niet kan, want hij overlegt dat soort dingen dus altijd), dan zouden we dat ook oplossen en de feestelijkheden verplaatsen. Ik zou wel ronduit pissig zijn als hij al plant/boekt zonder overleg.
Ik wist dat ze we zouden gaan in periode X en er kwam een data pol waarin hij de enige afhaker was op een bepaalde datum en daar is hij voor bezweken.
Ik zou echt wel boos zijn. Maar daarna zou ik me de volgende dingen afvragen: - Hoe vaak gaat hij met vrienden op vakantie? - Hoe vaak laat hij het afweten als vader? Als dat gewoonlijk nooit negatief is, dan is dit een punt van lering voor hem en volgende keer beter.
Zonder met jou te overleggen? Ik zou ook not amused zijn. Ik vind veel dingen prima; maar wel in overleg!
Ik zou dat ook echt niet kunnen waarderen. Op mijn verjaardag helemaal prima, maar niet op die van de kinderen en zeker niet zonder overleg.
Ik zou hier geen problemen mee hebben. Het vieren van verjaardagen op de dag zelf gebeurd hier sowieso nauwelijks, in elk geval niet groots met vrienden en familie, doordat dit vaak op een doordeweekse dag of werkdag valt. Wij zijn gewend aan het aanpassen van het feest naar een andere dag en dat is echt ook geen punt.
En was het de enige datum dat er maar 1 afhaker was? Of was er geen enkele datum zonder afhaker? Mij zou het bijvoorbeeld ook nog uitmaken wat kind er zelf van vind, is het in een schoolweek? Of weekend? Kan je man over en weer komen?