Werk dilemma

Discussie in 'De lounge' gestart door Patatje1982, 31 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patatje1982

Patatje1982 Actief lid

31 dec 2014
    449
    229
    43
    Vrouw
    #1 Patatje1982, 31 mrt 2022
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2022
    Ik verwacht over niet al te lange tijd een vast contract voor onbepaalde tijd bij mijn huidige werkgever. Is me mondeling al toegezegd. ze willen met absoluut niet kwijt. Heb nu een jaarcontract. Heb het er prima naar m’n zin.

Mijn ex werkgever heeft me weer gecontacteerd om bij te “praten”. De reden waarom ik vorig jaar ben vertrokken is er niet meer, dus ik voel hem aankomen; ze komen met een voorstel…..
    Misschien wel een “offer I can’t refuse”.

Maak me nu al druk, terwijl ik niet eens weet wat er gaat komen. Maar kan het moeilijk van me afzetten. Het feit dat ik me er druk over maak, zet me ook weer aan het denken. Ik wil de koffie date ook niet afzeggen. Ben oprecht benieuwd hoe het mijn oud collega’s en bedrijf vergaat.

Zijn er mensen die na een jaar weer terug gegaan zijn naar hun oude werkgever? Was dat een goede zet of had je dat nooit moeten doen? Heb je de keuze met je hart of me je verstand gemaakt?

Ik weet dat een eventuele keuze uiteindelijk bij mezelf ligt, maar ben toch op zoek naar wat ervaringen.

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Je geeft aan dat je het naar je zin hebt op je nieuwe werk. Dat is al heel veel waard. Er is destijds waarschijnlijk een goede reden geweest waarom je weg bent gegaan bij je oude werk. Wij weten niet wat die reden is geweest, maar ik zou dan niet zomaar terug gaan, ook al is de reden er niet meer.
    Je kunt bij je contractbespreking altijd de voorwaarden bespreken, als je daar niet tevreden over bent. Zouden de arbeidsvoorwaarden de enige reden voor je zijn?
    Ik denk dat je goed moet beseffen dat nu weg gaan bij je nieuwe werk ervoor zorgt dat je daar niet snel terug kan komen als je oude werk alsnog tegen valt.

Ovrtigens had ik een collega die na een maand weer terug kwam en vervolgens wederom een paar jaar heeft gewerkt, dus het kan wel.

3. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb ook wel een paar keer meegemaakt dat iemand weer terug kwam na een tijdje, op zich niet raar hoor.Alleen zou ik dan kijken naar de voordelen, een hoger salaris is leuk maar vastigheid is ook veel waard en je hebt het nu ook naar je zin.De reden van je vertrek bij je vorige werkgever is weg zeg je maar zou die werkgever je ook een vast contract aanbieden of begin je weer met een tijdelijk contract?Praten kan altijd ,je kan dit tijdens de contractbespreking met je huidige werkgever ook aangeven dat je vorige werkgever je terug wil,misschien levert het je een salarisverhoging op...Succes en maak je niet te druk,je zit nergens op een schopstoel nu.

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    De reden van vertrek is weg.. ik ben wel benieuwd wat die reden dan was. Een persoon die zn werk niet doet of pest, een manager met een nare stijl van leidinggeven... ze hebben allemaal een bepaalde bedrijfscultuur nodig waarin dat blijkbaar mogelijk en acceptabel was.. daar zou ik niet meer naar teruggaan.

Berte, Dubbelgeluk en TotalBella vinden dit leuk.
  5. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Praten kan altijd en nee is ook een antwoord. Als je wel terug zou gaan dan zou ik wel meteen een vast contract willen en even goed onderhandelen over het salaris.

ik weet niet wat er heeft gespeeld maar is het niet zoals teruggaan naar je ex?

6. Patatje1982

Patatje1982 Actief lid

31 dec 2014
    449
    229
    43
    Vrouw
    De reden van vertrek was idd mijn manager met denigrerende trekken richting vrouwen. Hij is daarom 2 maanden terug ontslagen.

7. Patatje1982

Patatje1982 Actief lid

31 dec 2014
    449
    229
    43
    Vrouw
    Dat dus inderdaad. Zei ik gisteren ook nog tegen mij man; net alsof je terug gaat naar je ex.

Maar ik ga het inderdaad horen en niets meteen beslissen. Gaat me niet eens om een bepaald salaris. Meer om de liefde die ik heb voor dat bedrijf na 10+ jaren daar. Dat heb ik bij mijn nieuwe bedrijf nog niet echt kunnen op opbouwen door het vele thuiswerken door Corona. Ik heb nu 500 collega’s waarvan ik er misschien 30 live heb gezien nu. Heb hele stukken van de gebouwen gewoon nog nooit gezien.

Mocht het tot een daadwerkelijk voorstel komen dan neem ik het mee in de contractonderhandelingen. Heb mijn huidige manager vorige maand al laten weten dat als het bedrijf serieus is, ze op korte termijn moeten handelen aangezien de markt open ligt en er genoeg kapers op de kust liggen.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ik ben teruggegaan, maar wel een iets andere situatie, want mijn baan zou ophouden doordat het bedrijf ging verhuizen naar Roemenië. Geen spijt van gehad, mijn manager vroeg om mij en bood mij een vast contract en het salaris dat ik wilde.

Deel Deze Pagina