Eens. Als mijn werk een paar dagen meetings organiseert, is dat bijna altijd in een ander land en ben ik een paar dagen weg. Dan gaan ze echt niet 100-en mensen af om te kijken of er geen kinderen in die periode jarig zijn. Ik zou er wel heel veel moeite mee hebben, maar ik denk niet dat ik daar onder uit kom. Maar ik vind werk wel echt iets anders dan een vakantie. Dit kan hij inplannen, ik zou mijn poot stijf houden, dan maar opnieuw beginnen een dag plannen óf met mijn partner overleggen.
Ik ben heel flexibel, maar ik zou het echt niet waarderen. Mijn man gaat regelmatig met vrienden weg, maar we overleggen altijd of de periode past. Maar eigenlijk is het totaal niet relevant of ik of wie dan ook het erg zou vinden. Het is overduidelijk dat ts het heel erg belangrijk vindt en aangezien je samen door het leven gaat hou je daar dan rekening mee. En dus ga je niet met je vrienden op vakantie tijdens de verjaardag van een van de kinderen omdat je vrouw daar heel veel waarde aan hecht.
Nee totdat je kind jankend op de bank zit omdat jij er een week niet bent en ook niet met zijn over haar verjaardag…. maar spreken je over een paar jaar wel weer
Ik denk dat we missen waar het om gaat? Het gaat niet om de verjaardag maar overleg. TO, ik begrijp je woede! Ik snap niet dat hij het nog verder kon plannen. Ik zeg eerlijk, ik zou het jammer vinden als mijn vriend er op de verjaardag van ons kind niet bij zou zijn. Het voelt toch als een soort gemis
Ik zou dit absoluut niet akkoord vinden. Als hij een en ander had overlegd en ook met kind had gesproken, zou ik enigszins coulant kunnen zijn, maar zonder overleg is een absolute no go. Er zijn allerlei redenen waarom je niet aanwezig kan of wil zijn op de verjaardag van je kind, maar al die zaken moeten of noodzaak of besproken zijn. Maar ik vind het ergst dat hij weet dat jij hier waarde aan hecht en dat hij daar compleet aan voorbij gaat.
Dan maakt de sloten veranderen en ‘m eruit schoppen het vast veel gezelliger… Prima om er boos over te zijn, er samen over te praten en misschien toch aan hem te vragen het anders te organiseren als het kind zo erg aan de verjaardag hecht. Maar zo woest worden gaat me te ver.
Oh, ik dacht dat hij nu al op wintersport was geweest met vrienden (dat dat een jaarlijks terugkeren iets is) en nu de volgende vakantie gepland had. Verkeerd begrepen dus
In dit verhaal is manlief er dan ook niet bij. Ts heeft aangegeven dat er binnen de familie in de weekenden rondom de verjaardag van hun kind, meerdere andere verjaardagen zijn en dat verzetten dus ook niet echt een optie is.
Ik zou heel boos zijn. Mijn vriend vindt de man van te ook een lamlul. Een verjaardag is voor een kind één van de meest belangrijke dagen van het jaar. Wij vieren het ook vaak op een andere dag in een weekend rondom de verjaardag, maar als gezin áltijd op de dag zelf. Dan krijgen ze de cadeautjes en gaan we uit eten naar een restaurant naar keuze van de jarige. En als één van ons liever op vakantie zou gaan, zijn ze zwaar teleurgesteld. Die dag is DE dag een andere dag is leuk, maar niet de echte verjaardag. Als ik ts was vierde ik het dan ook zonder man, maar mijn hemel wat zou ik teleurgesteld in hem zijn. De vergelijking dat bij werk of scheiding ook niet samen gevierd wordt slaat natuurlijk nergens op, want dat zijn andere omstandigheden, waar niet bewust voor gekozen is.
Maar @Kraanvogel vind je kind het ook erg? (Of heb je dat nog niet getoetst dat kan ook) Hebben jullie al een idee hoe het op te lossen? Want wat anderen er ook van vinden/doen dat maakt weinig uit. Jij bent boos en voelt je niet belangrijk (en je denkt ook dat je man je kind/bij jullie zijn niet belangrijk vindt) en dat mag gewoon natuurlijk, dat snap ik prima. Maar jullie moeten nu wel samen tot een compromis komen.
nou dat hoeft toch helemaal niet zo te zijn. Ik heb 3 kinderen en hier is dat nog nooit zo gegaan hoor Het ligt toch maar net aan je gezin, gewoonten, tradities, kind weet ik veel wat?
Ik kan me niet voorstellen dat er oudere kinderen zijn die het helemaaaaal prima vinden als 1 ouder helemaal niet aanwezig is op de dag zelf overigens als jouw kinderen dat niets uitmaakt, tsja dan zal het wel prima zijn… maar om van te voren al te zeggen dat een verjaardag van een kind niet belangrijker is dan een vrienden vakantie vind ik heeeeeel bijzonder
Mijn 7 jarige vindt dat inderdaad helemaal prima. Sterker nog: dit jaar gaf ik aan dat hij niet naar voetbal training hoefde maar dat wilde hij perse op zijn verjaardag: mama we vieren het toch zaterdag en vrijdag. Nu trakteren en pizza bestellen is genoeg (en de cadeaus) We hebben hem dus effectief 3 uur gezien die dag En dit jaar is zijn vader op de dag zelf dus naar de Grand Prix. Dat hebben we met hem overlegd voor mijn man ja zei. En hij vond het prima om die dag met mij iets te gaan doen/week later te vieren met familie en kinderfeestje. Dus nee, hier is dat echt geen probleem. Maar ik moet wel zeggen dat het kinderfeestje wel echt heilig voor hem is. En dan zijn we er beide uiteraard bij. Ik denk niet dat je zo zwart wit kan stellen dat het voor iedereen, elk kind, alle gezinnen zo is. Maar ik snap best dat het in sommige gezinnen wel belangrijk is dus samen besluiten en in overleg lijkt me wel een must. Zoals ik aangaf werd er niet door mijn man bijna eens een weekend weg gepland toen het kinderfeestje van de oudste was. Ja toen ging hij dus niet. Die doen we samen. En we overleggen sowieso. Dus hoe de man van ts het heeft aangepakt is sowieso niet ok.
Oh, ik zou ook erg pissig zijn hoor! Zowel mijn man als ik gaan regelmatig met vrienden naar het buitenland, maar de ongeschreven regel hier is dat we dat niet doen in de schoolvakanties en op verjaardagen van de kinderen. Zo is mijn man niet met zijn vrienden meegeweest toen onze zoon 6 werd. Hij heeft dit uit zichzelf al afgezegd. In de meivakantie gaat hij ook niet mee met zijn vrienden (zou ook lastig worden omdat wij dan zelf al op vakantie zijn). Een aantal van die vrienden trekt zich niets van het gezin thuis aan en die gaan dus altijd weg zonder overleg. Dat heeft al de nodige ruzies met hun vrouw opgeleverd. Dus ik begrijp TS heel goed, op vakantie met vrienden is prima, maar overleg gewoon even. En daarnaast, waarom is de verjaardag van jullie zoon minder belangrijk dan de redenen waarom de andere vrienden op andere data niet kunnen? Weet je man überhaupt wat die redenen zijn? Wie weet zijn de kinderen van zijn vrienden dan wel jarig?
oke, maar die dag heb je hem dus wel gezien en hebben jullie gezellig pizza gegeten ed… met de grand prix is vader dan de gehele dag weg? Dus hij ziet hem geen 1 minuut die dag? En idd, jullie doen het in overleg en betrekken ook je kind erbij, dat vind ik sowieso al iets heeeel anders als de man van ts, die peert hem gewoon zonder overleg en zegt in principe eigenlijk, jullie zoeken het maar uit wat je ervan vind ik ben weg tabee!
Ja, hij is daar een weekend. Dus die dag ziet hij hem niet. Dat is de dag van de race. De volgende dag wel. Maar een bijzondere kans om als (groot) fan aanwezig te zijn en ook niet iets wat je veel vaker doet en bla bla dus ja, wil ik hem ook wel laten doen. Mijn man gaat overigens bijna nooit weg. Misschien speelt dat ook nog mee
Ongezellig zeg haha wel leuk voor papa! Nja goed zolang jullie kind het prima vind is het goed. ik persoonlijk denk alleen niet dat er heel veel kinderen zijn die het niks interesseert, maar dat is mijn mening