Enorme discussie met man over kinderverjaardag

Discussie in 'De lounge' gestart door Kraanvogel, 23 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja dat kan, ik denk persoonlijk juist dat kinderen zulke dingen prima snappen. Maar ik ben wel eens dat het aan het kind ligt. Ik denk dat mijn middelste van 5 het anders zou vinden :)

femkes en Biny vinden dit leuk.
  2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Oké maar snappen is iets anders dan het niet vervelend vinden….
    Als ik zeg dat hij niet kan eten in de ochtend omdat ik geen brood heb, snapt hij dat prima, neemt niet weg dat hij gewoon honger heeft en nog steeds wil eten en dus graag brood wil maar goed.

Idd, ieder kind is anders, daarom reageerde ik ook zo fel op de opmerking (niet van jou) dat iemand zonder kinderen nu al zo stellig kan zeggen een kinderverjaardag echt niet belangrijker te vinden dan een vakantie met vrienden…

dat weet je pas als het zover is

NiVa0230, Sado en suus1983 vinden dit leuk.
  3. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja in het geval van mijn kind kan ik met 99% zekerheid zeggen dat hij dat echt niet vervelend vindt. Maar dat is mijn kind dus :roflmao:

JupitR en Biny vinden dit leuk.
  4. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het hier zo zou gaan:
    "Is papa er dan niet?"
    "Nee, klopt"
    "Krijg ik evengoed cadeautjes?"
    "Zeker weten"
    "Oke, dan vind ik het niet erg"

Iertje81, Amaranthas, Suzy85 en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Precies dit....
    Mijn man is al 4 of 5 keer niet bij de verjaardag van mijn dochter geweest.
    Er komt visite, er is taart, cadeautjes, slingers.... Dan maakt t echt niet uit hoor.
    En als papa dan nog een cadeautje meebrengt als hij terugkomt is het dubbel feest.

Maak je niet druk.

Linnidee, Suzy85, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Nee ik zou dit echt niet accepteren. Dan maar een jaartje geen vakantie met vrienden. Afgelopen jaar met de verjaardag van m'n dochtertje hadden m'n zussen geregeld om samen met onze moeder s middags met elkaar te gaan lunchen. (Dochter is op dezelfde dag als mijn moeder jarig.) Zelfs dat heb ik niet gedaan. Ze is altijd in de vakantie jarig, man neemt elke kinder verjaardag vrij en dan zou ik er niet zijn! Mij niet gezien ;)! In goed overleg begrepen ze dat ook, en dan is het nog niet eens m'n man!

Ik zou echt heel duidelijk naar hem zijn, misschien wel even wachten tot je boosheid een beetje is gezakt.
    Succes!

suus1983 en Sado vinden dit leuk.
  7. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik lees hier best een aantal keer dat mensen altijd/elk jaar vrij nemen van hun werk op de verjaardag van hun kind. Maar ik vind dat best zonde. Zit mijn kind op school, vieren we het een andere dag (wij vieren nooit op de dag zelf behalve als een kind op zondag jarig is omdat anders niemand komt want doordeweeks werkt iedereen en op zaterdag sport iedereen) Zit ik de hele dag thuis om me heen te kijken omdat mijn kind jarig is. Ik heb niet heel veel vakantiedagen dan ben ik liever een dag extra in de vakantie vrij om wat met ze te doen.

Of zijn degene die dat hier zeggen dat ze elk jaar vrij nemen mensen die nog geen schoolgaande (en sportende, mijn oudste wil ook gewoon altijd naar voetbal) kinderen hebben?

(Dit is een nieuwsgierigheid vraagje heeft verder niets met de situatie van ts te maken :) Maar ik vroeg me dat af tijdens het lezen van dit topic)

Minoesje, Gewooniemand, JupitR en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.122
    113
    Home

Ja precies
    Sommige hier reageren alsof die verjaardag heilig is

nelta vindt dit leuk.
  9. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Nee het gaat erom dat er gezegd word dat ze zich niet voor kan stellen dat bepaalde mensen geen dagdeel vrij zijn en niet 19 uur achter elkaar kunnen werken.

Eerlijk gezegd zou ik niet weten waarom ik mij aangevallen zou moeten voelen, ik ligt enkel de andere kant toe.

Iertje81, Dubbelgeluk, Mapje en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Uit bewuste keuze? Dus hij gaat een weekend weg tijdens de verjaardag van je kind omdat hij zin heeft om met zijn vrienden te drinken en te ontspannen? Of is het ivm werk of andere verplichtingen?

Mammavantwee en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Flippen er een paar pagina's net een paar een been af, waaronder jij omdat iemand volgens jullie conclusies trekt en nu doe je het zelf ook. :rolleyes:
    Niet iedereen zijn/haar gevoel of mening veranderd als er eenmaal een kind is hoor. Ik denk er ook zo over, voor mijn kids en nu ook wanneer ze er al een poosje zijn.

Iertje81, Mapje en Syane vinden dit leuk.
  12. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Mijn jongste is altijd in de meivakantie jarig, dan neem ik vrij. De oudste is soms in de herfstvakantie jarig. Als dat zo is neem ik vrij, als ze op school zit niet.

Vrij nemen terwijl ze op school zijn zou ik ook zonde vinden van mijn vakantiedagen.

Verjaardagen vieren we altijd in het weekend maar als ze jarig zijn in de vakantie gaan we wel iets leuks doen die dag.

Mapje vindt dit leuk.
  13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Die kinderen zijn er dus wel. Het is ook maar net welke lading je er zelf aan geeft.

Mamavandrie34, Mapje en Syane vinden dit leuk.
  14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Of welke lading de kinderen er zelf aan geven. Die kinderen zijn er ook. ;) Het is niet altijd bepaald door hoe de ouder er in staat is mijn ervaring.

(Mijn dochter vond het al vervelend dat opa op haar verjaardag op vakantie ging, terwijl ze die normaal echt niet dagelijks ziet. En nee, ik maak daar geen probleem van, ik zeg dan dat hij een andere keer komt en dat oma wel (ook) op de dag zelf kan komen als ze dat graag wil, enz.

Nina Sanders, GossipGirlxoxo, Mapje en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Aries

Aries Niet meer actief

#215 Aries, 24 mrt 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mrt 2022
    Het is toch niet nodig daar zo schamper over te doen? Elk gezin gaat daar anders mee om en dat is allemaal prima. Wel handig als je daar met het hele gezin hetzelfde in staat, zoals iemand hier al eerder zei.

Ik ben van huis uit gewend dat onze kinderverjaardagen "heilig" waren. Mijn ouders namen altijd vrij en de verjaardag werd altijd gevierd op de dag dat ik ook echt jarig was. Als het in het weekend was de hele dag, en anders kwam de visite na school. M'n opa's en oma's waren er vaak de hele dag. Het voelde altijd heel bijzonder en het ging juist niet om de cadeautjes zoals eerder in dit topic een paar keer genoemd werd, al sloeg ik die ook zeker niet af. :D Als mijn vader had gevraagd of ik het erg vond als hij even op vakantie zou gaan zou ik waarschijnlijk nee hebben gezegd, maar wel echt teleurgesteld geweest zijn.

Het bijzondere gevoel op mijn verjaardag dat ik vroeger had wil ik ook graag aan mijn kinderen meegeven. Wij gaan daar als gezin wel anders mee om. We nemen geen vrij en vieren het niet per se met visite op de dag zelf, dat is met ons werk niet te doen als het doordeweeks valt en inderdaad, de kinderen zijn dan toch ook op school, maar we zijn er in ieder geval 's ochtends om er even een speciaal momentje met z'n allen van te maken op de dag zelf.

Ik begrijp heel goed dat dat in andere gezinnen anders is en daar heb ik geen oordeel over, al moet ik toegeven dat ik het wel even lastig vond dat de schoonfamilie rustig een vakantie plant tijdens een (eerste) verjaardag van onze kinderen in plaats van even een dagje later vertrekken. Gelukkig staan mijn man en ik er allebei hetzelfde in, wij zitten wat dat betreft een beetje tussen onze families in. Iedereen heeft zo z'n eigen manieren en tradities en het is maar net wat je op je kinderen overbrengt. Ik kan me dus goed voorstellen dat de meningen hier verdeeld zijn over weggaan tijdens de verjaardag van het kind op zich. Als je kind gewend is dat er wel uitgebreid bij stil wordt gestaan, maar dat de datum op zich niet van belang is, dan zal het in dat gezin waarschijnlijk geen enkel probleem zijn.

Waar vrijwel iedereen het volgens mij wel over eens is, is dat de manier waarop de man van TS dit heeft gedaan echt niet ok is. Ik hoop dat jullie er goed over kunnen praten, TS, en een manier kunnen vinden waarop het voor jullie allebei en voor jullie kind goed voelt.

Mleenvs, Felice, Mapje en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee, klopt. Maar ik denk dat dit zeker wel meespeelt.

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Mijn ervaring is dus anders. Maar dat geldt natuurlijk niet meteen voor iedereen in heel Nederland. ;)

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.818
    113
    Ik zeg vast, omdat ik denk dat dat een goede mogelijkheid is. Niet meer, niet minder

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.818
    113
    Mijn ervaring ook. Wij gaven en geven beiden zelf helemaal niks om onze verjaardagen en hebben dat ook nooit zo bijgebracht, maar ze vinden het super belangrijk

Nina Sanders, GossipGirlxoxo en NiekeKris vinden dit leuk.
  20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.818
    113
    Ik durf toch wel met 100% zekerheid te zeggen (in elk geval voor de oudste 2 haha) daf ze liever iedereen aanwezig hebben dan cadeaus.

soovi, Nina Sanders, Aries en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina